2009-02-07, 14:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Självklart har de standardmässigt gått igenom kläderna och skrivit i protokollen.

Men de visste att kläderna inte kom från någon misstänkt. Det är min åsikt.

Så du anser att SKL är så oproffsiga att de låter sig påverkas av det?
Du sätter dej på väldigt höga hästar...
Jag anar en anarkist bakom nicen...
någon som ifrågasätter hela systemet.
Du har inte förtroende för att någon kan sköta sitt jobb va?
2009-02-07, 14:50
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Har SKL letat efter spår efter CS (som de inte visste existerade när kläderna togs i beslag) eller ha de gjort det de skriver de gjort?

Påstår du att SKL ljuger i sin undersökning, påstår du att alla i hela världen är i maskopi för att fälla just en barnamördande tyska?

Sprid du dina lögner, bäveräcklet och talibanen med sin bristande logik tror dig säkert men inte många andra med intelligens över en treårings nivå hoppas jag.

Spår efter gm (vem som helst) kan finnas på allt som varit i kontakt med brottsplatsen, inkl. kläderna. CS blev sedan, som bekant, misstänkt gm.

Jag vill diskutera ämnet, inte ordkriga med närstående. Det blir tråkig stämning i debatten.
2009-02-07, 14:52
Bannlyst
Citat:
Spår efter gm (vem som helst) kan finnas på allt som varit i kontakt med brottsplatsen, inkl. kläderna. CS blev sedan, som bekant, misstänkt gm.

Jag vill diskutera ämnet, inte ordkriga med närstående. Det blir tråkig stämning i debatten.

Sluta sprid lögner då och erkänn när du har fel, det är dokumenterat vad SKL letade efter och du påstår dig veta att det var något annat, du hade fel eller så ljuger du rakt ut och sen sprider en massa dynga för att skyla över när du blir påkommen, det är ingen debatt .
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men det finns blodspår som går uppåt på byxorna, samtidigt säger T att blodet levrat sig på offren när han kom. Samt att obducenten säger att mesta våldet gavs då de låg ner... Hur får då T blodstänk som går uppåt?

edit:
Nyfis på en grej till, då T själv säger sig ha "den svarta huvtröjan" under ytterjackan i ett förhör. När tog han av sig denna för den var försvunnen när han kom till Polishuset...

Så du menar bara för att något sår levrat sig så har alla det?
Jag kan upplysa dig om att när ambulanspersonal lyfte Max huvud så var det som att vrida på en kran.
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Så du anser att SKL är så oproffsiga att de låter sig påverkas av det?
Du sätter dej på väldigt höga hästar...
Jag anar en anarkist bakom nicen...
någon som ifrågasätter hela systemet.
Du har inte förtroende för att någon kan sköta sitt jobb va?

E och T är målsäganden, inte misstänkta. Tänk ett steg längre.
2009-02-07, 14:56
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Men det finns blodspår som går uppåt på byxorna, samtidigt säger T att blodet levrat sig på offren när han kom. Samt att obducenten säger att mesta våldet gavs då de låg ner... Hur får då T blodstänk som går uppåt?

edit:
Nyfis på en grej till, då T själv säger sig ha "den svarta huvtröjan" under ytterjackan i ett förhör. När tog han av sig denna för den var försvunnen när han kom till Polishuset...

Ja, det ser verkligen märkligt ut på bilderna. Blodstänken.
2009-02-07, 15:00
Bannlyst
Citat:

edit:

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Så du menar bara för att något sår levrat sig så har alla det?
Jag kan upplysa dig om att när ambulanspersonal lyfte Max huvud så var det som att vrida på en kran.

Vad jag menar? Jag ställer 2 frågor har du svaren eller är det trams på gång igen.
2009-02-07, 15:03
Bannlyst
Citat:

Om de inte fixerats så vid indiciejakt, kanske de skulle tagit hand om och utrett det som de faktiskt hade tillgång till.
2009-02-07, 15:04
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Citat:

edit:

Vad jag menar? Jag ställer 2 frågor har du svaren eller är det trams på gång igen.

Svara på frågan istället bäverjävel.
Du fick svar av mig angående levrat blod, så då undrar jag vad du menar.
2009-02-07, 15:04
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Självklart har de standardmässigt gått igenom kläderna och skrivit i protokollen.

Men de visste att kläderna inte kom från någon misstänkt. Det är min åsikt.
Alltså kan ett tänkbart scenario enligt dig vara:

Utredaren: Tjena SKL, vi har ett par blodiga brallor vi skulle vilja skicka ner till er. De tillhör en kille som egentligen borde vara misstänkt, men vi gillar killen så ni kan väl skriva ett intyg att brallorna suttit på en hjälpare?

SKL: hmm, får man göra så?

Utredaren: Jag lovar, ni skulle också gilla den här killen. Vi skickar ner en tårta till fikat om ni löser det här.

SKL: Tårta är ju alltid gott. Vi säger så!

Utredaren: Jag visste att vi kunde lita på er. Tack!

SKL: Vassego!

Låter inte det lite väl osannolikt?
2009-02-07, 15:06
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Vilka bilder syftar du på?
Sen begriper jag inte att du tror att du kan mer än SKL.
2009-02-07, 15:11
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Ja det stämmer. Men, att finna spår på någons kläder kan likförbannat inte binda någon till en brottsplats. Hur ska du enligt dina egna krav på hårda bevis kunna visa på att just det hårstrået hamnade på just den tröjan på just den platsen?

Du har väl själv varit med i teorierna om att T skulle ha träffat CS i smyg. Så enligt det resonemanget så kan ju hennes hår ha fastnat på T vid ett sådant tillfälle?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in