2008-10-02, 12:35
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det jag inte kan släppa riktigt, om vi nu ska tala om det spåret. så är det Craps info om de han såg på väg från olycksplatsen. HAR polisen kartklagt de som var i rörelse i Arboga den tiden? Jag vet inte...o det stör mej!

Craps info kan vara viktig. Hoppas Crap nu varit i kontakt med polisen om detta. Och man får hoppas att de inte har ignorerat informationen. Enligt Crap så var det inte mycket folk i rörelse ute vid tidpunkten. Vi har tidigare diskuterat i tråden möjligheten för polisen att kartlägga vilka som varit ute.

Detta minns folk. Jag tror att många i efterhand fortfarande kommer ihåg i Arboga vad de gjorde mordkvällen eftersom detta var en så traumatisk händelse för hela samhället. Bör därför inte vara några problem att spåra det par som crap såg gå mot torget. För att kunna utesluta dem.

I värsta fall kan det ha varit CS + medbrottsling eller 2 andra skyldiga.
2008-10-02, 12:59
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Craps info kan vara viktig. Hoppas Crap nu varit i kontakt med polisen om detta. Och man får hoppas att de inte har ignorerat informationen. Enligt Crap så var det inte mycket folk i rörelse ute vid tidpunkten. Vi har tidigare diskuterat i tråden möjligheten för polisen att kartlägga vilka som varit ute.

Detta minns folk. Jag tror att många i efterhand fortfarande kommer ihåg i Arboga vad de gjorde mordkvällen eftersom detta var en så traumatisk händelse för hela samhället. Bör därför inte vara några problem att spåra det par som crap såg gå mot torget. För att kunna utesluta dem.

Fetmarkering: Eller också kan dessa personer haft ett helt annat ärende i Arboga de till varje pris inte vill avslöja....
2008-10-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Fetmarkering: Eller också kan dessa personer haft ett helt annat ärende i Arboga de till varje pris inte vill avslöja....

Den var riktigt vass

Det är ju faktiskt fullt möjligt om man spekulerar i CS som ensam GM att dessa två personer inte ger sig tillkänna just för att de har något väldigt stort att dölja, det ger utrymme för många spekulationer kring deras göromål i Arboga den aktuella dagen.
2008-10-02, 13:48
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Den var riktigt vass

Det är ju faktiskt fullt möjligt om man spekulerar i CS som ensam GM att dessa två personer inte ger sig tillkänna just för att de har något väldigt stort att dölja, det ger utrymme för många spekulationer kring deras göromål i Arboga den aktuella dagen.

Sedan är det ju också så, att bara för att man varit ute, blir man inte en mördare
Kan blir svårt att binda dessa pesoner till brotten om det nu skulle vara så att de är gm.
Med mindre man har något DNA på brottsplatsen att jämföra med, eller att de har VANS skor, eller att de har en blodig hammare, eller att de har hår som passar det "inblåsta" håret/hårtussen i E's hand, eller ett motiv som kan bevisas, eller att någon sett dem gå inn,eller ut ur huset till E,T och barnen...
2008-10-02, 14:09
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Citat:

Hursom så hoppas jag att dessa personer verkligen ÄR kartlagda!
Ps. Nackepa: Craps HAR talat med polisen om de han såg.
2008-10-02, 16:00
Medlem
miapetters avatar
Någonstans, någongång försöker någon sprida ännu en osanning om att jag fått "inside-info" ur FUP slasken från en polis.
Det är inte sant.
Det finns de som fick med de två extra protokollen + slasken i sin FUP.
2008-10-02, 16:29
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Någonstans, någongång försöker någon sprida ännu en osanning om att jag fått "inside-info" ur FUP slasken från en polis.
Det är inte sant.
Det finns de som fick med de två extra protokollen + slasken i sin FUP.

För att död på alla rykten så vore ju det bästa att du delade med dig (låter som en reklam från OLW) av dessa 2 protokoll och slasken.
2008-10-02, 16:33
Medlem
Citat:

Polisen verkar inte ha varit intresserad av andra uppgifter utan har koncentrerat sig att försöka knyta CS till brottsplatsen. De vittnesmål som inte har passat in i CS har kastats i slasken.

