2008-08-13, 15:00
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
I FU:n s. 440 står det att T:s kläder beslagtogs på polisstationen i Köping den 17/3 kl.23. Eftersom beslaget av E:s telefon har ett diarienummer som kommer före beslaget av T:s kläder så drar jag slutsatsen att telefonen beslagtogs före kläderna. Dessutom står det ju på sidan med den enligt mig felaktiga uppgiften (s.260) även att kläderna togs i beslag den 18:e, vilket de inte gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Sid 35 i FUP

Tack! Synd att visst material från slasken inte kom med ändå, som t ex det som står på sidan 36-37:
"Det finns således en mängd information om bilar och personer som rört sig i området kring brottsplatsen både före och under brottstiden." (FU, s.36)

"Det har inte heller framkommit något annat i utredningen som visat på någon motivbild för brottet än från Christine Schurrer." (FU, s.37)

Det skulle ha varit intressant att läsa om hur N:s brorsas hot avfärdades.
2008-08-13, 15:34
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om T är gärningsman så tror jag att detta är helt oplanerat och gjort i raseri.
Svårt att inte göra några misstag och samtidigt köra vidare i sitt spel.
Jag tror att T(om det är han) har gjort flera misstag, bl.a. det här med huvtröjan. Snarare konstigt om han inte gjort ett enda misstag.

En sammafattning av era inlägg att döma;

T kommer hem och möts av E och barnen.
E säger Hej och därefter någonting som inte faller T i smaken.
Som de dimhöljda bergets gorillor vrålar han ut sitt raseri och kastar sig efter det första bästa han får tag i -En av hushållets två hammare!
Besinningslöst slår han.
Sedan stannar han upp. -"Jag måste ha fått en skalleknäpp"!
-Nu är goda råd dyra!

Han kastar av sig kläderna, slänger in dom i tvättmaskinen. Rusar till sin garderob och tar på sig nya kläder. Han tackar sin lyckliga stjärna över att han alltid köper dubbel uppsättning av varje plagg!
"Hmm, vad hade jag på mig när jag var på Smedjan nu då?"
-Ja just det, det var ett par sådana byxor och en sådan tröja!
Hoppas nu inte att någon hör tvättmaskinen och ser att det ligger exakt samma kläder där i, muttrar han.
"Sitt upp E, ber han när han i sin vilseledande manöver ser till att han får "rätt" blodmönster på sig. (Ty detta vet ju gemene man sedan barnsben hur det ser ut från situation till situation!)

T har en bakgrund som amatörskådespelare och nu ska hans talang sättas på prov.
Han måste spela sitt livs roll!
Han ringer 112 och han är så trovärdig att Jack Nicholson framstår som en Gotländsk rauk i jämförelse. När han hör att ambulansen närmar sig rusar han ut -under förevändningen om att han måste flytta sin bil- och där i bilen gömmer han en svart huvtröja (som han glömde att stoppa i tvättmaskinen och vars dubblet han inte fann i garderoben) och en hammare.

Han undrar hur han ska komma ur det här. Då kommer han att tänka på den tyska tjej han hade en kortvarig romans med!
Jag skyller på henne!
Till tyskans oerhört tragiska otur (Och T´s makalösa tur!) så befann hon sig faktiskt i Arboga JUST vid den tiden då T löpte vansinnesamok!

Sedan sitter han vid E´s säng och viskar saker om tyskan för att plantera ett falskt minne.
Han lyckas med detta.

Har jag missuppfattat er?
2008-08-13, 15:40
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan

Som de dimhöljda bergets gorillor vrålar han ut sitt raseri och kastar sig efter det första bästa han får tag i -En av hushållets två hammare!
Besinningslöst slår han.
-Nu är goda råd dyra!

Han kastar av sig kläderna, slänger in dom i tvättmaskinen. Rusar till sin garderob och tar på sig nya kläder. Han tackar sin lyckliga stjärna över att han alltid köper dubbel uppsättning av varje plagg!
Hoppas nu inte att någon hör tvättmaskinen och ser att det ligger exakt samma kläder där i, muttrar han.
"Sitt upp E, ber han när han i sin vilseledande manöver ser till att han får "rätt" blodmönster på sig. (Ty detta vet ju gemene man sedan barnsben hur det ser ut från situation till situation!)

Han ringer 112 och han är så trovärdig att Jack Nicholson framstår som en Gotländsk rauk i jämförelse. När han hör att ambulansen närmar sig rusar han ut -under förevändningen om att han måste flytta sin bil- och där i bilen gömmer han en svart huvtröja (som han glömde att stoppa i tvättmaskinen och vars dubblet han inte fann i garderoben) och en hammare.

