Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2008-09-04, 22:53
Medlem
baazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av päpplet
Måste bara ställa motfrågan, hur vet du att det är nonsens? Det ligger relativt skyddat när det ligger långt in i landet och långt ner i berget samt att det finns eller snarare fanns järnväg ända fram. Dessutom används det som förråd i fredstider och det kunde ju användas som maskering läste jag tidigare i tråden.

Nu vet jag inte om det är just Filipstad som avses, men om vi utgår från att det är det så har där inte funnits en dylik anläggning som tråden behandlar.

Det som fanns söder om orten var som bjursing sade ett drivmedelsförråd. Finns ej kvar idag.

Det som fanns norr om orten, och jag antar att det är denna du menar, var inte heller aktuellt i detta sammanhang.
Citera
2008-09-05, 22:50
Medlem
Dr.Wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baaz
Nu vet jag inte om det är just Filipstad som avses, men om vi utgår från att det är det så har där inte funnits en dylik anläggning som tråden behandlar.

Det som fanns söder om orten var som bjursing sade ett drivmedelsförråd. Finns ej kvar idag.

Det som fanns norr om orten, och jag antar att det är denna du menar, var inte heller aktuellt i detta sammanhang.

Det finns fler än dom du nämner som är aktiva men med vilken funktion vet jag ej.
Citera
2008-09-06, 09:09
Medlem
baazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.West
Det finns fler än dom du nämner som är aktiva men med vilken funktion vet jag ej.

Diverse civila funktioner, men fortfarande inget som har med ämnet att göra.
Citera
2008-09-14, 21:54
Medlem
R B

Herrejössesdjävlar, har tråden dött??
I så fall
RIP
Citera
2008-09-14, 22:04
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
I så fall
RIP

Knappast men ska man skriva något skall man "ha kött på benen" så jag tror att många med mig sitter o "klurar"!
Citera
2008-09-15, 10:45
Medlem
Citat:
I så fallRIP

Den var tyvärr för toppstyrd!
Synd att inte fler fick bidra med information.
Citera
2008-09-15, 11:13
Bannlyst
Citat:
I så fall
RIP

Kändes som det var lika bra att lämna tråden eftersom den enligt mig rörde sig år klart fel håll.
Senast redigerad av Edwards 2008-09-15 kl. 11:15.
Citera
2008-09-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlT

4) Utpunkterna ligger omkring 3 km från ledningsplatsen.

Diskutera fritt.

En fråga till CarlT: Du menar inte 30 km?
Citera
2008-09-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Den var tyvärr för toppstyrd!
Synd att inte fler fick bidra med information.
Då kan du göra det nu eftersom manfallet tycks vara nästan totalt.
Citera
2008-09-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwards
Kändes som det var lika bra att lämna tråden eftersom den enligt mig rörde sig år klart fel håll.
Åt vilket håll vill du och när tog den in på fel väg?
Citera
2008-09-15, 18:45
Medlem
Jag har följt diskussionen om riksbunkrarna. Mest på skoj. Det finns några få med bra tankar och ideér, men stora flertalet gissar och knåpar ihop fakta som har liten förankring i verkligheten. Det är kanske bra det, eftersom gamla RB's position inte ska röjas för allmänheten.

Tyvärr måste jag nog säja att ingen, åtminstone inte här på FB kommer någonsin att hitta RB. Även om ni olovligen tassar runt bland alla tänkbara RB, så kvarstår faktum, hur i hela friden ska ni kunna utröna hurvida just det där bergrummet är gamla RB? Om ni mot förmodan skulle stöta på det någonstans, så finns det ingen skylt där det står "Riksbunkern".

Den enda möjligheten är att någon med kännedom röjer platsen, men å andra sidan, hur kan ni veta att han/hon talar sanning?

Så det är ganska utsiktslöst företag, eller hur?
Citera
2008-09-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axeltork
Jag har följt diskussionen om riksbunkrarna. Mest på skoj. Det finns några få med bra tankar och ideér, men stora flertalet gissar och knåpar ihop fakta som har liten förankring i verkligheten. Det är kanske bra det, eftersom gamla RB's position inte ska röjas för allmänheten.

Tyvärr måste jag nog säja att ingen, åtminstone inte här på FB kommer någonsin att hitta RB. Även om ni olovligen tassar runt bland alla tänkbara RB, så kvarstår faktum, hur i hela friden ska ni kunna utröna hurvida just det där bergrummet är gamla RB? Om ni mot förmodan skulle stöta på det någonstans, så finns det ingen skylt där det står "Riksbunkern".

Den enda möjligheten är att någon med kännedom röjer platsen, men å andra sidan, hur kan ni veta att han/hon talar sanning?

Så det är ganska utsiktslöst företag, eller hur?

Helt klart det bästa inlägget i denna tråd...
Du tar orden ur munnen på mig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in