Ang borttagna uppgifter i utredningen
Uppgift
Ett mycket stort och omfattande polisarbete har utförts i ärendet K 8001-08 har detta medfört
att protokollet skulle bli på ca 3000 sidor om allt material skulle redovisas. En hel del förhör,
pm mm som inte direkt är relevanta i förundersökningen har därför tagits bort, ca 700 sidor.
Samtliga dessa handlingar har dock redovisats till den misstänkte och dennes försvarare för
att dessa skall få/ha möjlighet att få med borttaget materialet i FUP:en.

DÖRRKNACKNING I KVARTEREN RUNT BROTTSPLATSEN
(Förhör samt div kartor har tagits bort från FUP)
"Dörrknackning" på Verktygsgatan samt närliggande gator har varit mycket omfattande och
ca 110 st hörda personer har ej tagits med i FUP:en. 7 st "grannar" har redovisats.
Det finns således en mängd information om bilar och personer som rört sig i området kring
brottsplatsen både före och under brottstiden.
Dock har man bara kunnat utläsa om en
återkommande person som trolig gärningsman och det är en lång, smal person med mörka
kläder och luva uppfälld över huvudet, Denna person har setts i anslutning till
brottet/brottsplatsen och även vid ett flertal tillfällen innan.
I övrigt har det ej gått att få fram något annat om ev annan misstänkt person.
2008-10-02, 16:40
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Polisen verkar inte ha varit intresserad av andra uppgifter utan har koncentrerat sig att försöka knyta CS till brottsplatsen. De vittnesmål som inte har passat in i CS har kastats i slasken.

Ang borttagna uppgifter i utredningen
Uppgift
Ett mycket stort och omfattande polisarbete har utförts i ärendet K 8001-08 har detta medfört
att protokollet skulle bli på ca 3000 sidor om allt material skulle redovisas. En hel del förhör,
pm mm som inte direkt är relevanta i förundersökningen har därför tagits bort, ca 700 sidor.
Samtliga dessa handlingar har dock redovisats till den misstänkte och dennes försvarare för
att dessa skall få/ha möjlighet att få med borttaget materialet i FUP:en.

DÖRRKNACKNING I KVARTEREN RUNT BROTTSPLATSEN
(Förhör samt div kartor har tagits bort från FUP)
"Dörrknackning" på Verktygsgatan samt närliggande gator har varit mycket omfattande och
ca 110 st hörda personer har ej tagits med i FUP:en. 7 st "grannar" har redovisats.
Det finns således en mängd information om bilar och personer som rört sig i området kring
brottsplatsen både före och under brottstiden.
Dock har man bara kunnat utläsa om en
återkommande person som trolig gärningsman och det är en lång, smal person med mörka
kläder och luva uppfälld över huvudet, Denna person har setts i anslutning till
brottet/brottsplatsen och även vid ett flertal tillfällen innan.
I övrigt har det ej gått att få fram något annat om ev annan misstänkt person.

Och det som finns i slasken har C.S advokat tillgång till.
2008-10-02, 16:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
För att död på alla rykten så vore ju det bästa att du delade med dig (låter som en reklam från OLW) av dessa 2 protokoll och slasken.

Jag delar varken med mej av OLW eller nån slask!
Är ni galna eller????

Jag HAR ingen slask, jag har skrivit förut om vad som fanns i den ursprungliga FUP o att jag fått ställa ett par frågor där svaren fanns antingen i något av de borttagna protokollen eller i slasken, Dessa frågor har jag fått svar på.

Naturligtvis har CS plus advokat tillgång även till detta.
(det är inte heller CS som skvallrat till mej!)
2008-10-02, 21:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Sedan är det ju också så, att bara för att man varit ute, blir man inte en mördare
Kan blir svårt att binda dessa pesoner till brotten om det nu skulle vara så att de är gm.
Med mindre man har något DNA på brottsplatsen att jämföra med, eller att de har VANS skor, eller att de har en blodig hammare, eller att de har hår som passar det "inblåsta" håret/hårtussen i E's hand, eller ett motiv som kan bevisas, eller att någon sett dem gå inn,eller ut ur huset till E,T och barnen...

Det hårstrå som hittats från en ung oidentifierad man är ej samma som hårtussen i E:s hand. Verkar som du blandat ihop detta lite.
2008-10-02, 21:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Hursom så hoppas jag att dessa personer verkligen ÄR kartlagda!
Ps. Nackepa: Craps HAR talat med polisen om de han såg.

Okej, hoppas polisen har tagit craps uppgifter på allvar och försökt att spåra dessa personer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in