2008-08-13, 08:54
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Det var en snygg källhänvisning. Det ska jag också börja använda när någon ifrågasätter vad jag skriver. Remember miapetter!

Jag hittar inte någonstans i FUP att T:s bil skulle ha beslagtagits i samband med brotten. Inte hans mobil heller. Hans telefon togs i beslag 8/4 10:50.
E:s telefon lämnades till polis 18/3 19:45

Jag säger nu inte att T är skyldig (sjunker inte lika lågt som alla påståare på den andra tråden som vet och är säkra att CS är skyldig.
Jag säger bara att T har haft möjligheten att utföra gärningen.

Var fanns E:s mobil fram till den 18/3 19:45?
2008-08-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Kanske i T:s ficka?

Senast redigerad av caramia 2008-08-13 kl. 09:02. Anledning: Lägger till info från FUP
2008-08-13, 09:01
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Kanske i T:s ficka?

Märkligt att polisen inte tog den i beslag tidigare. Vad som helst hade ju kunnat finnas på mobilen, t ex ett sms från 17/3 med ett dödshot. Likadant med T:s mobil.
2008-08-13, 09:41
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Märkligt att polisen inte tog den i beslag tidigare. Vad som helst hade ju kunnat finnas på mobilen, t ex ett sms från 17/3 med ett dödshot. Likadant med T:s mobil.

Står det att E´s och T´s mobiltelefoner inte är genomgångna?
2008-08-13, 10:07
Medlem
Citat:
Det var en snygg källhänvisning. Det ska jag också börja använda när någon ifrågasätter vad jag skriver. Remember miapetter!

Jag hittar inte någonstans i FUP att T:s bil skulle ha beslagtagits i samband med brotten. Inte hans mobil heller. Hans telefon togs i beslag 8/4 10:50.
E:s telefon lämnades till polis 18/3 19:45

Jag säger nu inte att T är skyldig (sjunker inte lika lågt som alla påståare på den andra tråden som vet och är säkra att CS är skyldig.)
Jag säger bara att T har haft möjligheten att utföra gärningen.

Vem gärningsmannen än är så det enda rätta för honom/ henne är att erkänna! Vem kan leva med sådant brott på sitt samvete?
Om du läser noggrannt i beslagsprotokollen ser du att status på ärendena varierar mellan utlämnad, fastställd och ej fastställd.

I beslagsprotokollet för det datum du refererar till som beslagsdatum för T:s mobil är statusen utlämnad. Jag har tagit upp detta i tidgare postning och frågat vad dessa olika statusbenämningar innebär. Min gissning är att utlämnad betyder återlämnad, vilket då betyder att T fick tillbaka sin mobil det datum du pekar på, dvs den 8/4.

Detta resonemang har dock sina brister i att det då saknas beslagsprotokoll i FU:n. Exempelvis har T:s mobil isf aldrig beslagtagits, endast lämnats ut medan E:s mobil endast beslagtagits men aldrig lämnats ut.

Sålunda kvarstår min fråga om vad som avses med utlämnad, fastställd och ej fastställd?
2008-08-13, 10:27
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Står det att E´s och T´s mobiltelefoner inte är genomgångna?

Nej, mobilerna är genomgångna, men det kan ju ha viss betydelse att ta dem i beslag så tidigt som möjligt? Eller är du av annan uppfattning?
2008-08-13, 10:41
Medlem
Astracans avatar
Citat:
"Vad som helst hade ju kunnat finnas på mobilen, t ex ett sms från 17/3 med ett dödshot"

Citat:
Nej, mobilerna är genomgångna, men det kan ju ha viss betydelse att ta dem i beslag så tidigt som möjligt? Eller är du av annan uppfattning?

Jag är av den uppfattningen att det har ingen större betydelse vilket datum man spårar raderade sms..
2008-08-13, 10:50
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Jag är av den uppfattningen att det har ingen större betydelse vilket datum man spårar raderade sms..

Ok, låt oss säga att mördare X skulle ha skickat ett dödshot innan dådet, för att sedan lämna landet nästa dag. Skulle det inte ha varit intressant att upptäcka sms:et i tid, och lägga vantarna på den slemme mördaren innan denne lämnar landet? Nu vet vi att det inte fanns något liknande dödshot, men det är en annan sak.

Eller så kanske person Y hade fått tillfälle att mixtra med mobil och SIM-kort när mobilerna inte togs i beslag omgående.
2008-08-13, 11:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Teorin om den okände

Läser man lokaltidningar, verkar det finnas en del män med våldtendenser i trakterna. I dagens förhör pratas den om nån som strök omkring, gick vingligt/annorlunda och tittade in i flera hus. Kan det vara mannen som har lämnat de oidentifierade fingeravtrycken i huset, kanske hade han såna skor som passar avtrycken på golvet.
Inbrott/rån , kan vara därför det spejades mot flera hus. Hammare kan vara ett av de verktyg som en inbrottstjuv bär med sig.
Drogmissbrukar har en spec gångstil.
Få drogmissbrukare är tjocka.

Tjuv biten håller även Rally-Tina med om

Det här är också en intressant teori som kan förklara några av de frågetecken som finns. Stämmer in med vittnesmål.

Kan vara en knarkare med kraftig psykos som får tokspel när han blir påkommen.
2008-08-13, 11:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är ett blodigt skospår 25 cm in på kontoret märkt nr 14 i skospårsundersökningen.

Vems är skoavtrycket?

Är det T:s? Eller någon okänd?
2008-08-13, 11:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du får väl ringa polisen om tröjan.
Den kan ju ha legat i bilen.
Det kan ju också vara så att de bara redovisat de kläder från T som haft blod på sig, eftersom de kläder som finns i FUP har alla blodbesudlingar.
Strumpor och kalsonger finns ju heller inte med.

T kan ju ha gömt huvtröjan i bilen efter dådet. Gott om tid att göra sig av med den sedan.

Konstigt att inte T:s strumpor finns med. Var de helt utan blodbesudling menar du?
2008-08-13, 11:16
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
E:s mobil beslagtogs på plats den 17/3 19.45. Det står fel datum i FU:n för beslaget (liksom för beslaget av T:s kläder)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in