2008-10-24, 16:00
  #9601
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns blod inom en cirkel vid ytterdörren som tillhör E och enligt rättsläkaren så bedömmer han att de flesta slagen skett i liggande ställning, vilket teknikerna kunnat bestyrka då höjd av stänk ligger under 1 meter på tapeten.
Eftersom E låg på mage och de flesta slagen tagit bakskallen och nacken så kan E angripits bakifrån.
Den bilden säger inte mycket då Es blod finns inom ett område som markerats.
Vad tror du själv Kallix??


Vad tror du om detta då?
kopierat från FUP sid 243

"På väggen ovanför tavlan, (ovanför pilen) finns ett stänk med blod från E. Även i taket finns ett stänk blod från E."

Hur stämmer det med ditt angrepp bakifrån och stänk under 1 meters höjd?
2008-10-24, 16:07
  #9602
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Det har jag också ifrågasatt flera gånger och väntar på svar. Och väntar.... och väntar.... och väntar........

Utredningen har till kanske 95% varit inriktad på att styra bevisningen mot att fälla CS. Efter att hon blev misstänkt.

Om hon frias till slut så kommer resurserna omfördelas till att ta tag i övriga alternativ. Tills dess är det naturligtvis svårt att hitta en mycket stark indiciekedja mot någon annan än CS. Om polisen sedan hittar någon ny misstänkt gm eller flera så kan det givetvis komma fram massor med nya uppgifter. Och fler indicier mot någon annan gm än CS. Kanske t.o.m. vittnesmål eller erkännande. Finns även hittills oidentifierade spår från brottsplatsen som kan vara teknisk bevisning mot en alternativ gm.

Så du får nog vänta ett tag till.
2008-10-24, 16:08
  #9603
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Eller annan bevisning t.ex vittne eller erkännande.

Ingetdera har ni kunnat visa upp i samband med de teorier ni driver så hårt i den här tråden.

Pappaspralin: Ja..och vi kommer nog få vänta läääänge på något sådant. Tyvärr så tror jag inte att ens en dom i högre instans kan få dessa att inse att rätt man (kvinna) sitter.
2008-10-24, 16:12
  #9604
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Det är sånt man kan få blånagel av, när hammaren rutschar ner längs byxbenet ... ajajaj!

Att det inte går att förstå vad som är realistiskt och vad som inte är det?!!

Detta är realistiskt även om din taktik är att påstå motsatsen.

Jag har själv provat. Inga problem.
2008-10-24, 16:17
  #9605
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta är realistiskt även om din taktik är att påstå motsatsen.

Jag har själv provat. Inga problem.

Det är väl en jävla skillnad på att stoppa ner en hammare innanför gylfen hemma och att ha den där vid ett förhör hos polisen?
Fast jag kan mycket väl tänka mig att du har en hammare där när du går ut på krogen.
2008-10-24, 16:17
  #9606
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta är realistiskt även om din taktik är att påstå motsatsen.

Jag har själv provat. Inga problem.

Har du sprungit omkring med en hammare i brallorna på en polisstation?
2008-10-24, 16:17
  #9607
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Here we go again.....

Jag överdramatiserar? Vet du med säkerhet att hammaren inte var blodig? Hur kan då så bestämt påstå saker nackepa? Om du läser om mitt inlägg till dig igen så har jag fetmarkerat dina påståenden från tidigare inlägg där. Missade du det? Om inte annat så har jag för säkerhets skull även fetmarkerat nya påståenden i ditt senaste inlägg.

När tekniker började finkamma hallen och huset så var inte CS misstänkt och spårsökning styrs knappast efter vem som är gm, eller?

Det finns ett fåtal spår i hallen som inte identifierats. Det finns även spår som har säkrats och kan kopplas till gm! Därför sitter CS nu bakom lås och bom.

