2008-10-10, 23:55
  #8401
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du får gärna kopiera in det från FUP om du vet var du kan hitta den delen.
Som FUP nörd jag är så kan jag lägga in förhör med T om hans uppdrag från polis att minnesanteckna Es minnen.

2008-10-10, 23:57
  #8402
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Som FUP nörd jag är så kan jag lägga in förhör med T om hans uppdrag från polis att minnesanteckna Es minnen.


Det är skillnad på att utföra något på "uppdrag" från polis och att polisen visar intresse för det han har antecknat.
2008-10-10, 23:57
  #8403
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det finns en tabell jag gjorde baserat på avståndet och med flera olika snitthastigheter jämfört mot polisen hastighet baserat på 5 km/h i hastighetsöverträdelse. Tar du den tabellen så får du fram olika tider när Torgny kan ha kommit hem.

postar detta här för dem som inte hittat ditt lilla forum. "det fria ordets högborg" skrattretande...

Det ska tilläggas att av dessa 13 km som polisen mätt är:

5 km 70km/h sträcka
2 km 50km/h sträcka
2 km 50km/h sträcka med trafikhinder
0,5 km 30km/h sträcka med trafikhinder
Resterande bit är 90km/h, vanlig grå landsväg.

Passerar en rondell + 5 vägkorsningar där sväng erfodras, ca 2 km av dessa färdväg är på ej huvudled där då högerregeln implementeras.

Ta med det i dina beräkningar av ökning av snittfart. Men så hade han ju en magisk Fårrrd också.

Man åker fortfarande inte 40% över hastighetsbegränsningen på 70/50/30 väg bara för att man gjort det vid något/några tillfällen på 110km/h (motorväg).

Men det passar väl inte in i din konspirationsteori.
2008-10-10, 23:58
  #8404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Som FUP nörd jag är så kan jag lägga in förhör med T om hans uppdrag från polis att minnesanteckna Es minnen.


Nu var det ju inte detta som det gällde men snyggt klippt och även klistringen satt som en smäck.
2008-10-11, 00:01
  #8405
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Det är skillnad på att utföra något på "uppdrag" från polis och att polisen visar intresse för det han har antecknat.

Och därtill skriva anteckningar ifrån DAGEN och inga jävla förhör.
2008-10-11, 00:02
  #8406
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tulpanpernilla:

Jag tycker ändå inte att du har svarat på min fråga.

Så här skrev du:



Och då skrev jag så här:


Och då svarar du så här:


Att E vill veta vad som har hänt - vad har det med min fråga att göra? Du anger nu en åsikt om hur T borde ha uppfört sig. Där har vi olika åsikter om hans agerande. Min åsikt är att han är inte mer än människa. Men det var inte det min fråga gällde.

Jag undrar varför du alls kopierade in detta. Har du lust att berätta det?
Nu har ju T agerat minnesantecknare och det går ut på att skriva ner vad E tänkas kunna minnas och då ska han inte hejda Es s.k minne med att tjoa hysteriskt för att bromsa upp det som kan vara obehagligt men av vikt för utredningen. Han hade gått och väl kunnat delegerat denna uppgift till polisen om han inte ville att E skulle minnas självaste händelseförloppet.
2008-10-11, 00:06
  #8407
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Och därtill skriva anteckningar ifrån DAGEN och inga jävla förhör.

Precis!!

Det finns en viss gräns i hur man kan vrida och bända på det skrivna ordet.
2008-10-11, 00:08
  #8408
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu har ju T agerat minnesantecknare och det går ut på att skriva ner vad E tänkas kunna minnas och då ska han inte hejda Es s.k minne med att tjoa hysteriskt för att bromsa upp det som kan vara obehagligt men av vikt för utredningen. Han hade gått och väl kunnat delegerat denna uppgift till polisen om han inte ville att E skulle minnas självaste händelseförloppet.

OK. Då resonerar jag så här, igen: kan han tänkas ha fått lite panik över vad som skulle kunna hända om E just då, i det ögonblicket, mindes sina barns dödskamp?

Vad tror du? Är det en helt omöjlig teori?

En fråga till: vad tror du om möjligheten att han, trots att han inte borde, reagerade så pga ovanstående. Tror du att det kan vara en normal reaktion i ett sådant läge?

