Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
men vanliga människor fungerar inte speciellt bra när de är chockade
Samtidigt kan det påstås att han var så redig och klar att han flyttade sin bil, trots att ambulansen redan var framme. Det verkar växla mycket i tillståndet han var i, själv anser jag det oansvarigt att köra fordon i chockat tillstånd.
Så var han chockad eller klartänkt och rådig, en intressant frågeställning får jag skulle själv inte chockad börja fundera över vilken telefon som haft mest ström i batt. Men det fanns visst ström i den senare...
Så antingen är han chockad eller så är han det inte, går inte att växla fram och tillbaka efter vad som ser bäst ut för olika handlingar.
Tycker jag.
Jo, man kan visst reagera och agera på det sättet. Man kan pendla mellan sansade handlingar och förvirrade. Både under själva handlingen och efteråt, t.o.m under lång tid efteråt. Timmar, dagar, veckor.
Jag har egen erfarenhet av det, och känner igen väldigt mycket av hur T reagerade, fast vi har upplevt helt olika händelser. Jag känner även igen mycket av E:s berättelse om hur hon och T har det idag, med kontrollbehov och rädsla.
Detta handlar dock inte om mig, men det är ju min källa, det är därför jag skriver det. Ingen kan få mig ändra mig på den här punkten. Jag skulle kunna redogöra för massor av detaljer om hur man agerar och reagerar, men vill inte sväva ut i egna erfarenheter, det är inte trådens topic.