Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Personligen tror jag på mkt större anläggning än en kapacitet på ca 4000. Välkända avtäckta anläggningar i landet har ju visat sig ha en kapacitet på upp till 6000 så nog finns där mer vi ej sett ännu.
Min gissning går numera på Västernorrland där det finns massiva anläggningar tämligen okända o vissa fortfarande i drift.
Mitt intresse för området väcktes av en seglivad historia om ett gigantiskt krigssjukhus som aldrig offentliggjorts pga närhet till RB.
Det var lagt i berg o klassat som atombombsäkert.
Ingen, vare sig på de mer hemliga forumen inom ue eller i andra hemliga sällskap har kunnat dementera detta utan snarare spätt på med hörsägen, vittnen som gjort värnplikt i närområdet osv.
Du tror inte att det ligger nåt i det som jag försökt att lyfta upp tidigare i tråden, att om man ska bygga nåt hemligt så säger man till de som bygger att det ska bli ett krigssjukhus? Det håller man nog hellre hemligt för sina vänner, nära och kära än ifall du säger: här ska kungen sitta när du blir självlysande av ryssens bomber!
Många HC och liknande har ju i folkmun varit hemliga sjukhus i berget m.m. innan man uppdagat vad det är.
Inte ens Boden som är ett underverk i stenhuggning har ett "underjordiskt sjukhus" utan krigssjukhuset ligger nerpackat i källaren på ett par skolor för att sen fraktas någonstans. Jag vet inte vart men jag skulle tippa på att det inte är ner i underjorden...