Han är ju trots allt inte någon utomstående anställd, som man skulle kunna förvänta sig proffsighet av i varje läge. Han har ju kastats in i detta utan någon som helst förvarning.
2008-10-11, 00:10
  #8409
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det finns en tabell jag gjorde baserat på avståndet och med flera olika snitthastigheter jämfört mot polisen hastighet baserat på 5 km/h i hastighetsöverträdelse. Tar du den tabellen så får du fram olika tider när Torgny kan ha kommit hem.
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om han kört fortare än 5 km/h över tillåten hastighet så har T kommit hem tidigare. Kan få ungefär samma tidsfönster som CS till att begå brottet. Vilken fakta menar du att jag bortser ifrån när det gäller tidslinjen då?
Visst, men han måste ha kört väldigt snabbt i rätt dåligt väglag för att det ska påverka tiden speciellt mycket... Vi har haft testförare i tråden som har gjort det i sommarväglag och dessutom mitt på dagen när det är ljust...
2008-10-11, 00:11
  #8410
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu har ju T agerat minnesantecknare och det går ut på att skriva ner vad E tänkas kunna minnas och då ska han inte hejda Es s.k minne med att tjoa hysteriskt för att bromsa upp det som kan vara obehagligt men av vikt för utredningen. Han hade gått och väl kunnat delegerat denna uppgift till polisen om han inte ville att E skulle minnas självaste händelseförloppet.

Nej T var där som sambo och stannade vid sin älskades sida dygnet runt efter en helvetisk upplevelse, sen råkar han vid detta tillfälle reagera som en människa med egna känslor, egna minnen, egna upplevelser.
Han har inte tagit anteckningar på uppmaning FORTFARANDE, det var på eget bevåg eftersom Es minne fluktuerade såpass mycket och det var mycket fragment som kom vid tillfällen när polisen inte var närvarande. Gjorde han fel som förde anteckningar tycker du, gjorde han fel som försökte hjälpa till med det lilla han kunde? IDIOTKÄRRING! Tänk dig själv in i hans situation bara för ett ögonblick så kanske du får lite samvetskval, även om jag tvivlar starkt på att du har någon som helst empati i den kroppen.
2008-10-11, 00:17
  #8411
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det är ju detta vi säger. Detta samtal på msn kan någon som känner E ha utfört. Någon som E känner väl. Ser ingen svårighet i detta.

Det fetmarkerade.

Du återkommer ofta till att det kan ha varit någon annan än E som satt vid datorn.

Dvs mördaren satte sig, efter genomfört mord och chattade med Es syster I.

En mördare som känner E väl.

Vem är det? Vem känner E så väl? Vem är hon/han som efter att ha hamrat ner E och barnen till döds sätter sig i E och Ts arbetsrum och chattar med Es syster?

Svara vem DU syftar på.
__________________
Senast redigerad av Kallix 2008-10-11 kl. 00:56. Anledning: Fetmarkeringar
2008-10-11, 00:26
  #8412
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Nej det var tidigare idag, jag skall snart leta upp just det inlägget. Men trådarna växer ju i sån rasande fart *puh*

Men det jag ville ha fram är att du ganska ofta bemöts med fakta. Dessa fakta förringar du flertalet ggr genom att ifrågasätta te x FUP. Jag undrar lite vad det är som gör att du anser dig mer kapabel än de som faktiskt utfört utredningen?

Jag undrar lite hur långt du menar att man kan dra detta? Ska man bortse helt från FUP eller lägga ner allt vad förundersökningar heter? Det finns ju alltid om man så vill utrymme att vrida och vända på precis allt.

Förstår du inte att även alternativa teorier behöver substans. Man kan inte bara plocka fram något och sedan peka på att det faktiskt kan vara luckor i utredningar och protokoll?

När det gäller te x T's tidpunkt för hemkomst, så viftar du bort de inlägg där man förklarar det osannolika att han skulle hinna. Men samtidigt så öppnar du hela famnen för teorier som visar det motsatta.

Men eftersom du själv säger att du kräver bevis och belägg för det som sägs. Vad anser du då om att man säger att man bevisligen kan placera en person vid brottsplatsen vid tid för brott utan sedan redogöra för dessa bevis. Jag frågar eftersom du här ovan kräver källor på vittnesuppgifter.

FUP är nödvändigtvis inte facit. Nu är den sedan NJ släpptes helt inriktad på att försöka få CS fälld. Därför är delar av innehållet givetvis felaktigt och andra viktiga saker saknas om CS har medskyldiga eller är helt oskyldig.

Om vi spekulerar i T efter smedjan så är det löjligt att inte acceptera att T kan ha kommit hem tidigare. Behöver ingen superbil eller vara rallyförare för att t.ex. köra 25 km/h över tillåten hastighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in