Om du med "spår som har säkrats och kan kopplas till gm", så kan de väl inte helt säkert kopplas till en gm? De är oidentifierade, men kan komma från en gm. Om du menar att det är därför som CS nu sitter "bakom lås och bom", så är väl inte det hela sanningen? CS har haft skor vars sulor ger samma skoavtryck, som de avtryck som säkrats i hallen. Att knyta CS till just de skoavtrycken går inte, då det inte finns några skor att jämföra med. Dessutom verkar hon till största del ha blivit fälld på ev. motivbild samt pga lögner.
2008-10-24, 16:21
  #9608
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Utredningen har till kanske 95% varit inriktad på att styra bevisningen mot att fälla CS. Efter att hon blev misstänkt.

Om hon frias till slut så kommer resurserna omfördelas till att ta tag i övriga alternativ. Tills dess är det naturligtvis svårt att hitta en mycket stark indiciekedja mot någon annan än CS. Om polisen sedan hittar någon ny misstänkt gm eller flera så kan det givetvis komma fram massor med nya uppgifter. Och fler indicier mot någon annan gm än CS. Kanske t.o.m. vittnesmål eller erkännande. Finns även hittills oidentifierade spår från brottsplatsen som kan vara teknisk bevisning mot en alternativ gm.

Så du får nog vänta ett tag till.

Ja i så fall lär det hinna växa mossa på oss alla innan en ny gm, med en indiciekedja starkare än CS, dyker upp...
2008-10-24, 16:38
  #9609
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om du med "spår som har säkrats och kan kopplas till gm", så kan de väl inte helt säkert kopplas till en gm? De är oidentifierade, men kan komma från en gm. Om du menar att det är därför som CS nu sitter "bakom lås och bom", så är väl inte det hela sanningen? CS har haft skor vars sulor ger samma skoavtryck, som de avtryck som säkrats i hallen. Att knyta CS till just de skoavtrycken går inte, då det inte finns några skor att jämföra med. Dessutom verkar hon till största del ha blivit fälld på ev. motivbild samt pga lögner.

Så du tror inte att VANs-avtrycket och det faktum att CS ägde ett par sådana skor (rätt stl också, vilken slump!) har något med den fällande domen att göra?
2008-10-24, 16:40
  #9610
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Japp, det är ju så bävergänget gör, klappar nackepa på hövet för att han är så "duktig". I själva verket använder de den medgörlige och något infantile nackepa som verktyg, så slipper de själva skriva alla dumheter. Nackepa är ett villigt offer och stoppar självmant huvudet i snaran när han glatt hävdar att T har haft en blodig hammare under kläderna på polisstationen i Köping. Dessutom hävdar han att det inte är så svårt att lyckas med det, trots klädbeslaget.

Varje normalkopplad människa förstår det orimliga i det påståendet, men det gör inte nackepa ...

Ovanpå det så har vi SingelStar som påstår att han kan gömma en blodig hammare i sitt hem på 20 sekunder, utan att en husrannsakan skulle avslöja honom ... det är uttalande av en riktig stjärna det!

Polisen kan missa i husrannsakan. Hur grundlig den än är. Jag håller med SS i detta till 100%.

Det hammarliknande föremålet var i den andra teorin förmodligen avtorkad. Sen är det också så att blod torkar snabbt så om det fanns rester så var de torra.
2008-10-24, 16:41
  #9611
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Så du tror inte att VANs-avtrycket och det faktum att CS ägde ett par sådana skor (rätt stl också, vilken slump!) har något med den fällande domen att göra?

Ja, visst har det indiciumet haft inverkan - trots att det inte går att binda det till CS - men enligt domen verkar det främst vara motivbild och lögner som haft störst tyngd.
2008-10-24, 16:44
  #9612
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kan du svara på frågan vad det har med hur överlämnandet går till?

Jag funderar lite bara. Det är ju viktigt med att spår säkras så snabbt som möjligt. Man lägger kläderna i olika påsar mm.

Ändå väljer man att låta T sitta i dessa kläder under förhöret och riskerar därmed att spår försvinner eller förstörs.

Jag tycker att kläderna borde överlämnats innan förhöret. En miss av polisen?
__________________
Senast redigerad av nackepa 2008-10-24 kl. 16:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in