Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2012-07-04, 00:09
Medlem
Pansararmens avatar
Måste bara tala om hur lycklig jag blir när jag kommer hem efter jobbet och slår mig till ro framför datorn. Känslan av att sitta med en kall pilsner, ett knäckebröd med en skiva torkat renhjärta och se att det finns nya inlägg i denna tråden är oslagbar Vill passa på att berömma och tacka alla som bidrar till denna tråden, men även alla som kommer med roliga historier (troll ). Väldigt intressant och givande tråd måste jag säga

Vet ej om detta har varit uppe i tråden förut eller om det tillför något. Det är ändock intressant läsning om "Styrelsen för Psykologiskt Försvar".

https://www.msb.se/Upload/Produkter_tjanster/Publikationer/SPF/F%C3%B6rf%C3%A4ras%20ej.pdf
Citera
2012-07-04, 00:14
Medlem
sniffdogs avatar
[quote=snuff72]
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain
En sk. hårdgjord radiolänk troligen.

Såg det ut ungefär så här?

http://ls-tornet.se/forum/viewtopic.php?f=32&t=363[/QUO

Såg lite mer påkostad ut, men det stämmer bra med beskrivningen.

Den där hårdgjorda länken ligger inte vid RB60 . Den är vid RB80.
Citera
2012-07-04, 00:46
Medlem
[quote=sniffdog]
Citat:
Ursprungligen postat av snuff72

100? Står norr om sthlm, borde det inte vara väster isf? Eller nordväst iaf.
BTW så är jag hundra på att jag sett ett såntdär sändar-T nånstans(mottagare?). På vilka slags anläggningar finns dom?
Senast redigerad av nilltre 2012-07-04 kl. 01:04.
Citera
2012-07-04, 14:20
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog

Spelar inte så stor roll, det var som ett exempel på en hårdgjord länk.

För övrigt tror jag bilden kommer i från Humlan.
Citera
2012-07-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
BTW så är jag hundra på att jag sett ett såntdär sändar-T nånstans(mottagare?). På vilka slags anläggningar finns dom?

Jag tror att vi ska lita på lukthunden i detta fall

Den uppfattning jag har fått är att hårdgjorda länkar är extremt ovanliga. Jag har också fått berättat för mig att konceptet som sådant betraktas som ålderstiget och således inte skulle användas idag vid ev. nybyggnationer eller uppgraderingar.

För mig är de sägenomspunna länkarna helt och hållet knutna till Zonen, och även där bara vid ett fåtal exklusiva anläggningar. Men om någon har något handfast att berätta om sådana i andra geografiska områden kan jag ju såklart ändra åsikt
Citera
2012-07-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende

Den uppfattning jag har fått är att hårdgjorda länkar är extremt ovanliga. Jag har också fått berättat för mig att konceptet som sådant betraktas som ålderstiget och således inte skulle användas idag vid ev. nybyggnationer eller uppgraderingar.

För mig är de sägenomspunna länkarna helt och hållet knutna till Zonen, och även där bara vid ett fåtal exklusiva anläggningar. Men om någon har något handfast att berätta om sådana i andra geografiska områden kan jag ju såklart ändra åsikt

Okey =) Jag lär då ha sett en såndär länk nånstans i dalarna, tror jag iaf..
Senast redigerad av nilltre 2012-07-04 kl. 16:09.
Citera
2012-07-04, 19:32
Medlem
I den här tråden vet jag att kunskap finns inom många skilda områden. Titta in i min nystartade tråd vet ja

https://www.flashback.org/t1908179
Citera
2012-07-04, 23:48
Medlem
sniffdogs avatar
[quote=nilltre]
Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog

Den som skrivit det här vill av naturliga orsaker inte precisera sig. Personen hade lika gärna kunna skrivit S Luleå!
Citera
2012-07-05, 00:21
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende

Jag får väl börja med att tacka för förtroendet. Hårdgjorda länkar ÄR ovanliga. Jag har inte superkoll på alla ställen där de använts men ovanliga är de! Jag vet att de har använts i zonen och då på bla. RB80 om man nu vill kalla att den anläggningens läge är i zonen....

Dessutom har jag info som påstår att hårdgjorda länkar använts på anl. vid Sveriges västkust. Detta skall jag däremot vara osagt då informationen är något osäker.
Citera
2012-07-05, 05:25
Medlem
Ang bränsle till reserv kraft så har jag en bekant på preem. Dom kör rätt så friskt till fm alla mysiga ställen i skogarna. Han gillade omväxlingen med att få se lite annat.
Citera
2012-07-05, 18:54
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infotizer
Ang bränsle till reserv kraft så har jag en bekant på preem.
Preem kallar sin nya diesel för evolution, den innehåller 25% tallolja. Köper fm sådant bränsle?
Citera
2012-07-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Preem kallar sin nya diesel för evolution, den innehåller 25% tallolja. Köper fm sådant bränsle?

Dom har flera sorter......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in