Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om T är gärningsman så tror jag att detta är helt oplanerat och gjort i raseri.
Svårt att inte göra några misstag och samtidigt köra vidare i sitt spel.
Jag tror att T(om det är han) har gjort flera misstag, bl.a. det här med huvtröjan. Snarare konstigt om han inte gjort ett enda misstag.
En sammafattning av era inlägg att döma;
T kommer hem och möts av E och barnen.
E säger Hej och därefter någonting som inte faller T i smaken.
Som de dimhöljda bergets gorillor vrålar han ut sitt raseri och kastar sig efter det första bästa han får tag i -En av hushållets två hammare!
Besinningslöst slår han.
Sedan stannar han upp. -"Jag måste ha fått en skalleknäpp"!
-Nu är goda råd dyra!
Han kastar av sig kläderna, slänger in dom i tvättmaskinen. Rusar till sin garderob och tar på sig nya kläder. Han tackar sin lyckliga stjärna över att han alltid köper dubbel uppsättning av varje plagg!
"Hmm, vad hade jag på mig när jag var på Smedjan nu då?"
-Ja just det, det var ett par sådana byxor och en sådan tröja!
Hoppas nu inte att någon hör tvättmaskinen och ser att det ligger exakt samma kläder där i, muttrar han.
"Sitt upp E, ber han när han i sin vilseledande manöver ser till att han får "rätt" blodmönster på sig. (Ty detta vet ju gemene man sedan barnsben hur det ser ut från situation till situation!)
T har en bakgrund som amatörskådespelare och nu ska hans talang sättas på prov.
Han måste spela sitt livs roll!
Han ringer 112 och han är så trovärdig att Jack Nicholson framstår som en Gotländsk rauk i jämförelse. När han hör att ambulansen närmar sig rusar han ut -under förevändningen om att han måste flytta sin bil- och där i bilen gömmer han en svart huvtröja (som han glömde att stoppa i tvättmaskinen och vars dubblet han inte fann i garderoben) och en hammare.
Han undrar hur han ska komma ur det här. Då kommer han att tänka på den tyska tjej han hade en kortvarig romans med!
Jag skyller på henne!
Till tyskans oerhört tragiska otur (Och T´s makalösa tur!) så befann hon sig faktiskt i Arboga JUST vid den tiden då T löpte vansinnesamok!
Sedan sitter han vid E´s säng och viskar saker om tyskan för att plantera ett falskt minne.
Han lyckas med detta.
Har jag missuppfattat er?