2008-10-19, 00:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Hur skulle man kunna komma in på polisstationen med mordvapnet på sig? I det här fallet så kom T dit bl a för att höras på ett eller annat sätt. Har du varit med om någon sådan procedur någon gång?

Eftersom T blev skyddsvisiterad innan han sattes i sin egen bil.

Sen var T ej längre misstänkt. Detta har Smålandstintin redogjort för tidigare i tråden.

Jag vet att man ej blir visiterad på polisstationen om man förhörs som vittne.
2008-10-19, 00:14
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Lämnades huvtröjan samtidigt som han bytte om på polisstationen eller lämnades den in i efterhand?? Du som verkar ha inside info vet väl då var huvtröjan befann sig när T kom hem mordkvällen?

Den lämnades in samtidigt.
2008-10-19, 00:14
Bannlyst
Citat:
Tack! Det var ju inte så svårt att förklara. Nu ska jag låta detta sjunka in ett tag.

Min sista fråga angående mordvapnet är seriös. Berätta gärna för mig varför det inte kan ha gått till på det sätt jag beskrivit det tidigare. Kortfattat:

T blev ej visiterad mer. Får veta att han måste lämna bilnycklarna och tar då på sig mordvapnet innan han slutligen lämnar bilen och åker med till polisstationen för att lämna sina kläder. Polisen har hämtat nya kläder i huset åt T. T är ej misstänkt. Förhörs som övrigt vittne, hela tiden med mordvapnet på sig. Byter sedan om själv i något rum. Lämnar de gamla kläderna. Tar med sig mordvapnet ut från polisstationen och åker vidare mot sjukhuset.

Inget trams nu. Visa istället på något som omöjliggör denna teori.

Jag har ju redan förklarat det tidigare ditt jävla ägghuvud. Hur fan skulle det vara om du läste inlägg och förstod istället för att sitta och provocera fram massa skit, du är så sanslöst dum i huvudet att hälften vore nog. Är du ett jävla barn jag måste förklara allt på bebisspråk för?
Fan om du inte förstår skriven svenska så skriv det istället så vi kan ignorera dig istället.
Jävla troll!

Nej det är helt jävla omöjligt eftersom han blev skyddsvisiterad, satt under bevakning, fick lämna bilnycklarna åka med till stationen förhördes och byta kläder där, och inte till sina egna utan lånekläder.

Så sluta trolla nu ditt jävla äckel eller sluta knapra så förbannat mycket knark. Nåt skit har du i huvudet och inte är det en hjärna iaf.
2008-10-19, 00:19
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Märks tydligt när det blir jobbigt för dig. När du varken har svar eller argument så tar du till nävarna istället.

Om du inte kan eller vill svara så är det bättre att inte svara alls.

Vad tycker du om teorin att T kan ha haft med sig mordvapnet genom polisstationen utan att ha blivit visiterad?

Seriösa motargument tack!

Det är helt omöjligt eftersom alla Ts kläder lämnades till polisen samma kväll. Utom kallingarna skulle jag tro, de har jag faktiskt inte frågat om. Tycker inte själv att det är särskilt intressant eftersom T inte har nåt med attacken att göra, annat än att hans familj vart utsatt för den.
2008-10-19, 00:19
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag har ju redan förklarat det tidigare ditt jävla ägghuvud. Hur fan skulle det vara om du läste inlägg och förstod istället för att sitta och provocera fram massa skit, du är så sanslöst dum i huvudet att hälften vore nog. Är du ett jävla barn jag måste förklara allt på bebisspråk för?
Fan om du inte förstår skriven svenska så skriv det istället så vi kan ignorera dig istället.
Jävla troll!

Nej det är helt jävla omöjligt eftersom han blev skyddsvisiterad, satt under bevakning, fick lämna bilnycklarna åka med till stationen förhördes och byta kläder där, och inte till sina egna utan lånekläder.

Så sluta trolla nu ditt jävla äckel eller sluta knapra så förbannat mycket knark. Nåt skit har du i huvudet och inte är det en hjärna iaf.

Javisst blev han skyddsvisiterad innan han sattes i sin egen bil.

Men han var inte misstänkt och blev ej visiterad på polisstationen. Fattar du dåligt? Ditt svar innehåller inget som säger emot denna teori att T kan ha haft mordvapnet på sig genom polisstationen.
2008-10-19, 00:27
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Det är helt omöjligt eftersom alla Ts kläder lämnades till polisen samma kväll. Utom kallingarna skulle jag tro, de har jag faktiskt inte frågat om. Tycker inte själv att det är särskilt intressant eftersom T inte har nåt med attacken att göra, annat än att hans familj vart utsatt för den.

Jag vet att du tycker det är ointressant men detta är ju tråden om alt. gm och då diskuterar vi olika teorier.

Eftersom T ej blev visiterad på polisstationen så kan han givetvis haft med sig mordvapnet i de nya kläderna han bytte om till. Jättelätt!
2008-10-19, 00:29
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Jag vet att du tycker det är ointressant men detta är ju tråden om alt. gm och då diskuterar vi olika teorier.

