2008-11-24, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Svar JA på båda frågorna.

Men hade inte NJ åkt dit för misshandel ? Då är man väl beredd på mer än att ha ihjäl en fluga`?
2008-11-24, 19:07
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Men hade inte NJ åkt dit för misshandel ? Då är man väl beredd på mer än att ha ihjäl en fluga`?

Mitt svar gällde om någon uttalat sig i pressen ang. detta o så var det.
2008-11-24, 19:09
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Hur kommer det sig då att barnens pappa blev misstänkt?
På grund av att T(som va på plats när ambulans kom?) sa detta, eller på grund av det är de man brukar misstänka vid denna typ av brott?

Hur har T beskrivits av vänner?

NJ blev dels misstänk på grund av av han enligt statistiken
var troligaste gm o dels på diverse kontroverser mellan honom o E tidigare.
Nej, T trodde inte att det var NJ som var skyldig, tror han dessutom sa just det direkt.
2008-11-24, 19:12
Medlem
Citat:
NJ blev dels misstänk på grund av av han enligt statistiken
var troligaste gm o dels på diverse kontroverser mellan honom o E tidigare.
Nej, T trodde inte att det var NJ som var skyldig, tror han dessutom sa just det direkt.
Om T varit GM så hade han ju givetvis sagt att NJ haft med detta att göra.
Vad har T sagt om CS i förhör?
2008-11-24, 19:15
Bannlyst
Citat:
Om T varit GM så hade han ju givetvis sagt att NJ haft med detta att göra.
Vad har T sagt om CS i förhör?

T har knullat Cs i Grekland och ett flertal andra ggr. Därav tror folk att det är ett svartsjukedrama som ligger bakom allt det förskräckliga. Har du inte hängt med någonting?
2008-11-24, 19:30
Medlem
Citat:
T har knullat Cs i Grekland och ett flertal andra ggr. Därav tror folk att det är ett svartsjukedrama som ligger bakom allt det förskräckliga. Har du inte hängt med någonting?

Jag skrev 10 sidor bakom i tråden att jag bara läst om det i vissa tidnings artiklar just för att detta brott e så vidrigt i mina ögon. Hade varken tid eller lust att läsa igenom 11 000 postar.

Är det inte ett svartsjukedrama som ligger bakom detta då?
2008-11-24, 22:27
Bannlyst
Citat:

Om det skulle vara svartsjuka så finns det kanske fler som är det.
Går man sen på hans egna uppgifter så har vi . Camilla i Stockholm:
Förhör med T

Han
minns inte hennes bostadsadress och hennes telefonnummer har han inte kvar. Han har
raderat bort det från sin mobiltelefon och han minns inte telefonnumret. Han kommer heller
inte ihåg var hon arbetade. De träffades några gånger. T hade åkt upp till Stockholm
och träffat Camilla och då träffades man i någon trådgård bakom Skansen.
-
Camilla vid något tillfälle besökt Arboga hemma hos
Ti hans dåvarande bostad på Kapellgatan. Den relationen var någon gång i maj månad
2007.

han beskriver henne varande ca 25-26 år gammal,
170-175cm lång, kraftigt byggd. Hellberg säger "mullig". Hon hade brunt, axellångt hår. Hon
hade glasögon.

Då tänker man osökt på E`s minnesbild av vem som stod utanför dörren...
2008-11-24, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om det skulle vara svartsjuka så finns det kanske fler som är det.
Går man sen på hans egna uppgifter så har vi . Camilla i Stockholm:
Förhör med T

Han
minns inte hennes bostadsadress och hennes telefonnummer har han inte kvar. Han har
raderat bort det från sin mobiltelefon och han minns inte telefonnumret. Han kommer heller
inte ihåg var hon arbetade. De träffades några gånger. T hade åkt upp till Stockholm
och träffat Camilla och då träffades man i någon trådgård bakom Skansen.
-
Camilla vid något tillfälle besökt Arboga hemma hos
Ti hans dåvarande bostad på Kapellgatan. Den relationen var någon gång i maj månad
2007.

han beskriver henne varande ca 25-26 år gammal,
170-175cm lång, kraftigt byggd. Hellberg säger "mullig". Hon hade brunt, axellångt hår. Hon
hade glasögon.

Då tänker man osökt på E`s minnesbild av vem som stod utanför dörren...

Jag tror den här Camilla var en jag kom i kontakt med på facebook. Hon bad mig dra åt helvete när jag frågade henne lite om T. Nu minns jag det så himla väl när du skrev detta bävern.
2008-11-24, 22:44
Bannlyst
Citat:
Jag tror den här Camilla var en jag kom i kontakt med på facebook. Hon bad mig dra åt helvete när jag frågade henne lite om T. Nu minns jag det så himla väl när du skrev detta bävern.

Ja synd att han inte kommer ihåg hennes efternamn.
2008-11-24, 22:59
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Jag skrev 10 sidor bakom i tråden att jag bara läst om det i vissa tidnings artiklar just för att detta brott e så vidrigt i mina ögon. Hade varken tid eller lust att läsa igenom 11 000 postar.

Är det inte ett svartsjukedrama som ligger bakom detta då?

Så nu är det mindre vidrigt och då vill du veta allt utan att anstränga dig?
2008-11-24, 23:01
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja synd att han inte kommer ihåg hennes efternamn.

Du kan säkert komma på någon underteori ändå, utan att veta hennes efternamn. Ni i bäverklanen är ju bra på sånt. Annars får du be underteoriernas mästare om hjälp.
2008-11-24, 23:21
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

1. Måndagsmötena på Smedjan, finns inte de alls menar du?
2. De hemliga bevis jag fick höra talas om INNAN FUP släpptes var: Kojan, vittnen som kunde peka ut henne, att Emma mindes, sen kommer jag inte ihåg mer. De visade sig stämma även om bevisvärdet inte var lika starkt som vi hoppades då.
3. Huvtröjan finns hos polisen, om den inte finns upptagen vare sig i FUP eller i slasken kan det bero på rent slarv, eller så står det om den i de två protokoll i alla fall jag inte har. T är ju målsägare så de kanske inte ansåg det relevant?
4. Vilket protokoll har kommit bort?

"Knarkspåret", som det såg ut DÅ, handlade om att T o CS dealade ihop, då var inte NJ inblandad men det kanske tagit nya vinklingar?

1) Han var inte där på några måndagsmöten. Han var där för att hämta instrument just den aktuella måndagen.

2) Alltså finns det inga bevis, varken öppna eller hemliga, bara röriga vittnesmål och Emmas osannolika minne som har sågats totalt av minnesexpert.

3) Huvtröjan har en central betydelse då en sådan befinner sig på den person som enligt vittnen befinner sig nära huset i tidsramen i anslutning till mordet. Att inte ta med denna är ett grovt tjänstefel då samtliga beslag skall dokumenteras. Om samtliga beslag inte finns med betyder det att utredningen har förbisett viktiga bevisningar. Det spelar ingen roll om Torgny är målsägare eller inte.

4) Det protokoll du först hänsvisade till där huvtröjan skulle ha funnits. Alla kläder Torgny lämnade finns i det enda protokoll där detta finns uppgivet i FUP och där saknas huvtröjan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in