2008-08-21, 23:35
Medlem
Apollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Från den stund man hade haft häktningsframställan mot henne. Den 19 mars.
Min kontakt med polisen var efter det datumet och jag blev som jag har skrivit tidigare inte styrd i någon manlig eller kvinnlig riktning. De ville helt enkelt veta om jag hade gjort några iakttagelser före, under eller efter morden. Du måste sluta att sprida lögner!
2008-08-21, 23:38
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
"Hur många vitten har man då inte gått miste om?"

Många som jag ser det.

Jag anser att CS visste att hon kunde uppfattas som en man. Jag tror att hon bl a valde klädseln vid de "känsliga" datumen utifrån detta. Jacka med huva med huvan långt nerdragen, jeans och skateskor.

Visst, det kan lika gärna vara en tjej. Men om jag hade mött en ca 1.80 cm smal person med den klädseln hade jag trott att jag hade mött en kille. Jag har jobbat med ungdomar i många år, och jag har träffat många fler unga "män" i den utstyrseln, än tjejer. Framförallt med huva och gärna en keps med skärm, framför ansiktet.

Hade man gått ut och sagt att man inte hade någon särskild misstänkt skulle man ha fått många fler vittnesmål och som vittnat om många fler saker..
2008-08-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ärligt talat så skriver jag inget om att tiden är för tajt i det inlägget.

Vart någonstans i det skriver jag att tiden är för tajt?

Hela inlägget som du besvarar med "Det kan vara random GP" handlar ju om tidsfönstret och att det enligt Tulpanpernilla är för tight för att CS skall ha hunnit utföra dådet, så eftersom du svarade på det inlägget med "Det kan vara random GP" så antog jag att även du tyckte att tiden var för tight för CS men inte för en random GP då du skrev "Det kan vara random GP"?

Men jag kanske har missförstått det inlägget?
2008-08-21, 23:53
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Så bara för att du inte gillar det så skall det inte få diskuteras?
Jo, självklart. Jag skrev att jag inte tyckte att det fanns någon anledning att fortsätta älta detta eftersom det enligt mig är ett sidospår som inte leder någonvart och eftersom det inte finns någon anledning för gm att chatta på MSN eller något som tyder på att det är sant. Jag frågade också om någon höll med mig.

Vill du eller någon annan fortsätta älta detta enligt mig sidospår så är det bara att köra på. Om det är någon som kan redovisa en vettig anledning för gm att chatta så vore det också intressant...
2008-08-21, 23:54
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Här är beviset för att du inte läser FUn:

https://www.flashback.org/showthread.php?p=12503709#post12503709

Ursprungsfrågan är vart skulle Christine ha lyckats gömma sina kläder från dådet om hon nu hade utfört det?

Men du är ju för söt! *klapp klapp*

Jag tror du har missförstått mig för jag ifrågasätter inte ATT hon åkt t-bana från T-centralen. Min fråga till dig var om du med säkerhet kunde säga att hon tog t-banan direkt efter ankomst med Arboga-tåget, dvs. att hon inte åkte/gick någon annanstans innan hon åkte hem till Skarpnäck? Förstår du?

Om vi av någon anledning pratar förbi varandra så är det väl vettigare att försöka reda ut det istället för att du slänger ur dig en massa anklagelser? Jag har inte ljugit, gissat eller påstått något, jag har frågat dig om ovanstående ev. kunde vara möjligt. Om du inte anser det hade du bara kunnat svara på frågan. Om du anser att svaret finns i FUP´n hade du kunnat hänvisa till sida. Jag har inte memorerat varje sida utantill. Surprise!
2008-08-22, 06:37
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
När slog det om mellan masterna? Jag vill nite ha något diffust svar utan vill ha exakt tidpunkt på sekunden när. Vem är Sebbe som han pratade med enligt uppgift? Har han identifierats? Har han förhörts? Vart var hans mobil när han pratade med Torgny?

Om du vill ha en exakt tidpunkt när det slog om mellan masterna får du väl anstränga dig lite själv.
Jag är inte din jävla dräng.
Jag har inte kunnat hitta när det slog om.
Men Polisen vet självklart det eftersom de fått telefonlistor från tele2.
Tyvärr har jag inte tillgång till dem, men jag vet att det slår om vid Hedströmmen.
2008-08-22, 06:42
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Hela inlägget som du besvarar med "Det kan vara random GP" handlar ju om tidsfönstret och att det enligt Tulpanpernilla är för tight för att CS skall ha hunnit utföra dådet, så eftersom du svarade på det inlägget med "Det kan vara random GP" så antog jag att även du tyckte att tiden var för tight för CS men inte för en random GP då du skrev "Det kan vara random GP"?

Men jag kanske har missförstått det inlägget?