Eftersom T ej blev visiterad på polisstationen så kan han givetvis haft med sig mordvapnet i de nya kläderna han bytte om till. Jättelätt!

Om ni ska diskutera alt. gm (helt i onödan eftersom rätt gm sitter dömd för morden, men ni får ju slösa eran tid på det om ni vill) så kan ni ju iaf diskutera nånting som det iallafall finns lite trovärdighet i.
2008-10-19, 00:36
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Om ni ska diskutera alt. gm (helt i onödan eftersom rätt gm sitter dömd för morden, men ni får ju slösa eran tid på det om ni vill) så kan ni ju iaf diskutera nånting som det iallafall finns lite trovärdighet i.

Kommer du inte med något svar som för diskussionen vidare så är det trams.

Mordvapenteorin är en av flera trovärdiga teorier. Försök istället att komma med motargument till de teorier som framförs. Annars förstår jag inte vad du gör överhuvudtaget i denna tråd.

På vilket sätt skulle T inte kunna haft mordvapnet på sig genom polisstationen och vidare till sjukhuset? T blev ej visiterad på polisstationen.
2008-10-19, 00:37
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Den lämnades in samtidigt.

Då hade T alltså huvtröjan på sig?
Senast redigerad av nackepa 2008-10-19 kl. 00:40.
2008-10-19, 00:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Märks tydligt när det blir jobbigt för dig. När du varken har svar eller argument så tar du till nävarna istället.

Om du inte kan eller vill svara så är det bättre att inte svara alls.

Vad tycker du om teorin att T kan ha haft med sig mordvapnet genom polisstationen utan att ha blivit visiterad?

Seriösa motargument tack!
Vad tror du om teorin att det är någon av de som ivrigast framför den ena konstiga teorin efter den andra som egentligen är skyldig till dådet. Man försöker genom att hitta på andra teorier för att på så sätt få utredarna att koncentrera sig på fel saker.

Bara en teori...
2008-10-19, 00:45
Medlem
Citat:

CS kommer att frias i Hovrätten eftersom det finns inga riktiga bevis mot henne. Bara virriga grannar och andra så kallade vittnen som ändrat sina vittnesmål för att framstå som duktiga i polisens ögon.

Jag har läst FUP flera gånger och ser hur polisen leder vittnerna till att peka ut en kvinna ist. för en yngling som de först säger. Samma med E. Hon kommer ihåg en helt annan person men allteftersom hon får information om CS ändrar hon sitt vittesmål. Kanske för att vara duktig.
Hon har också sagt i media att hon vill att det är viktigt för henne att någon blir dömd för brottet och i intervjun i "Kalla fakta" tvekar hon också om CS skyldighet. (Alldeles i slutet av programmet där N intervjuas)

Det finns inga fysiska bevis på att CS skulle ha varit på mordplatsen. Däremot finns det främmande hår och fingeravtryck som polisen inte undersökt eftersom de tagit för givet att CS är den som utfört brottet. Kanske skulle man ta hela E:s och T:s bekantskapskrets och jämföra med de spåren som faktisk finns och inte tro att håren blåst in genom dörren som den smarta FG uttryckte det.

Gärningsmannen kan ju vara vem som helst, kanske en tokig granne? Polisen har ju endast granskat NJ och CS. Bevisligen har ju någon utfört brottet men bevisen mot CS håller inte i hovrätten.
2008-10-19, 00:46
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
CS kommer att frias i Hovrätten eftersom det finns inga riktiga bevis mot henne. Bara virriga grannar och andra så kallade vittnen som ändrat sina vittnesmål för att framstå som duktiga i polisens ögon.

Jag har läst FUP flera gånger och ser hur polisen leder vittnerna till att peka ut en kvinna ist. för en yngling som de först säger. Samma med E. Hon kommer ihåg en helt annan person men allteftersom hon får information om CS ändrar hon sitt vittesmål. Kanske för att vara duktig.
Hon har också sagt i media att hon vill att det är viktigt för henne att någon blir dömd för brottet och i intervjun i "Kalla fakta" tvekar hon också om CS skyldighet. (Alldeles i slutet av programmet där N intervjuas)

Det finns inga fysiska bevis på att CS skulle ha varit på mordplatsen. Däremot finns det främmande hår och fingeravtryck som polisen inte undersökt eftersom de tagit för givet att CS är den som utfört brottet. Kanske skulle man ta hela E:s och T:s bekantskapskrets och jämföra med de spåren som faktisk finns och inte tro att håren blåst in genom dörren som den smarta FG uttryckte det.

Gärningsmannen kan ju vara vem som helst, kanske en tokig granne? Polisen har ju endast granskat NJ och CS. Bevisligen har ju någon utfört brottet men bevisen mot CS håller inte i hovrätten.
Hur kommer du att reagera om även hovrätten fäller henne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in