2008-08-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är konstigt att T verkar ha haft så gott om tid på sig. Han kom ju hem redan 19.18 +/-1 min. Men en gm som kan ha slagit till 19.11 hade ingen tid alls på sig. Då är det tight...

Ja jag får inte ihop detta alls, speciellt inte som att vissa baserar sin skepsis gentemot CS som GM på att det har varit för ont om tid men likafullt så finner de det troligt att en okänd GM kan ha gjort det.

Har en okänd GM haft mer tid på sig än CS?
2008-08-21, 23:03
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Tack för svaret, men det som jag är så nyfiken på det är hur ni kan tycka att tiden är för snäv för CS att hinna utföra dådet men att en random GM istället skall ha hunnit utföra det, jag får inte ihop det?

CS och random GM måste väl ha haft samma tidsfönster på sig att utföra dådet?

Jag säger inte att tiden är för snäv för någon av de som kan misstänkas för dådet. Problemet ligger i att bevisa vem som har gjort det. Det finns inga bevis mot någon.
2008-08-21, 23:05
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag har rätt för jag baserar mina uppgifter framtagna av polisen och som finns med i FUn. Vad du baserar dina gissningar på vill jag inte veta för du har fel.

Men goddag yxskaft! Jag frågar igen, vad är du anser att jag "gissat" mig till?
Jag sitter nämligen sedan ett par veckor tillbaka också med en kopia av FUP och allt jag har skrivit har antingen varit fakta baserat på den eller mina personliga spekulationer, vilket jag också varit noggrann att poängtera när så varit fallet.

Get off my back, du är som en arg liten chihuahua! Plats i korgen, voff!
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-21 kl. 23:10.
2008-08-21, 23:12
Medlem
Citat:
Jag säger inte att tiden är för snäv för någon av de som kan misstänkas för dådet. Problemet ligger i att bevisa vem som har gjort det. Det finns inga bevis mot någon.

Ditt svar i det här inlägget tyckte jag pekade på att du ansåg tiden för tight för CS men inte för en okänd GM?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12503516&postcount=1782
2008-08-21, 23:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Men de som hade sett en man då? De efterlyste polisen aldrig vittnesmål från. Dessa personer kanske skulle ha fått utredningen på andra spår. Söker man bevis ensidigt i en riktning så kommer det förr eller senare ramla ner något. Det är det som ROKS och F! har gjort när man ensidigt har valt att göra män till monster i vårt samhälle.
Hur vet du att polisen inte har varit i kontakt med dessa igen?

Resten av ditt inlägg är bara bullshit...
2008-08-21, 23:19
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Varför skulle gm chatta med E:s syster på MSN?

Varför?
Varför??
Varför???

Är det bara för att förvilla alla om tiden för morden? Gm skapade ju knappast MER tid genom att chatta på MSN. Vad skulle motivet till chattandet vara?

OM gm skulle ha chattat på MSN och morden begåtts tidigare skulle den enda praktiska betydelsen av det vara att T tom hade uteslutits som gm av ALLA i tråden eftersom han då hade varit uppkopplad mot någon mast i Valskog MEDANS morden begicks.

Om anledningen var att någon medhjälpare skulle ge T alibi så är det ÄNNU mer korkat eftersom det finns betydligt lättare sätt att göra det (tex att T gett fan i att åka hem och befunnit sig i vittnens närvaro hela kvällen).

Nog nu om detta sidospår tycker jag! Någon som håller med?
2008-08-21, 23:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
En åsikt kan vara byggd på andra saker än sanningen.

Jupp, som känslomässigt stört intresse av viktningsskäl.
2008-08-21, 23:28
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Man kommer alltid att hitta vittnen som är helt värdelösa, oavsett vad man utreder...

Från början hörde man vittnen utan att "guida dem", men när CS satt häktad sökte man givetvis vittnen i en speciell riktning.

Från den stund man hade haft häktningsframställan mot henne. Den 19 mars.
2008-08-21, 23:29
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men goddag yxskaft! Jag frågar igen, vad är du anser att jag "gissat" mig till?
Jag sitter nämligen sedan ett par veckor tillbaka också med en kopia av FUP och allt jag har skrivit har antingen varit fakta baserat på den eller mina personliga spekulationer, vilket jag också varit noggrann att poängtera när så varit fallet.

Get off my back, du är som en arg liten chihuahua! Plats i korgen, voff!

Här är beviset för att du inte läser FUn:

https://www.flashback.org/showthread.php?p=12503709#post12503709

Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Citat:
Om nu åklagare och polis anser att Christine är GP så har de följande sträckor och platser där vapen och kläder kan ha dumpats.
1) Brottsplatsen - Arboga järnvägsstation.
2) Arboga järnvägsstation.
3) Tåget Arboga - stockholms centralstation.
4) Stockholms central.
5) Tunnelbana Stockholms central - Gullmarsplan.
6) Promenadväg Gullmarsplan - Skarpnäck.

Har du bevis på att hon, efter att ha anlänt med tåg från Arboga till T-centralen, tog t-banan direkt till Skarpnäck alt. Gullmarsplan? Finns det ingen möjlighet att hon åkt någon annanstans, alt. stannat kvar i stan?

Ursprungsfrågan är vart skulle Christine ha lyckats gömma sina kläder från dådet om hon nu hade utfört det?
2008-08-21, 23:31
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Du kan ju inte förneka att polisen gick ut i media och sökte vittnen om en viss kvinnlig person. Hur många vittnen har man då inte gått miste om? Vissa som har vittnat har ju visat sig vara rena foliehattarna enligt flashbacksresonemanget. De har inte tillfört något men finns med i FUn.

"Hur många vitten har man då inte gått miste om?"

Många som jag ser det.

Jag anser att CS visste att hon kunde uppfattas som en man. Jag tror att hon bl a valde klädseln vid de "känsliga" datumen utifrån detta. Jacka med huva med huvan långt nerdragen, jeans och skateskor.

Visst, det kan lika gärna vara en tjej. Men om jag hade mött en ca 1.80 cm smal person med den klädseln hade jag trott att jag hade mött en kille. Jag har jobbat med ungdomar i många år, och jag har träffat många fler unga "män" i den utstyrseln, än tjejer. Framförallt med huva och gärna en keps med skärm, framför ansiktet.
2008-08-21, 23:31
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ditt svar i det här inlägget tyckte jag pekade på att du ansåg tiden för tight för CS men inte för en okänd GM?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12503516&postcount=1782

Ärligt talat så skriver jag inget om att tiden är för tajt i det inlägget.

Citat:
Det kan vara random GP.

Vart någonstans i det skriver jag att tiden är för tajt?
2008-08-21, 23:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Hur vet du att polisen inte har varit i kontakt med dessa igen?

Resten av ditt inlägg är bara bullshit...

Vilka vittnen som har sett en man som kan tänkas vara GP har hört av sig till polisen? De flesta vittnena har polisen fått genom bekanta till offren och dörrknackning, inte många som själbvmant kontaktat polsien för att avge någon info.

Du gör dig bara till en större idiot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in