Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Sluta tomta och vara så jävla incognito och håll er till topic istället. Man får inga extrapoäng i helvetet för att man leker lite häftig på flashback. Har man fått munkavel så håller man, förslagsvis, käften istället för att antyda att man vet saker. Det går att hålla en saklig diskussion utan att avslöja för mycket. Det mesta har redan avhandlats men det som är mest intressant är inte koordinater. Det blir inte mycket att diskutera kring koordinater. Så, snälla, håll er till topic istället för att spela tuffa. Det är så jävla tråkigt för precis alla utom er själva.
Jag kan inget annat än att hålla med. Det har varit ett jävla snattrande om kraggar och olika talloljor, och nu börjar plåtarmen posta bilder från något oklart. Jag kan inte säga vart bilderna kommer ifrån med säker het men jag kan med en kvalificerad gissning påstå att de inte är från den anläggning vi kallar Rb60 eller för den del någon annan av de som ingår i det vi så klurigt kallar Zonen.
Nu kommer visserligen inte jag själv med något som tillför tråden något speciellt intresse, och det må så vara. Men det faktum är att den om och om igen skall trollas sönder gör mig lite irriterad.
Nu anser jag dock trots detta att jag tillfört tråden tillräckligt med substans genom åren och jag lovar att jag skall tillföra mer om man bara höll sig till ämnet.
Jag är dock en av de som trots detta intresse anser att man kan skippa känsliga bilder och koordinater , det är dumt att lämna denna information öppet på internet, och det ger faktiskt inte så mycket om man på riktigt är intresserad av ämnet.
Det jag skulle rekommendera er intresserade att göra är att diskutera den tidiga riksbunkern, militär eller civil som lär ha funnits under och-/eller efter andra världskriget. Varför? Jo, därför att det är störst chans att vi skall finna information och folk som vill prata om den/dem.
De senaste årens intresse av Kalla Krigets Sverige tycks byggas allt större, vi har tv-serier som avhandlar både glömda och övergivna samt nyss avvecklade bergrum, tidningar som i långa artiklar beskriver Sveriges totalförsvar. En hel dag varje år där "hemliga rum" öppnas för allmänhet och böcker som avhandlar ämnet. Ta vara på det.
Kanske en dag så öppnar man ett av dessa bergrum i Zonen och gör det tillgängligt för oss, om så bara för en dag.