2008-08-12, 15:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nja, var det inte så att E sa att utifrån så ser man vem som sitter/är vid datorn?
Så kan det vara, men fönster fungerar (oftast) åt två håll...
2008-08-12, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Så kan det vara, men fönster fungerar (oftast) åt två håll...

Jo, det är sant men jag menade att då mobilen låg i datorrummet så antar jag att det var där hon befann sig när personen kom. Men om E satt vid datorn och smsade så är det kanske naturligt att lägga ifrån sig mobilen, om hon stått i rummet borde hon öppnat med mobilen i handen.
Har du någon bra förklaring till att T kunde hämta mobilen utan att lämna blodspår då? Med tanke på att det tog några minuter innan han ringde 112 så borde han hunnit klavsa runt en hel del i hallen innan.
2008-08-12, 15:22
Medlem
Ungefär hur ser undervåningen ut? Jag vore väldigt tacksam om någon ville skissera hur rummen ligger i förhållande till varandra, för det finns inte en chans att jag pallar att läsa FUP.
2008-08-12, 15:31
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jo, det är sant men jag menade att då mobilen låg i datorrummet så antar jag att det var där hon befann sig när personen kom. Men om E satt vid datorn och smsade så är det kanske naturligt att lägga ifrån sig mobilen, om hon stått i rummet borde hon öppnat med mobilen i handen.
Har du någon bra förklaring till att T kunde hämta mobilen utan att lämna blodspår då? Med tanke på att det tog några minuter innan han ringde 112 så borde han hunnit klavsa runt en hel del i hallen innan.
Nej, det har jag ingen bra förklaring till. Jag har inte tillgång till FUP:n nu och kommer inte ihåg hur blodpölarna i hallen såg ut. Den enkla föklaringen är att han tog av sig skorna, men det kan jag inte minnas att jag har läst... Min gissning är att han undvek blodet innan han hämtade telefonen, men utan bilder och FUP är min gissning inte så mycket värd...
2008-08-12, 15:34
Bannlyst
Med tanke på alternativ gärningsman, läste just i Magazine24.se

Man sparkades ned på öppen gata
Arboga | Förlorade medvetandet och skadades lindrigt. Polis söker vittnen som sett fyra personer i åldern 17-19 år. Samtliga fyra hade huvtröjor eller munkjackor.

Verkar finnas mycket oprovocerat våld och munkjackor i Arboga, vad säger inte att det är en lokal GM. Eller tillomed en granne, en granne kan ju lätt och på kort tid "försvinna".
2008-08-12, 15:36
Bannlyst
Citat:
Nej, det har jag ingen bra förklaring till. Jag har inte tillgång till FUP:n nu och kommer inte ihåg hur blodpölarna i hallen såg ut. Den enkla föklaringen är att han tog av sig skorna, men det kan jag inte minnas att jag har läst... Min gissning är att han undvek blodet innan han hämtade telefonen, men utan bilder och FUP är min gissning inte så mycket värd...

Min spontana reaktion är att han borde tittat till E och barnen det första han gjorde. Det var mycket pölar överallt och han borde inte tagit av sig skorna. Man borde inte i det läget heller tänka på att undvika blodet för att inte "stöka ned"..sen kan man ju undra hur han så direkt visste var mobilen låg? Det finns mycket frågor..
2008-08-12, 15:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Min spontana reaktion är att han borde tittat till E och barnen det första han gjorde. Det var mycket pölar överallt och han borde inte tagit av sig skorna. Man borde inte i det läget heller tänka på att undvika blodet för att inte "stöka ned"..sen kan man ju undra hur han så direkt visste var mobilen låg? Det finns mycket frågor..
Om du har FUP:n kan du väll kolla på bilderna från datarummet. Det kanske finns en fast telefon (eller bärbar) och han visste att han skulle hitta en telefon i datarummet. Att han sedan tog Emmas kanske var för att han såg den först?

Jag håller med dig om att han inte tog av skorna och det var därför jag skrev att det var den enkla lösningen...
2008-08-12, 15:43
Bannlyst
Citat:

Skolösheten var det inte ett minne som E hade, för mig att det nämndes något om strumpor mm.
Sen sa han att han först inte fatta att det var allvar när han kom hem, utan trodde att de lekte något. Kan hände han sparka av sig skor då (om han har den vanan), men då bör hans strumpor ha blodspår. Å de har jag ingen aning om.
2008-08-12, 16:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag testade nyss och det tog 1 minut 8 sek för mig att springa till tvättmaskinen (som står i badrummet), kasta av mig kläderna, stoppa in dem i tvättmaskinen, i med tvättmedel, starta maskinen och ta på nya kläder.
Du ska slå 50-100 slag med en hammare, gömma den hammaren så att teknikerna inte hittar den, komma tillbaka till brottsplatsen samt hinna bloda ner dig igen, nu med ett "hjälpsamt" blodmönster, på den återstående tiden.

Plus att du dessutom ska hinna åstadkomma ett par skospår med våffelmönster i blodet för att förvilla polisen.

Det bara går inte. Hur mycket man än ogillar dagboksbloggare finns det inte tid. Alldeles bortsett från att huset, vad jag förstod, spärrades av direkt efter att offren fåtts in i ambulanserna, så de där kläderna borde ha suttit kvar i tvättmaskinen i månader - kanske än.
2008-08-12, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du ska slå 50-100 slag med en hammare, gömma den hammaren så att teknikerna inte hittar den, komma tillbaka till brottsplatsen samt hinna bloda ner dig igen, nu med ett "hjälpsamt" blodmönster, på den återstående tiden.

Plus att du dessutom ska hinna åstadkomma ett par skospår med våffelmönster i blodet för att förvilla polisen.

Det bara går inte. Hur mycket man än ogillar dagboksbloggare finns det inte tid. Alldeles bortsett från att huset, vad jag förstod, spärrades av direkt efter att offren fåtts in i ambulanserna, så de där kläderna borde ha suttit kvar i tvättmaskinen i månader - kanske än.

Ja det styrker att han haft en medhjälpare, den med fingeravtrycket...
Kan hända att denna lånade den svarta huvtröjan som är spårlöst försvunnen.
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-12 kl. 16:09.
2008-08-12, 16:16
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Japp det blir lite tajt. Men det kan förklara varför T gjorde såna knäppa grejer som att resa upp E i sittande ställning osv. Då kunde han gnugga in sig i blod ordentligt så att det såg smetat ut, och inte stänkt. Han kunde alltså smeta ut stänken med nytt blod.
Å andra sidan kanske Ts försvunna svarta huvtröja ligger kvar i tvättmaskinen. Det kanske bara är att hämta den.
2008-08-12, 16:33
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja det styrker att han haft en medhjälpare, den med fingeravtrycket...
Kan hända att denna lånade den svarta huvtröjan som är spårlöst försvunnen.

Det finns ju vissa här som hävdar att det är lustigt att ingen sett C.S gå in eller lämna huset.
Lika lustigt i så fall borde väl vara att ingen sett en medhjälpare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in