2008-09-28, 00:31
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
PIE kommer definitivt inte att börja yra om planterade skospår. - Kriminalteknikern KE bytte låscylinder och förde protokoll över vilka som varit i huset. Och när skulle planteringen ha skett - och hur? Blod torkar som bekant ganska fort och det dröjde en längre tid innan man fick klart för sig att CS ljög om sina runstensskor och även tills man fick tag på de foton där hon är iklädd ett par Vans Bearcat. - Sedan kan man inte på direkten säkra alla spår. Först måste man analysera/tolka brottsplatsen och försöka utröna gm:s rörelser m m. Man samlade också in hår, sökte efter fingeravtryck, topsade olika ställen m m.

Får vi höra nu (gärna i lite mer utvecklad form) vem/vilka som tagit sig in i huset och avsatt blodiga sulavtryck på tre platser i hallen - avtryck som så småningom visade sig överensstämma med ett par Vans Bearcat av samma slag som de CS i förhör i början av maj påstod sig inte längre ha i sin ägo?

Varför är det bara Bearcat polis och åklagare fokuserade på och inte andra Van's-märken av deras skor med samma sulmönster?
2008-09-28, 00:32
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag relaterar till FUn medan du relaterar till dina vänner. Du misstror ju SMHI har vi redan konstaterat. sÅ det är dags för dig att läsa FU för att du skall få någon fakta om fallet.

Visst i helsike misstror i allafall jag SMHI !!!!!
Nackepa, du som är så duktig på statistik, kan du ta fram lite fakta om hur ofta SMHI har fel??
De tog i alla fall fel i dag......

Men att dra inn SMHI....som om de skulle ha någon tyngd i denna fråga?
Är det inte du som är ute på halt väglag nu.....fått en liten sladd i en rondell?
PS....det är meningen att du ska köra UT av rondellen, inte köra runt och runt
2008-09-28, 00:38
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Och din kompis nackepa som du även pratat med på Kakafoni anser ju att han är trovärdig.
Om det hade varit T som varit åtalad, hade du då ansett att vittnen som bekräftat att det var halt inte talade sanning.
Sen är han knappast vän till mig.
Sannolikheten att du vet vem han är är nog större än att jag vet det, eftersom du inte bor så långt från Arboga.
Vägen hade en temperatur av 0,7 grader 19.04. och 0,1 grader vid 19.34,
och som du vet kan det vara stora skillnader utmed vägen. Dessutom var fuktigheten hög den dagen.
Jag har 8 kilometer till mitt föräldrahem och på den vägen är det ofta en skillnad på 4 grader.

Dessutom hade det kommit lite snö och snöblandat regn under dagen.
Tycker att det är troligt att Crap råkade ut för halka.
Han har ingen anledning att ljuga.

Nu ljuger du igen, Nackepa är inte min kompis bara för att han finns på samma webbplats som mig. Jag vet inte ens om han finns på någon av de andra jag är på och då under annat namn.

Då skulle jag kunna hävda att du är kompis med nazister efter som många nazister postar här på FB.

Dina inlägg håller en så skamligt lågt nivå att jag är överraskad att du inte är utsparkad genom regeln KFK.

Men du har ju poängterat att du litar mer på din vän än på SMHI.
2008-09-28, 00:39
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Nackepa, du som är så duktig på statistik, kan du ta fram lite fakta om hur ofta SMHI har fel??

Är det inte du som är ute på halt väglag nu.....fått en liten sladd i en rondell?

Jepp, prognoser kan man ju misstro SMHI, men insamlade data förstår jag inte varför man skall misstro SMHI.
2008-09-28, 00:40
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag fick inte reda på detta förrän idag. Hade missat detta och ingen var hjälpsam att berätta om tidpunkten då skoavtrycket hittades. Men sen kom eloge och smålandstintin till slut och klargjorde läget.

Jag tycker det är klart att det kan spekuleras om avtrycken. Men jag har ingen aning om vem som isåfall skulle ha planterat dessa. Inget jag har funderat på än så länge.

Har du inte tillgång till FUP??? Det har jag utgått från. Hur kan du ha så många tankar, spekulationer och synpunkter på morden och mordförsöket utan den?
2008-09-28, 00:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag undrar hur många bitar som återstår innan pusslet är lagt - och om du möjligen kan delge forumet en komplex ledtråd? Sedan undrar jag vilket verktyg (om det nu över huvud taget är ett verktyg..?) som ger karakteristiska märken som efter hammarslag?
2008-09-28, 00:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Varför är det bara Bearcat polis och åklagare fokuserade på och inte andra Van's-märken av deras skor med samma sulmönster?
Därför att MT dels ljugit om vilka skor hon varit iklädd under sina tidskrävande runstenspromenader, och dels att det på MT:s fötter så sent som två och en halv månad före morddagen satt ett par Vans textilskor försedda med långa, oskuldsvita skosnören; skor som så småningom kunde konstateras vara av modellen Bearcat, och - hör och häpna - också betr. skostorleken visade sig överensstämma med mordplatsens främmande sulspår (utan större hål). - Det blev rätt många tankstreck...
2008-09-28, 01:01
Medlem
Frubeates avatar
Ursprungligen postat av Frubeate

Citat:
Jepp, prognoser kan man ju misstro SMHI, men insamlade data förstår jag inte varför man skall misstro SMHI.