Han undrar hur han ska komma ur det här. Då kommer han att tänka på den tyska tjej han hade en kortvarig romans med!
Jag skyller på henne!
Till tyskans oerhört tragiska otur (Och T´s makalösa tur!) så befann hon sig faktiskt i Arboga JUST vid den tiden då T löpte vansinnesamok!

Sedan sitter han vid E´s säng och viskar saker om tyskan för att plantera ett falskt minne.
Han lyckas med detta.

Naturligtvis är detta scenario mycket troligare än att CS är gm. Förstår du inte det? Det finns ju så mycket bevis mot T, och inga alls mot den stabila och pålitliga tyskan!

Bra sammanfattning! Case closed...
2008-08-13, 15:56
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Naturligtvis är detta scenario mycket troligare än att CS är gm. Förstår du inte det? Det finns ju så mycket bevis mot T, och inga alls mot den stabila och pålitliga tyskan!

Bra sammanfattning! Case closed...

Jag försöker verkligen förstå hur de kommer fram till att T är gärningsmannen.
Än så länge övergår det mitt förstånd!

Måste göra ett tillägg i min sammanfattning.
T lämnar givetvis blodspår efter sig både i badrum och på väg till garderoben. (Någon som vet om T´s kläder förvaras på övervåning eller undervåningen?) Blodet måste han således torka bort med en trasa och på golvet svabbar han bort blod på ett sådant skickligt sätt så att det endast ser ut som om han har rört sig i och i direkt anslutning till hallen.
Även trasa, mopp och hink har gömts undan i bilen.

Hur lång tid har han haft på sig att utföra allt detta inkl. vansinnesdådet?
2008-08-13, 16:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Besinningslöst slår han.
-Nu är goda råd dyra!

Jag skyller på henne!

Han lyckas med detta.

Inte så illa uppfattat!
På bilder från sovrummet ligger hans kläder med galgar på sängen.
Frias C från TR och eventuellt HR så måste polis börja om utredningen från ruta1.
2008-08-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Citat:
Ursprungligen postat av starka bevis
Ungefär hur ser undervåningen ut? Jag vore väldigt tacksam om någon ville skissera hur rummen ligger i förhållande till varandra, för det finns inte en chans att jag pallar att läsa FUP.

Då behöver du inte läsa FU, det räcker med att titta på bilderna. Precis som vissa gör med aktuell rapport.
Hu, ännu värre. Det var just bilderna jag ville undvika. Nåväl.
2008-08-13, 16:56
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Inte så illa uppfattat!
På bilder från sovrummet ligger hans kläder med galgar på sängen.
Frias C från TR och eventuellt HR så måste polis börja om utredningen från ruta1.

Ligger sovrummet på över- eller undervåning?

Hur lång tid har han haft på sig att utföra dådet, sopa igen alla spår, tvätta osv?
2008-08-13, 17:00
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ligger sovrummet på över- eller undervåning?

Hur lång tid har han haft på sig att utföra dådet, sopa igen alla spår, tvätta osv?

Övervåning.
Ca 3 min.
2008-08-13, 17:48
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Jag försöker verkligen förstå hur de kommer fram till att T är gärningsmannen.
Än så länge övergår det mitt förstånd!

Måste göra ett tillägg i min sammanfattning.
T lämnar givetvis blodspår efter sig både i badrum och på väg till garderoben. (Någon som vet om T´s kläder förvaras på övervåning eller undervåningen?) Blodet måste han således torka bort med en trasa och på golvet svabbar han bort blod på ett sådant skickligt sätt så att det endast ser ut som om han har rört sig i och i direkt anslutning till hallen.
Även trasa, mopp och hink har gömts undan i bilen.

Hur lång tid har han haft på sig att utföra allt detta inkl. vansinnesdådet?

En tabbe han gjorde var att han även svabbade golvet i arbetsrummet så att hans blodiga fotspår där försvann!
2008-08-13, 17:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
En tabbe han gjorde var att han även svabbade golvet i arbetsrummet så att hans blodiga fotspår där försvann!

Hur vet du att det blodiga skospåret på kontoret inte är T:s?
2008-08-13, 18:12
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Hur vet du att det blodiga skospåret på kontoret inte är T:s?

Men varför är det bara ett skospår? Han måste ju ha gått längre in i rummet för att nå bordet. Mr Fantastic, kanske?
2008-08-13, 18:15
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Men varför är det bara ett skospår? Han måste ju ha gått längre in i rummet för att nå bordet. Mr Fantastic, kanske?

Bordet är rakt in så han ser väl antagligen direkt att den trådlösa telefonen inte är där.
Man behöver inte vara mister fantastic för att se 1,5 meter.
Dessutom behöver han inte ha blod på båda skorna då den högra sidan av hallen har mindre blod på golvet.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-13 kl. 18:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in