2008-08-16, 01:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Skrev jag skor??
Kläder skrev jag.
Men då saknas den svarta huvtröjan. Varför har inte den analyserats av SKL?
2008-08-16, 01:53
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Om man får gissa så fanns den i bilen.
Den kan vara analyserad, det vet ingen av oss.
Finns möjligen med i slasken, det vet ingen av oss heller.
2008-08-16, 01:57
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om man får gissa så fanns den i bilen.
Den kan vara analyserad, det vet ingen av oss.
Finns möjligen med i slasken, det vet ingen av oss heller.
Den kan omöjligt hamnat i slasken då tröjan måste vara det klädesplagg som var mest blodig. Troligtvis så lämnades den aldrig in, inte ens till polis.
2008-08-16, 01:57
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Nu är jag så trött på allt tjat om T´saknade huvtröja. I FUP har T redovisat om att han hade denna på sig den 17 mars, dock finns inte denna att beskåda på bild i FUP i samband med att T´s övriga kläder redovisas. Det kan väl finnas flera anledningar till att den inte finns med. t.ex. kan T ha lämnat den på Smedjan, glömt den i bilen, den kanske missades att tas med i FUP! Inte vet jag men jag tror inte att den glömts bort eller "fallit mellan stolarna" i utredningen, så pass många kompetenta människor är ändå inblandade enligt min mening. Kan vi inte sluta tjata om den här tröjan nu???
2008-08-16, 01:58
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Den kan omöjligt hamnat i slasken då tröjan måste vara det klädesplagg som var mest blodig. Troligtvis så lämnades den aldrig in, inte ens till polis.

Den behöver väl inte vara mest blodig! T kanske inte hade den på sig när han kom hem!
2008-08-16, 01:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Kan du inte läsa.?
Jag skrev att den kan ha legat i bilen.
2008-08-16, 01:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Nu är jag så trött på allt tjat om T´saknade huvtröja. I FUP har T redovisat om att han hade denna på sig den 17 mars, dock finns inte denna att beskåda på bild i FUP i samband med att T´s övriga kläder redovisas. Det kan väl finnas flera anledningar till att den inte finns med. t.ex. kan T ha lämnat den på Smedjan, glömt den i bilen, den kanske missades att tas med i FUP! Inte vet jag men jag tror inte att den glömts bort eller "fallit mellan stolarna" i utredningen, så pass många kompetenta människor är ändå inblandade enligt min mening. Kan vi inte sluta tjata om den här tröjan nu???
Kanske ett känsligt ämne.
2008-08-16, 02:01
Bannlyst
Å den där hammaren med fingeravtryck som T spikat runt med, tycker de borde veta vem mer som hållit i den. Likaså det på räcket, E pratar ju om trappan så vem är denna person som de troligen känner.
För iallafall jag har stenhård koll på vem som tallar på mina verktyg, lånar ut gör jag never.
2008-08-16, 02:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Å den där hammaren med fingeravtryck som T spikat runt med, tycker de borde veta vem mer som hållit i den. Likaså det på räcket, E pratar ju om trappan så vem är denna person som de troligen känner.
För iallafall jag har stenhård koll på vem som tallar på mina verktyg, lånar ut gör jag never.

Och när du köper dina verktyg så är du säker på att ingen annan rört dem innan du innhandlade dem.?
2008-08-16, 02:04
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Känsligt????? Tycker bara att det tjatats så förbaskat mycket om den här tröjan. Det kommer ju inte komma fram några fler svar eller teorier så ring polisen själv och fråga om tröjan om du nu bestämt måste veta.
2008-08-16, 02:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Tycker bara att det är märkligt att du ifrågasätter de indicier som finns mot C.S samtidigt som du försöker skapa indicier mot T som inte finns.
2008-08-16, 02:10
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Men om de nu jämfört fingeravtrycken på trappräcket och på hammaren med familj, vänner, C.S och behörig personal (polis, ambulanspersonal etc) och inte kunnat matcha dem, hur tycker du då att de ska göra? De måste ju ha något att jämföra avtrycket med och om de redan testat alla som de tror skulle kunna få en träff på, men ändå inte fått det så vet åtminstone inte jag hur de skall gå till väga. Ska de testa folk på måfå?
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-16 kl. 02:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in