2008-09-21, 03:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Eftersom Polisen har uppgiften att det är Sebbe så utgår jag ifrån att man kollat upp det.
Vore det inte bättre att du hörde av dig till polis eller åklagare och frågar dem om de pratat med Sebbe, om du misstänker att de inte gjort det?
Mobilnr. går till L-M.Ö som är en kvinnlig abonnent till mobilnr. Ts mobil mastas till.
Mobilnr. är enligt T inlagt på hans tfn under Sebbe.
FUP sid 11
FUP sid 1261
Torgny uppger att han i samband med resan från Smedjan i Köping tidigare sagt att han ringt
ett samtal till en deltagare i en studiecirkel och talat om att det var klart med ny rep.lokal och
att han hade grejer med sig till Arboga. Musikinstrument och att han var på väg till Arboga
och att de kunde träffas om någon timme.
Killen är inlagd i Torgnys mobil under "Sebbe" och han är i 15 - 16 årsåldern. De har tidigare
haft kontakter i samma ärende.
Torgny vet att han befinner sig straxt före och straxt efter Valskog när detta samtal sker.
Uppläst från gjord anteckning och godkänt.
2008-09-21, 03:06
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Mobilnr. går till L-M.Ö som är en kvinnlig abonnent till mobilnr. Ts mobil mastas till.
Mobilnr. är enligt T inlagt på hans tfn under Sebbe.
FUP sid 11
FUP sid 1261
Torgny uppger att han i samband med resan från Smedjan i Köping tidigare sagt att han ringt
ett samtal till en deltagare i en studiecirkel och talat om att det var klart med ny rep.lokal och
att han hade grejer med sig till Arboga. Musikinstrument och att han var på väg till Arboga
och att de kunde träffas om någon timme.
Killen är inlagd i Torgnys mobil under "Sebbe" och han är i 15 - 16 årsåldern. De har tidigare
haft kontakter i samma ärende.
Torgny vet att han befinner sig straxt före och straxt efter Valskog när detta samtal sker.
Uppläst från gjord anteckning och godkänt.

Och vad har det med mitt förslag att göra?
2008-09-21, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Sakfel efter sakfel efter sakfel..

Kryp ner i ditt hål igen och dra nåt stort och tungt över öppningen så du inte kommer ut på ett tag, känns som du behöver växa till dig ett par år.

eller....undrar om Säter saknar fler personer än vad som läckt ut i tidningen?

Jag har aldrig jobbat åt Telia, vare sig direkt eller indirekt, jag är kund hos dem däremot. Men vad har Telia med den här diskussionen att göra?

Nä just det tele2 är det och du satt här och skröt om dina kopplingar till det bolaget för att styrka det du sa som sanning... Har du glömt...Jag har inte det iallafall
2008-09-21, 03:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Är det fakta bör du ju kunna bevisa det?
Sen undrar jag varför du inte vill att folk som känner E och T ska få skriva här?
Är du rädd för att bli överbevisad vilket du har blivit så många gånger redan, fast som vi alla kan se så suger du inte in någonting av den informationen.?

Hur normalt är det att E och T har skrivit här efter dådet?

Kanske är vittnen som också skriver här nu?

Sen kan man inte bli överbevisad av partiska människor.
2008-09-21, 03:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nu minns inte jag om någon exakt tidpunkt på när T, utav polisen, ansågs som helt avförd från utredningen finns men att han släpptes iväg från stationen så tidigt kan väl ha att göra med att man redan då hade fått upp ögonen för NJ och skulle hämta in honom och att man då fann honom som betydligt mer intressant/trolig och att man inte fann något konstigt i förhöret med T?

Hur är det egentligen med att anhålla två personer för samma brott utan att man misstänker att de utfört det tillsammans?
Eller är det vid häktning det gäller?

Jag är lite trött och förvirrad så hjälp mig reda ut begreppen, jag kanske har snurrat till det totalt...
FUP Händelserapport sid. 15
Ingen gm kvar 080317 kl. 19.40.32
2008-09-21, 03:25
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hur normalt är det att E och T har skrivit här efter dådet?

Kanske är vittnen som också skriver här nu?

Sen kan man inte bli överbevisad av partiska människor.

Så du menar att alla som anser att T inte är gärningsmannen är partiska?
Du menar också att polisen är partiska?

Nu frågade jag dig varför du inte vill att folk som känner T och E ska messa här inne?
Senast redigerad av watson6669 2008-09-21 kl. 03:29.
2008-09-21, 03:28
Medlem
Citat:
FUP Händelserapport sid. 15
Ingen gm kvar 080317 kl. 19.40.32

Nja i en simpel HR kan du nog inte läsa in att han där och då blev helt avförd från utredningen.
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-09-21 kl. 03:36.
2008-09-21, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Nej, som jag redanskrivit så har jag aldrig haft nåt med ABF att göra och jag har aldrig vart på Smedjan.

T känner jag genom E, E och L känner jag sedan länge.

Jag kan inte hjälpa till att reda ut några missförstånd, jag vet inte vilka de 4-5 personerna skulle vara. Jag har aldrig ens hört talas om några 4-5 personer, okej?? Ja har bara hört här att Mariooo skrev att MP har hotat en bloggares barn och att hon gjorde det för att få reda på bloggarens namn för att kunna polisanmäla densamme,och att L ska ha skrivit på sin blogg att hon tyckte att det var en bra idé. Inte att hota folks barn, men att försöka få reda p vem bloggaren var för att kunna polisanmäla densamme. SÅ, nu vet du allt jag vet, kan du lägga ner att påstå att jag har nåt med detta att göra nu??

Hur känner E och L varandra från början? när var T och L ihop?
2008-09-21, 03:46
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Så du menar att alla som anser att T inte är gärningsmannen är partiska?
Du menar också att polisen är partiska?

Nu frågade jag dig varför du inte vill att folk som känner T och E ska messa här inne?

Nej, de som är partiska känner de inblandade på ett eller annat sätt.

Jag anser att det är märkligt av dem att messa här. Mycket konstigt.

Kanske också olämpligt om man på något sätt är involverad som E och T är men även andra t.ex. vittnen i fallet.
2008-09-21, 03:56
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Nja i en simpel HR kan du nog inte läsa in att han där och då blev helt avförd från utredningen.

T var iallafall ej misstänkt innan han förhördes som övrigt vittne på polisstationen mordkvällen.
Senast redigerad av nackepa 2008-09-21 kl. 03:58.
2008-09-21, 03:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
T blev därefter inkallad som vittne till förhör 080317 21.20-21.45 efter att polisens händelserapport rapporterat att ingen gm är kvar 080317 Kl.19.40.32
2008-09-21, 04:04
Medlem
Citat:
T blev därefter inkallad som vittne till förhör 080317 21.20-21.45 efter att polisens händelserapport rapporterat att ingen gm är kvar 080317 Kl.19.40.32

Ja det stämmer, men om man enkom baserat på detta kan påstå att han därmed var att betrakta som helt avförd från utredningen anser jag tveksamt.
Men någon med bättre kunskap om polisarbete borde kunna svara på det, eller kan du det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in