2008-10-09, 23:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag har inte sagt mig ha bevis, i motsats till bävern.

Men ff så har E pekat ut CS som den som stod utanför dörren på Verktygsgatan den 17 mars.

Det är det jag menar; frånvaron av bevis gör fallet så himla svårt - det finns inga hållbara, bindande bevis åt något håll. Tyvärr - då skulle det vara lättare.
2008-10-09, 23:38
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Faktum är att E faktiskt inte minns. Troligtvis har minnen inplanterats i henne.
Tragiskt att E blivit hjärntvättad och det kommer HR jurister uppmärksamma.
Allt E sagt efter skyddat boende saknar betydelse då hon vart obevakad och haft tillgång till media,
Fhl sade i förhör med fhl att de gärna skulle vilja ha henne isolerad någon vecka till men att E då hade hemlängtan och valde att åka hem till sina föräldrar.
Sant hennes minnesbild kan inte vara annat än vatten värt.
2008-10-09, 23:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Sant hennes minnesbild kan inte vara annat än vatten värt.
Det är rättens sak att värdera, eller hur?
2008-10-09, 23:41
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är det jag menar; frånvaron av bevis gör fallet så himla svårt - det finns inga hållbara, bindande bevis åt något håll. Tyvärr - då skulle det vara lättare.
Bävern säger att T bevisligen befann sig på brottsplatsen vid tiden för brottet. Jag har aldrig uttalat mig så om någon.

Det var min enda poäng med inlägget och med min fråga till bävern.
2008-10-09, 23:42
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Det är rättens sak att värdera, eller hur?
Vilken bild, den korta tjocka, eller den långa smala? kanske ska man lyssna på minnesexperten, som säger E är unik.
2008-10-09, 23:44
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Bävern säger att T bevisligen befann sig på brottsplatsen vid tiden för brottet. Jag har aldrig uttalat mig så om någon.

Kan du utesluta T från brottsplatsen vid mordtillfällena?
2008-10-09, 23:45
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Vilken bild, den korta tjocka, eller den långa smala? kanske ska man lyssna på minnesexperten, som säger E är unik.
Rätten har att ta ställning till vad E säger i rättssalen. Dom får värdera det hon säger där och dra sina slutsatser utifrån det. Det är möjligt att dom kommer till samma slutsats som dig, men dom måste få chansen att höra vittnesmålen först.
2008-10-09, 23:46
Bannlyst
Citat:

Min poäng är att du på ren Svenska är dum i huvudet och att det går inte att göra något åt saken. Ditt spam får du ta i bloggen eller är syftet att solka ner tråden?
2008-10-09, 23:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Kan du utesluta T från brottsplatsen vid mordtillfällena?
Ja, med hjälp av bl.a. FUP sid. 101. Men det är inte det som är frågan. T har verkligen inte bevisligen befunnit sig på brottsplatsen vid brottstillfället.
2008-10-09, 23:48
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Min poäng är att du på ren Svenska är dum i huvudet och att det går inte att göra något åt saken. Ditt spam får du ta i bloggen eller är syftet att solka ner tråden?
Tack för svaret, bävern. Men det besvarar inte min fråga.

Som sagt så är inte din blogg värd ett besök från mig. Sorry. Jag vet att du skulle tycka att det var stort.
2008-10-09, 23:49
Bannlyst
Citat:

Camilla som T haft ihop det med precis innan E, passar in och hon har åxå glasögon, den långa passar i på L...
2008-10-09, 23:52
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Rätten har att ta ställning till vad E säger i rättssalen. Dom får värdera det hon säger där och dra sina slutsatser utifrån det. Det är möjligt att dom kommer till samma slutsats som dig, men dom måste få chansen att höra vittnesmålen först.
I vanliga fall när den misstänkte ändrar utsaga från fup så ses det med stor skeptism, nu är E inte misstänkt utan målsägande med minneskada.
Skulle man sätta E`s trovärdighet större än den i fup med nuvarande omständigheter är man snett ute.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in