Caramia, 02,13 skrev du detta inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hur förklarar du då polisens uttalande kl 19:38 att ingen gm finns på plats?
I alla förhör som gjorts med T står det "Förhör med vittne"
Står klart och tydligt att läsa i FUP!
Jag kommenterade 01,56 ett tidigare inlägg från dig. Lyder som följer:
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
T har aldrig varit misstänkt hur mycket det än gastas om det här. Enligt FUP konstaterar polisen 17/3 kl 19:38 att ingen gm finns på plats.
T har aldrig synats som gm. Hans förhör är vittnesförhör och ingenting annat.
Min kommentar var:
Citat:
Jag har för mig att jag har kommenterat den här informationen förr, men jag tror att det var en annan skribent då.
Den 17/3 kl. 19,38. Den uppgiften finns i en sorts händelserapport (vet ej vad det formellt heter) i FUP. Jag har fått intrycket att det är löpande info som rapporteras in till polisstationen (eller vad de nu rapporterar till).
Jag tror att de menar att ingen synlig GM finns på plats. De har ingen fasttagen, inga direkta spår just då, ingen har sett någon springa från platsen. Platsen är för tillfället fri från GM, så att säga.
Jag tror inte att de där och då anser att de har gått igenom alla närvarande. Det vimlade väl av grannar och annat folk i närheten. De menade helt enkelt att just då föreföll det inte vara farligt att vistas på platsen, och det fanns ingen att jaga, med innebörden att de hade inte sikte på någons rygg.
Är du med på vad jag menar?
Det svarar du inte på. Ungefär en kvart efter min kommentar upprepar du det du har skrivit, du svarar någon annan skribent. Vad menar du då med dina inlägg?
Vill du ha respons på dem eller inte? Kan man inte bemöta sina teorier/åsikter så kan man ju heller inte bli tagen på allvar.