Citat:
Ursprungligen postat av axeltork
Jag har följt diskussionen om riksbunkrarna. Mest på skoj. Det finns några få med bra tankar och ideér, men stora flertalet gissar och knåpar ihop fakta som har liten förankring i verkligheten. Det är kanske bra det, eftersom gamla RB's position inte ska röjas för allmänheten.
Tyvärr måste jag nog säja att ingen, åtminstone inte här på FB kommer någonsin att hitta RB. Även om ni olovligen tassar runt bland alla tänkbara RB, så kvarstår faktum, hur i hela friden ska ni kunna utröna hurvida just det där bergrummet är gamla RB? Om ni mot förmodan skulle stöta på det någonstans, så finns det ingen skylt där det står "Riksbunkern".
Den enda möjligheten är att någon med kännedom röjer platsen, men å andra sidan, hur kan ni veta att han/hon talar sanning?
Så det är ganska utsiktslöst företag, eller hur?
Att du har följt diskussionen "mest på skoj" tror jag inte ett ögonblick på!
Utsiktslöst företag? Här på forumet brukar ibland till synes hopplösa saker lösas,så det skulle jag inte vara så säker på som du tycks vara.
Vi har ju trots allt kommit fram till en hel del!
Att ingen(troligtvis) kommer att peka ut platsen med X o Y beror nog på (som vi har kommit fram till) att anl.har ett nytt användningsområde idag inom FM.
En dyl.anl.är det ju inte bara en handfull som känner till om man medräknar alla som var med o byggde den.
Som du säkert är medveten om-ju fler inblandade ju större risk för läckor.
Ta bara exemplet med snickerifirman o toalettdörrarna.just det behöver inte vara sant(kan däremot vara det)men det finns säkerligen liknande exempel.
Det finns nog ganska många personer med"kännedom om platsen" som inte vet att anl. har en ny funktion idag ,så jag skulle vilja påstå att chansen att någon säger något är ganska stor.
om man sedan väljer att tro på vederbörande blir ju upp till en själv.
Glöm inte heller bort att vi har ett Kronvittne(om man nu vill se det så).
Ulla Lindström.En för sin tid mkt. kompetent kvinna(Det fanns inte så många i ledande ställning då)Som beskriver anl. i stora drag.
Med detta vill jag komma till att om man som du uttrycker det "olovligen tassar runt" "rätt" anl. så tror åtminstonde jag att man är säker på att man hittat något extraordinärt!