2008-08-29, 13:12
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
När du dementerar det du skrev så ska du se att ingen av oss kommer att ta upp det igen.
Det finns inga alternativa gärningsmän.
Den som har gjort brottet står åtalad.
Jag och många med mig är i den här tråden så att du och några andra inte ska kunna häva ur er vad för skit som helst utan att mothugg.

Jag vet inte om CS är skyldig, medskyldig eller oskyldig.

Hade det funnits spår som till 100% binder henne till brottsplatsen och att E inte tappat minnet av sina skador och pekat ut CS så hade det varit stor skillnad. Om man funnit mordvapen som hade hennes fingeravtryck mm.

Du vet ingenting. Däremot kan du tro att hon är skyldig. Men inte veta.

Kom istället med vettiga motargument när det diskuteras alternativa teorier.
Du kan inte veta om det inte finns alternativ gm. Du kan tro att det inte finns det och argumentera därefter. Det är ju du och några till som påstår att den som har gjort brottet står åtalad. Ni påstår att det inte finns några alternativa gm. Jag påstår ingenting. Jag vet inte. Jag kan bara tro och spekulera.
2008-08-29, 13:17
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det får dú tro, och andra tror annorlunda än dig.
Sen kan man undra hur du kan ha tilltro till en minnesexpert som i sitt skriftliga utlåtande säger en sak och sen i rätten en annan.
Den som har störst problem med sitt minne är ju han själv.

Såvitt jag har förstått så har åklagaren valt denna minnesexpert.

Men det passar kanske inte om han är ärlig i sin bedömning?
2008-08-29, 13:18
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det blir ju som alla detaljerade diskussioner förut om huruvida CS hade någon ovanlig kroppsform så att graviditeten inte syntes.
Whatever. du fattar ju inte och har jag frågat om din åsikt.
2008-08-29, 13:19
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Hade det funnits spår som till 100% binder henne till brottsplatsen och att E inte tappat minnet av sina skador och pekat ut CS så hade det varit stor skillnad. Om man funnit mordvapen som hade hennes fingeravtryck mm.

Du kan inte veta om det inte finns alternativ gm. Du kan tro att det inte finns det och argumentera därefter. Det är ju du och några till som påstår att den som har gjort brottet står åtalad. Ni påstår att det inte finns några alternativa gm. Jag påstår ingenting. Jag vet inte. Jag kan bara tro och spekulera.

Men vi har lite mer på fötterna än vad du och dina kompisar har när vi anser att rätt person står åtalad.
Problemet med dig är att du har så många olika gärningsmän så det blir inte trovärdigt.
Det visar ju bara att du inte har något konkret att gå på.
Det känns som du bara måste hitta en alternativ gärningsman.
2008-08-29, 13:19
Medlem
Citat:

Det är vad som har gjorts sedan tråden startades men utav någon outgrundlig anledning så brukar de inläggen lämnas obesvarade...
2008-08-29, 13:20
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Är han verkligen ärlig när han påstår en sak i ett skriftligt utlåtande och en annan i rätten?
Tycker du att det är trovärdigt?
2008-08-29, 13:22
Bannlyst
Citat:

Han verkar ha forskat rätt länge i ämnet så visst har han mycket kunskap, det är väl det man skall lyssna på.
2008-08-29, 13:23
Bannlyst
Citat:

Det faller på åklagaren att enligt lag uppmärksamma rätten om omständigheter som kan påverka utgången av fallet.
Det var Rättens vittnen, både SÅC och Borg (tror han hette nåt med Borg iaf)
och SÅC var tillfrågad under utredningen om emmas isolering och fann då att den var tillfredställande och han var då imponerad över polisens handläggningssätt, för att sen vända kappan och säga emot sig själv helt i rätten. Så hans ord är inte värda pappret det är tryckt på..enligt mig och en enig tingsrätt.
2008-08-29, 13:25
Medlem
Citat:

Är det hans första eller andra utlåtande som du betraktar som ärligt?
2008-08-29, 13:39
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Men vi har lite mer på fötterna än vad du och dina kompisar har när vi anser att rätt person står åtalad.
Problemet med dig är att du har så många olika gärningsmän så det blir inte trovärdigt.

Om du har "mer på fötterna" är väl skit samma. Frågan är om gm hade något på fötterna? Har du något konkret där, Watson?

Citat:
På vilket sätt tycker du den är kass.?
Har du en bättre motivbild för en alternativ gm?
Nä det hade du visst inte, utan du anser att det är en galning som hade barnen som mål!!??

Det har bevisligen hänt förut att psykiskt sjuka har mördat barn på plötslig ingivelse. Det enda problemet med en riktigt psyksjuk som gm är att de ofta brukar påträffas i närheten av brottsplats, enligt vad jag läste i en tidningsartikel som tog upp ett annat fall. De gör alltså inga större ansträngning att fly. Sedan skulle nog inte en psyksjuk bry sig om DNA-spår. Bristen på analyserbara DNA-spår har dock förklarats med alla som gick omkring i hallen och förstörde spår. Vad vet jag?

Men det finns också individer (som inte lider av någon akut psykos) som fantiserar om att skada och mörda barn. Kan det finnas någon sådan person i Arboga? Eller kan en utsocknes ha läst bloggarna? Skarpnäcksmördaren Sovdat slaktade ju ett par och deras hund för att han var avundsjuk på deras lycka.
2008-08-29, 13:39
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han verkar ha forskat rätt länge i ämnet så visst har han mycket kunskap, det är väl det man skall lyssna på.

Ja mot utredningen till Engla så hade väl dom tagit in ett medium .
Och vad jag personligen har att säga om en så kallad minnes expert så är det väl inte nån större skillnad.
2008-08-29, 13:40
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Men förstår du inte vad jag säger? Jag vet inte vem som är skyldig. Därför har jag flera olika teorier. Jag vill att den som har gjort detta ska fällas utan att det finns minsta tvivel. Du får det hela att låta som en tävling. Om CS är skyldig och det finns otvivelaktig bevisning för det så ska hon fällas. I nuläget finns tvivel som öppnar för andra alternativa gm.

Mitt primära mål är att den eller de skyldiga kommer att fällas. Det bästa vore ett erkännande eftersom det kan bli svårt att fälla någon med bevisning i detta brott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in