Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag tycker att du fick svar i din fråga i mitt svar till en annan skribent men upprepar det igen.
I FUP står det vid varje förhör med T att det är vittnesförhör.
Nja, jag klistrar in min kommentar igen:
Citat:
Den 17/3 kl. 19,38. Den uppgiften finns i en sorts händelserapport (vet ej vad det formellt heter) i FUP. Jag har fått intrycket att det är löpande info som rapporteras in till polisstationen (eller vad de nu rapporterar till).
Jag tror att de menar att ingen synlig GM finns på plats. De har ingen fasttagen, inga direkta spår just då, ingen har sett någon springa från platsen. Platsen är för tillfället fri från GM, så att säga.
Jag tror inte att de där och då anser att de har gått igenom alla närvarande. Det vimlade väl av grannar och annat folk i närheten. De menade helt enkelt att just då föreföll det inte vara farligt att vistas på platsen, och det fanns ingen att jaga, med innebörden att de hade inte sikte på någons rygg.
Är du med på vad jag menar?
Vad anser du om det jag kallar händelserapporten? Den skrevs uppenbarligen allteftersom information kom in till polisstation. Det var en ren händelserappport. Jag upprepar vad jag skrev i min kommentar; jag vet inte om det formellt heter så, jag har döpt den till det.
Det var helt enkelt; vad händer just nu! Polisstationen måste ju få veta vad som pågår.
Tror du, Caramia, att allt som skrevs i den stod sig i längden? Eller, för att utveckla det, tror du att polisen alltid där och då, vid vilket brott som helst, vet exakt vad som hänt. Vem som är den skyldige.
Tror du att det där och då avgjordes vem polisen skulle satsa på som GM?
Jag uppfattar det som att polisen rapporterar in händelseförloppet. Inget annat. Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att brott i den här kalibern anses uppklarade så snart efter händelsen.
Och, för att tjata lite, är du med på vad jag menar? Även om du inte håller med?