Det verkar som om några stycken vet väldigt mycket och vi andra vet inte ett skit.
Tips pendlar mellan Örebro län och mer väster om riksväg si och så.
Jag har kontrat med att jag inte ligger långt efter eftersom jag vet att Rb finns i sverige. Det är bara en nivå från "en kännares" tips, att den ligger i Örebro län. Vad trött jag blir, som vi säger i Gbg eller "jag bryter".
Det är möjligt att Karlsborg ( 57 inl.), Bjursing (47 inl.), Bergakungen (52 inl.), Mordinfardin ( 0 inl.), vet allt om dessa riksbunkrar från 50-60-tal.
Dock måste jag säga att det framkommer inte nå´t som för det hela framåt utan de uppräknade plus kanske några till enbart fintar oss andra.
Nu är det så att jag har tröttnat på detta jamlande och kräver av er, som vet, att ni kommer med nå´t som vi kan ta fasta på och göra lite deckarjobb på.
Jag konstaterar att om man kör på en vanlig allmän väg så ser man ibland master, fackverksmaster, som tex när jag kör förbi Bollebygd.
Kanske Bolleb.masterna är här, vet inte så noga har aldrig kollat:
http://kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&mapstate=7;12.548269694 030903;57.696370631299494;s;12.536136235177;57.700 47653032757;12.560370801487 774;57.692276161357086;877;560&mapcomp=;;;;;;;;;;; ;;;0;0;;;;0&stq=0
Det innebär att ni som skrävlar om att ni vet om master mm, tala om på vilken väg vi skall köra för att se dem. Det kan inte vara hemligt.
Då kan vi spana och dra lite slutsatser var det kan finnas en Rb-civil och en Rb-militär. Ni har inte brutit mot en enda jävla lag .
Sen har vi de som säger att Rb-C ska ligga i en gruva och att kommunikationerna var viktiga. Många människor som ska transporteras (järnväg) och sändarannex för den elektriska.
När jag såg sträckningen för järnvägen,
http://www.nbvj.nu/ , så blev jag intresserad.
Sträckningen går från Otterbäcken till Hjusjö via Striberg (gruvor) förbi St Hästnäs upp förbi Järnboås och vidare till Hjulsjö.
Rälsen är sedan länge uppriven från Nora men delar av banvallen finns kvar.
Vadet gäller sändarannex har jag hört/läst nåt om att någonting från Sollentuna (?) skulle i orostider flyttas till Lillsjön strax S om Lindesberg. Numera riven. Vad skulle den betjäna??
Uppe vid nå´t som jag tror ligger N om Nora finns antenner.
Varför i så fall finns de där.
Jag har oxå hört nå´t om Vargklyket eller liknade som har antenner sägs det.
Vad servar de i så fall??
Rb-Civil skall sägs det ha varit/är i en gruva (?), och Striberg med många gruvor ligger längs den upprivna järnvägen!!
Som sagt: Om det inte kommer nå´t mer intressant från "kännarna/vetarna" så kan de lika gärna, som jag sagt tidigare, hålla käften i skrift.