Du har inte missförstått något, du har medvetet ljugit för att du inte vill besvara de frågor jag ställde. Du krävde ju svar på din fråga först innan du besvarade mina. Så nu får du vara så god och besvara alla frågor jag har ställt som jag inte har fått svar på. Även om det riktas sig till andra. Till dess får du inga svar på någon fråga du ställer till mig.
2008-08-22, 06:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jo, självklart. Jag skrev att jag inte tyckte att det fanns någon anledning att fortsätta älta detta eftersom det enligt mig är ett sidospår som inte leder någonvart och eftersom det inte finns någon anledning för gm att chatta på MSN eller något som tyder på att det är sant. Jag frågade också om någon höll med mig.

Vill du eller någon annan fortsätta älta detta enligt mig sidospår så är det bara att köra på. Om det är någon som kan redovisa en vettig anledning för gm att chatta så vore det också intressant...

Så mo jag anser att Chrsitine är ett sidospår så skall jag tycka at vi inte skall diskutera om Christine menar du? Fan, du är ju en fanatiskt människa av modell kinesisk ledare.
2008-08-22, 06:46
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men du är ju för söt! *klapp klapp*

Jag tror du har missförstått mig för jag ifrågasätter inte ATT hon åkt t-bana från T-centralen. Min fråga till dig var om du med säkerhet kunde säga att hon tog t-banan direkt efter ankomst med Arboga-tåget, dvs. att hon inte åkte/gick någon annanstans innan hon åkte hem till Skarpnäck? Förstår du?

Om vi av någon anledning pratar förbi varandra så är det väl vettigare att försöka reda ut det istället för att du slänger ur dig en massa anklagelser? Jag har inte ljugit, gissat eller påstått något, jag har frågat dig om ovanstående ev. kunde vara möjligt. Om du inte anser det hade du bara kunnat svara på frågan. Om du anser att svaret finns i FUP´n hade du kunnat hänvisa till sida. Jag har inte memorerat varje sida utantill. Surprise!

Men ditt förbannade miserabla fån, läs FUn innan du kommer med nya lögner. Du gissar ju hela tiden istället för att hålla dig till saker som är mer eller mindre fastställda. Det enda som finns att reda ut mellan oss är varför du ljuger som en bortsbindare och varför jag tycker det känns meningsfullt att försöka komma med fakta till dig.
2008-08-22, 06:49
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om du vill ha en exakt tidpunkt när det slog om mellan masterna får du väl anstränga dig lite själv.
Jag är inte din jävla dräng.
Jag har inte kunnat hitta när det slog om.
Men Polisen vet självklart det eftersom de fått telefonlistor från tele2.
Tyvärr har jag inte tillgång till dem, men jag vet att det slår om vid Hedströmmen.

Nu vet du ju inte den exakta tiden när det slg om mellan masterna men fönstret är över fyra minuter så den tid polisen mäter upp har en felmarginal på 4 minuter utöver att de körde alldeles för sakta. Alltså har Torgny ett fönster för att hinna utföra dådet.

Dessutom är jag inte din jävla dräng heller så sluta ställ frågor om du inte kan hitta svaret själv nästa gång din fjant.
2008-08-22, 06:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag kör inte med sanningar, jag använder fakta. Det är därför du alltid är fel ute.

Om du hade använt dig av fakta hade du inte skrivit att han var 10 km hemifrån kl 19.06.
2008-08-22, 07:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Nu vet du ju inte den exakta tiden när det slg om mellan masterna men fönstret är över fyra minuter så den tid polisen mäter upp har en felmarginal på 4 minuter utöver att de körde alldeles för sakta. Alltså har Torgny ett fönster för att hinna utföra dådet.

Dessutom är jag inte din jävla dräng heller så sluta ställ frågor om du inte kan hitta svaret själv nästa gång din fjant.

Men lilla vän.
Vad jag inte vet är väl inte det viktigaste..
Det intressanta är vad polisen vet.
Polisen har varit i kontakt med tele2 och fått information.
Polisen vet att samtalet startade norr om Hedströmmen, och med den info man har fått så har man startat tidtagningen på en viss punkt lite längre norrut vid Stora Forsby och då måste man väl misstänka att de vet på ett ungefär vart T var när samtalet startade.
Hedströmmen ligger lite söderut från den punkt där tidtagningen startade.
Så betänk det här... T kan inte ha varit söder om Hedströmmen när samtalet startade.
Han kan alltså inte varit i Valskog kl 19.06.33 utan då var T norr om Hedströmmen.
Ju längre tid det tog innan det slog om från Köpingmasten till Valskogmasten är till fördel för T.

Kan du svara på om du anser att T kan ha varit söder om Hedströmmen när samtalet startade, ev i Valskog??
Senast redigerad av watson6669 2008-08-22 kl. 07:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in