Jo du, det förstår jag
När jag sitter här och ser på insamlade väderleksdata från väderleks stationen i området där jag bor, så säger dessa data att det är fint väder hos mig.
FEL.....jag mistror med god grund dessa insamalde data, efter som jag råkar titta ut genom mitt fönster och ser att det inte är fint väder
2008-09-28, 01:03
Medlem
SingleStars avatar
Teori general

Citat:
Jag undrar hur många bitar som återstår innan pusslet är lagt - och om du möjligen kan delge forumet en komplex ledtråd? Sedan undrar jag vilket verktyg (om det nu över huvud taget är ett verktyg..?) som ger karakteristiska märken som efter hammarslag?

Med tanke på att det nog har stötts och blötts i drygt två månader innan mig och jag har varit verksam där i en dryg månad så har den blötts och stötts en hel del innan jag kom in i bilden. Som jag ser det, och jag är inte helt säker, så tror jag att över halva arbetet är gjort. Men varje del i den teorin dras det och slits i till ingenting annat återstår än de enda tänkbara möjligheter. Det är väldigt komplext nätverk som har satts ihop.

Komplexiteten är att det är flera personer inblandade och alla går bakom ryggen på varandra och det finns hållhakar till höger och vänster. Det som nagelfars mest är vilka sorts hållhakar det finns på vem och vilka som utnyttjar detta till sin egen fördel till andras nackdel. Det är inga dumskallar som sitter och drar i alla trådar och teorier. Dessutom är alla konstant källkritiska till alla uppgifter som gör att man måste ifrågasätta det man postar om det är rimligt eller inte.

Emma nämnde att det foto som fanns i arbetsrummet hade blivit besudlat. En som hade ingående kunskap om fotografier ansåg att skadan är en sådan som ofta brukar uppstå när man tar bort en bit tejp från fotografiet.

Synd jag inte får avslöja adressen dit där teorin har stötts och blötts. Men det är slutet sällskap och man måste få en inbjudan vilket är något jag inte kan göra.
2008-09-28, 01:08
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Därför att MT dels ljugit om vilka skor hon varit iklädd under sina tidskrävande runstenspromenader, och dels att det på MT:s fötter så sent som två och en halv månad före morddagen satt ett par Vans textilskor försedda med långa, oskuldsvita skosnören; skor som så småningom kunde konstateras vara av modellen Bearcat, och - hör och häpna - också betr. skostorleken visade sig överensstämma med mordplatsens främmande sulspår (utan större hål). - Det blev rätt många tankstreck...

Tja, 2,5 månader är en lång tid, och saltet i Skarpnäck har förstört många skor för mig. Men det är fler märken än Bearcat av Van's skor som har samma sulmönster.

Visst ljuger Christine. Man jag är helt klart övertygad om att hon inte är den enda som gör det. Ibland känns omständigheterna kring Arbogadådet som en sämre kopia av filmen Sjön. Om du inte har sett filmen så undvik den.
2008-09-28, 01:15
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Nu ljuger du igen, Nackepa är inte min kompis bara för att han finns på samma webbplats som mig. Jag vet inte ens om han finns på någon av de andra jag är på och då under annat namn.

Då skulle jag kunna hävda att du är kompis med nazister efter som många nazister postar här på FB.

Dina inlägg håller en så skamligt lågt nivå att jag är överraskad att du inte är utsparkad genom regeln KFK.

Men du har ju poängterat att du litar mer på din vän än på SMHI.

Ni slickar i alla fall röv på varandra, sen påstod du väl att Crap var min vän?
Även i detta inlägg gör du det, så då är det väl du som ljuger nu.
Du får påstå vad du vill.
Vad jag med och flera andra tycker om dina inlägg behöver jag väl inte tala om?
Sen är det märkligt att du inte vet att du pratat med nackepa på kakafoni.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-28 kl. 01:28.
2008-09-28, 01:16
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Och i FUP står det att läsa det som jag skrev angående vädret.
Tycker inte du att det är typisk halkvarning när det är sådant väder?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in