2008-08-13, 11:21
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag tror att du överskattar T:s yrkesmördarförmåga. Jag tror inte du kan hitta någon som kommer i närheten av hans förslagenhet i svensk kriminalhistoria om det du skriver skulle stämma (vilket jag är säker på att det inte gör).

Dessutom vill jag återkomma till det här med huvtröjan. Jag tror att det helt enkelt är jackan som förvandlats till huvtröja i sammanfattningen av ett förhör. OM T är gärningsman och hade haft en svart huvtröja som han lyckades byta utan att polisen märkte något hade han knappast nämnt den i ett förhör. Eller?

Om T är gärningsman så tror jag att detta är helt oplanerat och gjort i raseri.
Svårt att inte göra några misstag och samtidigt köra vidare i sitt spel.
Jag tror att T(om det är han) har gjort flera misstag, bl.a. det här med huvtröjan. Snarare konstigt om han inte gjort ett enda misstag.
2008-08-13, 11:26
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
E:s mobil beslagtogs på plats den 17/3 19.45. Det står fel datum i FU:n för beslaget (liksom för beslaget av T:s kläder)

Var framgår det att det är felskrivet?
2008-08-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Om du läser noggrannt i beslagsprotokollen ser du att status på ärendena varierar mellan utlämnad, fastställd och ej fastställd.

I beslagsprotokollet för det datum du refererar till som beslagsdatum för T:s mobil är statusen utlämnad. Jag har tagit upp detta i tidgare postning och frågat vad dessa olika statusbenämningar innebär. Min gissning är att utlämnad betyder återlämnad, vilket då betyder att T fick tillbaka sin mobil det datum du pekar på, dvs den 8/4.

Detta resonemang har dock sina brister i att det då saknas beslagsprotokoll i FU:n. Exempelvis har T:s mobil isf aldrig beslagtagits, endast lämnats ut medan E:s mobil endast beslagtagits men aldrig lämnats ut.

Sålunda kvarstår min fråga om vad som avses med utlämnad, fastställd och ej fastställd?

Vadå beslagsprotokoll saknas??
kan du läsa innantill?

FUP s.260 Beslagsprotokoll
Datum och klockslag för åtgärden
2008-03-18 19:45
Mobiltelefon (1 st)
Platsbeskrivning
Överlämnades till polis.
2008-08-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
T kan ju ha gömt huvtröjan i bilen efter dådet. Gott om tid att göra sig av med den sedan.

Konstigt att inte T:s strumpor finns med. Var de helt utan blodbesudling menar du?

Någon som vet vilken färg T hade på sina strumpor?
2008-08-13, 11:34
Medlem
Citat:
Om du läser noggrannt i beslagsprotokollen ser du att status på ärendena varierar mellan utlämnad, fastställd och ej fastställd.

I beslagsprotokollet för det datum du refererar till som beslagsdatum för T:s mobil är statusen utlämnad. Jag har tagit upp detta i tidgare postning och frågat vad dessa olika statusbenämningar innebär. Min gissning är att utlämnad betyder återlämnad, vilket då betyder att T fick tillbaka sin mobil det datum du pekar på, dvs den 8/4.

Detta resonemang har dock sina brister i att det då saknas beslagsprotokoll i FU:n. Exempelvis har T:s mobil isf aldrig beslagtagits, endast lämnats ut medan E:s mobil endast beslagtagits men aldrig lämnats ut.

Sålunda kvarstår min fråga om vad som avses med utlämnad, fastställd och ej fastställd?

Läs en gång till på s.260
Status
Fastställd
2008-08-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vadå beslagsprotokoll saknas??
kan du läsa innantill?

FUP s.260 Beslagsprotokoll
Datum och klockslag för åtgärden
2008-03-18 19:45
Mobiltelefon (1 st)
Platsbeskrivning
Överlämnades till polis.
Hur menar du här?
Det du beskriver är beslaget av E:s Nokia, och detta har jag aldrig sagt nåt annat om än att det finns. Däremot finner jag inget protkoll på att den är återlämnad.

Så här skrev jag:
Citat:

Detta resonemang (alltså det resonemang jag framför ovan i kursiv stil) har dock sina brister i att det då saknas beslagsprotokoll i FU:n. Exempelvis har T:s mobil isf aldrig beslagtagits, endast lämnats ut medan E:s mobil endast beslagtagits men aldrig lämnats ut.

2008-08-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Läs en gång till på s.260
Status
Fastställd
Och återigen talar vi här om E:s Nokia, inte T:s Ericson 850.
2008-08-13, 14:14
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Om T är gärningsman så tror jag att detta är helt oplanerat och gjort i raseri.
Svårt att inte göra några misstag och samtidigt köra vidare i sitt spel.
Jag tror att T(om det är han) har gjort flera misstag, bl.a. det här med huvtröjan. Snarare konstigt om han inte gjort ett enda misstag.
Jag tycker det verkar än mer osannolikt att T skulle vara gärningsman om han gjorde det oplanerat och i raseri med tanke på att han sedan lyckats undanröja alla spår. Dessutom undrar jag varför du tror att T skulle fått ett så kraftigt raseriutbrott att han försöka mörda hela familjen när de är relativt nykära och flyttat in i hus tillsammans. Det finns ingenting runtomkring som tyder på något sådant.

Tycker du personligen att T är den mest sannolika gärningsmannen? Även om den här tråden är för andra gärningsmän än CS så tycker jag att T är högst osannolik även om det inte är CS som gjort det.
2008-08-13, 14:21
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Var framgår det att det är felskrivet?
I FU:n s. 440 står det att T:s kläder beslagtogs på polisstationen i Köping den 17/3 kl.23. Eftersom beslaget av E:s telefon har ett diarienummer som kommer före beslaget av T:s kläder så drar jag slutsatsen att telefonen beslagtogs före kläderna. Dessutom står det ju på sidan med den enligt mig felaktiga uppgiften (s.260) även att kläderna togs i beslag den 18:e, vilket de inte gjorde.
2008-08-13, 14:43
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Var kan jag hitta info om att advokaten får begära att slasksaker ska få tas med?

Sid 35 i FUP
2008-08-13, 14:46
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Vems är skoavtrycket?

Är det T:s? Eller någon okänd?

Det enda man får fram av FUP är att skoavtrycket tillhör en behörig.
2008-08-13, 14:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
T kan ju ha gömt huvtröjan i bilen efter dådet. Gott om tid att göra sig av med den sedan.

Konstigt att inte T:s strumpor finns med. Var de helt utan blodbesudling menar du?

Nej, jag bara påpekar att de inte fanns med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in