2008-10-09, 23:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
I vanliga fall när den misstänkte ändrar utsaga från fup så ses det med stor skeptism, nu är E inte misstänkt utan målsägande med minneskada.
Skulle man sätta E`s trovärdighet större än den i fup med nuvarande omständigheter är man snett ute.
Jo, men min poäng är att det trots allt är rätten som tar ställning till ett vittnesmåls trovärdighet. Vi kan inte veta hur rätten kommer att bedöma det. Däremot kan man gissa hur rätten kommer att agera.

Men det var intressant att du tog upp att det ses med skepticism när en misstänkt ändrar sin utsaga från FUP. Hur skeptisk bör man då vara mot CS?
2008-10-10, 00:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Bävern säger att T bevisligen befann sig på brottsplatsen vid tiden för brottet. Jag har aldrig uttalat mig så om någon.

Det var min enda poäng med inlägget och med min fråga till bävern.

Men om du tänker så här (vet inte om det var så Bäver tänkte den gången han skrev det):

Hur definierar man "vid tiden för brottet"; när morden/överfallen inträffade, 5-10 minuter före morden/överfallen inträffade, 5-10 min efter morden/överfallen inträffade?

Om man breddar tiden till 5-10 minuter runt tiden för brottet, så kan man ju säga att han var T var där "vid tiden för brottet". "Bevisligen" kan då stå för att han ringde SOS hemifrån (brottsplatsen), beskrev vad han såg, han var där när ambulansmännen kom osv.

Om morden inträffade 5-10 minuter innan T kom dit, så kan man kanske säga att han var där vid tiden för morden. Allt beror på hur man definierar uttrycket "vid tiden för".

Jag säger inte att han menade så, men det kanske var en förklaring hur han tänkte? Inget försvar - utan förklaring.
2008-10-10, 00:01
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ja, med hjälp av bl.a. FUP sid. 101. Men det är inte det som är frågan. T har verkligen inte bevisligen befunnit sig på brottsplatsen vid brottstillfället.
Det här utgår från polisens testkörning på 5 km/h utöver laglig hastighet.
T kan lika gärna kommit hem 19.14+ och haft 6 minuter innan SOS larmades.
Det finns ingen som kan styrka Ts få minuter från mastning av samtal till hemkomst. Han saknar alibi för dessa värdefulla minuter.
2008-10-10, 00:02
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jaja, vakna till lite, ditt ordspammande får du ta i min blogg. Stig in och förkovra dig.

Har en ny bild som säger allt om hur allvarlig jag tar på det här, som du skriver om.

Kan du förklara varför vi inte får ställa en fråga till dig i det här forumet, när du själv tar dig friheten att kräva både ditten och datten av oss andra.

Varför är det så svårt att svara på hur du kan placera T på brottsplatsen vid tid för brott? Du tog ju själv upp det i det här forumet, vilket borde innebära att detta forum är rätt plats att stå tillsvars för det uttalandet.

Och vad fan innebär dina ideliga hänvisningar till din blogg egentligen? Är det nåt makabert jävla sätt att försöka öka besökarantalet?
2008-10-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns ingen som kan styrka Ts få minuter från mastning av samtal till hemkomst. Han saknar alibi för dessa värdefulla minuter.

Jag trodde minuträknandet var ett avslutat kapitel...

Varför skulle han då "mörda" samtliga halvt?!
2008-10-10, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Och isåfall så hinner inte någon annan utföra dådet för då skulle de inte hinna ut utan möta T i dörren...Eller.
2008-10-10, 00:08
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Men om du tänker så här (vet inte om det var så Bäver tänkte den gången han skrev det):

Hur definierar man "vid tiden för brottet"; när morden/överfallen inträffade, 5-10 minuter före morden/överfallen inträffade, 5-10 min efter morden/överfallen inträffade?

Om man breddar tiden till 5-10 minuter runt tiden för brottet, så kan man ju säga att han var T var där "vid tiden för brottet". "Bevisligen" kan då stå för att han ringde SOS hemifrån (brottsplatsen), beskrev vad han såg, han var där när ambulansmännen kom osv.

Om morden inträffade 5-10 minuter innan T kom dit, så kan man kanske säga att han var där vid tiden för morden. Allt beror på hur man definierar uttrycket "vid tiden för".

Jag säger inte att han menade så, men det kanske var en förklaring hur han tänkte? Inget försvar - utan förklaring.
Tack för ett genomtänkt inlägg. Dessvärre går det inte att dra dom slutsatserna.

Jag har, tyvärr, inte återgett vad bävern har skrivit ordagrant, så felet ligger väl delvis hos mig.
Citat:
jaja det funkar inte att rulla in sig i gladpack, fortfarande tjatar du om skor men lik förbannat får du inte in henne i huset. Men T har varit inne, samtidigt som det hände. Hm
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12456755&postcount=1168

Citat:
Den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet skedde är T.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12367720&postcount=2700
2008-10-10, 00:11
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Jo, men min poäng är att det trots allt är rätten som tar ställning till ett vittnesmåls trovärdighet. Vi kan inte veta hur rätten kommer att bedöma det. Däremot kan man gissa hur rätten kommer att agera.

Men det var intressant att du tog upp att det ses med skepticism när en misstänkt ändrar sin utsaga från FUP. Hur skeptisk är man då inte mot CS?
Som jag ser det är CS i ett annat läge, E har en helt annan info att tillgå , med denna tråd etc, du förstår vad jag menar.
CS har fulla restriktioner , vilket betyder att hon bollar sin hjärna max med alla frågor.
, vem kan inte bli förvirrad/tveksam om man funderar för mycket på en fråga. Tror man ska sitta med fulla restriktioner för att förstå.
Fanns en politiker som ville prova på med 3 timmar för att få förståelse, vilket man kan få när man vet att man ska komma ut
2008-10-10, 00:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Jag trodde minuträknandet var ett avslutat kapitel...

Varför skulle han då "mörda" samtliga halvt?!
Någon gm har avslutat jobbet halvdant om det nu var meningen att de skulle dö.
Annars kan man kanske diskutera eventuellt försäkringsbedrägeri.
2008-10-10, 00:15
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
fast näe, hon loggade ju inte sina msn-konversationer...

Hade polisen velat hade de kunnat plocka fram dessa. Även om man inte sparar dessa synligt så ligger de kvar på hårddisken till de skrivs över.
2008-10-10, 00:15
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Som jag ser det är CS i ett annat läge, E har en helt annan info att tillgå , med denna tråd etc, du förstår vad jag menar.
CS har fulla restriktioner , vilket betyder att hon bollar sin hjärna max med alla frågor.
, vem kan inte bli förvirrad/tveksam om man funderar för mycket på en fråga. Tror man ska sitta med fulla restriktioner för att förstå.
Fanns en politiker som ville prova på med 3 timmar för att få förståelse, vilket man kan få när man vet att man ska komma ut
Jag förstår hur du menar och konstaterar att vi inte kommer längre i frågan.
2008-10-10, 00:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Men det var intressant att du tog upp att det ses med skepticism när en misstänkt ändrar sin utsaga från FUP. Hur skeptisk bör man då vara mot CS?
Läser du ordentligt med tolk mellan frågor och svar så ser du att det blir missförstånd mellan CS och fhl.
Det händer att CS inte hinner uppfatta vad tolk översätter innan fhl ställer nya frågor.
Läs, läs noga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in