Citat:
Ursprungligen postat av ormtjusaren
Jag skall gå till kungliga biblioteket och se om dom har Tidningen SE (Senare hänt & ännu senare Hänt i veckan) i deras databas,Där finns ritning/tekning på när hammarbybergets RB sprängdes ut. Självklart känner man nog till vad som bör sägas/skrivas .
Nu får du väl änd sluta. Sanningshalten i SE's reportage kan ju ges samma trovärdighetsklassning som de samtida "facktidskrifterna" FIB Aktuellt och Lektyr's, med samma djupa undersökande journalistiska kvalité.
Att anläggningen i Hammarbyberget var/är klassad som SO är ju sant, men av helt andra skäl än vad du tror.
Sedan har vi ditt Ö-viks spår. Kubbe, ja en numera nedlagd krigsbas 90. Förstår inte riktigt kopplingen.
Här har det funnits BC & KC samt ett fortifierat robotförråd. Allt detta är numer skrotat & plomberat. Således ingen RB.