2008-08-12, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Han hinner inte med allt detta - han ska ju dessutom hinna med att gömma ett mordvapen så att inte krimteknikerna hittar det också, på totalt max tre minuter och femtio sekunder, och förmodligen bara nåt i stil med två minuter blankt. Plus att det garanterat skulle bli blodspår i riktning bort mot tvättstugan till.

Men å andra sidan blev det inga blodspår när han gick in i datorrummet och hämtade E:s mobil heller..

Jag undrar vad T använde för mobil när han satt och ringde ganska många samtal jag tror det var kring 20-tiden. Var det E:s eller hade han batteri i sin egen? Laddare i bilen kanske?
2008-08-12, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men å andra sidan blev det inga blodspår när han gick in i datorrummet och hämtade E:s mobil heller..

Jag undrar vad T använde för mobil när han satt och ringde ganska många samtal jag tror det var kring 20-tiden. Var det E:s eller hade han batteri i sin egen? Laddare i bilen kanske?

Att batt var slut och ett byte av fon behövdes, skulle vara mer trovärdigt om det varit ett första 112 samtal som bryts och sen ett nytt 112 samtal på E fonen... Svårt att ta till mig hans förklaring.
2008-08-12, 14:22
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Storm i vattenglas har du i den andra tråden Eller är det olika regler i trådarna?

Från ABF
Torgny Hellberg som är utbildad inom både skådespeleri och teaterpedagogik

En del vill jobba med annat än rena uppsättningar också, med själförtroendet, kroppsspråk och talteknik, berättar han.

Detta talar mer för talang än trovärdighet. Han skulle kanske få beröm för sin skådespelartalang för sitt framträdande... Istället.

Jag tycker väl att det stormar en del i båda trådarna. Jag skrev bara att MIN känsla när det gäller att T blev kallad pastor är att det berodde på hans framträdande i rättegången. OM så skulle vara fallet förstoras saken upp alldeles för mycket (oavsett i vilken tråd det förstoras upp).
2008-08-12, 14:24
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Att batt var slut och ett byte av fon behövdes, skulle vara mer trovärdigt om det varit ett första 112 samtal som bryts och sen ett nytt 112 samtal på E fonen... Svårt att ta till mig hans förklaring.
Telefonen kanske låg kvar i bilen och då tog han första bästa?
2008-08-12, 14:29
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Det är ett blodigt skospår 25 cm in på kontoret märkt nr 14 i skospårsundersökningen.
2008-08-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Telefonen kanske låg kvar i bilen och då tog han första bästa?

Sant, men han kunde kanske ha berättat det då. Eller om det var att ett samtal avbröts pga batt när han ringde i bilen , och ger då han vetskapen om att batt är slut. Men det har han mig inte veterligen sagt.
2008-08-12, 14:31
Bannlyst
Citat:

Det låter mer naturligt att E då hon höll på att skriva ett sms när det knackade på dörren borde tagit med sig mobilen istället för att lägga den ifrån sig? Hon trodde ju att det var T som kom. Och att T kunnat gå in i det rummet utan att det blev det minsta blod tycker jag är väldigt märkligt.
2008-08-12, 14:37
Bannlyst
Citat:
Det låter mer naturligt att E då hon höll på att skriva ett sms när det knackade på dörren borde tagit med sig mobilen istället för att lägga den ifrån sig? Hon trodde ju att det var T som kom. Och att T kunnat gå in i det rummet utan att det blev det minsta blod tycker jag är väldigt märkligt.

låter som ett alternativ... Sen till blodspåret, tror det gjordes ganska tidigt. För ju längre tid det går från överfallet desto mer blod på golvet som ökar risken att bli kladdig. Sen det där fingeravtrycket på 2 ställen, får man tag i den så rullar nog sanningen fram. Tror det är en medhjälpare som lämnat dessa 2 spår.
2008-08-12, 14:38
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är ett blodigt skospår 25 cm in på kontoret märkt nr 14 i skospårsundersökningen.

Och det är väldigt konstigt att det bara är ett spår. Tog han ett skutt baklänges sedan eller hur vände han.
2008-08-12, 14:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Här minns jag inte riktigt, men står det inte att man måste gå in i datarummet för att se vem som står vid dörren? Om det är så kan hon ju ha lagt telefonen där då?
2008-08-12, 14:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Och det är väldigt konstigt att det bara är ett spår. Tog han ett skutt baklänges sedan eller hur vände han.

Sätter du bara in en fot så blir det bara 1 spår.
2008-08-12, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Här minns jag inte riktigt, men står det inte att man måste gå in i datarummet för att se vem som står vid dörren? Om det är så kan hon ju ha lagt telefonen där då?

Nja, var det inte så att E sa att utifrån så ser man vem som sitter/är vid datorn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in