Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Det var en snygg källhänvisning. Det ska jag också börja använda när någon ifrågasätter vad jag skriver. Remember miapetter!
Jag hittar inte någonstans i FUP att T:s bil skulle ha beslagtagits i samband med brotten. Inte hans mobil heller. Hans telefon togs i beslag 8/4 10:50.
E:s telefon lämnades till polis 18/3 19:45
Jag säger nu inte att T är skyldig (sjunker inte lika lågt som alla påståare på den andra tråden som vet och är säkra att CS är skyldig.)
Jag säger bara att T har haft möjligheten att utföra gärningen.
Vem gärningsmannen än är så det enda rätta för honom/ henne är att erkänna! Vem kan leva med sådant brott på sitt samvete?
Om du läser noggrannt i beslagsprotokollen ser du att status på ärendena varierar mellan
utlämnad,
fastställd och
ej fastställd.
I beslagsprotokollet för det datum du refererar till som beslagsdatum för T:s mobil är statusen
utlämnad. Jag har tagit upp detta i tidgare postning och frågat vad dessa olika statusbenämningar innebär. Min gissning är att utlämnad betyder återlämnad, vilket då betyder att T fick tillbaka sin mobil det datum du pekar på, dvs den 8/4.
Detta resonemang har dock sina brister i att det då saknas beslagsprotokoll i FU:n. Exempelvis har T:s mobil isf aldrig beslagtagits, endast lämnats ut medan E:s mobil endast beslagtagits men aldrig lämnats ut.
Sålunda kvarstår min fråga om vad som avses med
utlämnad,
fastställd och
ej fastställd?