2008-09-13, 17:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Jjo det har jag gjort och kan förtydliga att det var vid E och T s bil som T befann sig och inte vid någon annan. tycker inte du lyfter fram det som det är riktigt utan vrider till det lite. Kan oxå tala om att det står fel färg på bilen i förhöret de har hört fel på mörkröd och mörkgrön

Tycker inte att catami vrider till något i detta.

Vad händer med T efter detta? Sätter han sig i bilen igen eller vad händer? Om grannen hörde detta med Kungsör och Köping mm. så var väl detta vid tidpunkten för första förhöret?
2008-09-13, 17:39
Medlem
John A Genzale & knallkork

Jag vet inte om ni lider av läsförståelse eller vad anledningen kan vara att ni ställer mig till svars för ett utdrag ur ett förhör som jag återger ordagrant.

Dra in de där utåtriktade taggarna och delta i disskussionen. Vi lyssnar gärna till vad ni som var på plats har att berätta och det kan i många avseenden kanske vara mer läsvärt än ett random vittnesmål.
2008-09-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Jjo det har jag gjort och kan förtydliga att det var vid E och T s bil som T befann sig och inte vid någon annan. tycker inte du lyfter fram det som det är riktigt utan vrider till det lite. Kan oxå tala om att det står fel färg på bilen i förhöret de har hört fel på mörkröd och mörkgrön

Visst var det deras bil. Vittnet kallar familjen E och T för J som familjenamn. Fel färg på bilen hör inte hit, det var vittnets upplevelse.

"Vi ser inte saker som de är.
Vi ser saker som vi är."
/ Anais Nin
2008-09-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Vad händer med T efter detta? Sätter han sig i bilen igen eller vad händer? Om grannen hörde detta med Kungsör och Köping mm. så var väl detta vid tidpunkten för första förhöret?

Så måste det vara.

Vad som händer med T efteråt är svårt att finna någonstans, kanske någon vet?
Man kan konstatera att han lämnade ifrån sig alla sina kläder och dessa är väl dokumenterade plagg för plagg i FUP. Detta hände under kvällen, skrev smålandstintin tidigare.
2008-09-13, 18:04
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag vet inte om ni lider av läsförståelse eller vad anledningen kan vara att ni ställer mig till svars för ett utdrag ur ett förhör som jag återger ordagrant.

Dra in de där utåtriktade taggarna och delta i disskussionen. Vi lyssnar gärna till vad ni som var på plats har att berätta och det kan i många avseenden kanske vara mer läsvärt än ett random vittnesmål.

Jag har redan flera gånger skrivit här vad jag såg och upplevde och det finns inte så mycket mer för mig att tillägga då jag inte igenligen kan tillföra något intressant utan bara dom få detaljer som jag kan förklara som att den lilla vägen och bit av Verktygsgatan var avspärrad mellan Villagatan och Redskapsgatan samt när och hur poliserna kom.

Hur ambulanserna kom har jag inte en aning om eftersom att jag uppfattade det som att både Ambulans och Polisbilar inte tutade utan bara blinkade med blåljusen.
Och som jag skrivit förut så uppfattade jag allt först som att jag hörde både ambulans och polis sirener och eftersom det var på håll och det var noll gradigt så trodde jag att det var en halkolycka på motorvägen och att vi sedan började att se massa blinkande ljus och då öppnade jag dörren och såg och hörde poliserna öpnna dörren till Eo T hus och hur sen en snut skrek åt någen..sitt för fan kvar i bilen och det skulle nog varit åt T har jag förstått efteråt och T var nog tillbaka på väg in i huset av förklariga skäl.
2008-09-14, 00:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Troligtvis så fick T tillbringa kvällen i den bil han satt i. Sen fördes han till polisstation, men i vilken bil?
Vad jag förstått i FUP så förs T till polisstationen i Köping där förhör sker mellan Kl. 21.20- 21.45
Kan inte se när T blev av med sina kläder men smålandstintin skrev att detta skedde Kl.23. önskvärt är om smålandstintin kan hänvisa till källa.
Läste i FUn att T, RJ och Ts pappa kom till Uppsala vid midnatt så T och herrarna har nog åkt direkt efter förhöret dit.
2008-09-14, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kan inte se när T blev av med sina kläder men smålandstintin skrev att detta skedde Kl.23. önskvärt är om smålandstintin kan hänvisa till källa.
Glömde det. Ursäkta!
Sid 440 FUP:
Beskrivning av material
Material för undersökning är de kläder vilka bars av Hellberg, Jan TORGNY 791015-
6913.
Plaggen utgörs av en rock, skjorta, byxor med livrem och ett par skor.
Kläderna tagna i beslag den 080317 kl 23:00 på polisstationen i Köping
2008-09-14, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Är inte svaret ganska självklart? Tycker att det ger sig självt av att man skriver i en tråd om alternativa GM. Jo, det klart det kan finnas en annan anledning också. Man vill vara moralens väktare. Moralens väktare är alltid i frontlinjen i korståget mot yttrandefriheten.

Tycker det är ynkligt att inte modratorn ger den här tråden en chans utan tillåter att den sabbas hela tiden av korsriddare i moralismens namn.

Jag själv tror att GM mycket väl kan vara någon utan motiv, en skrämmande tanke för Emma och för många i tråden, men så är det ofta i livet.

Vad är det här för jävla trams, jag ställde en fråga, varken mer eller mindre.

"Moralens väktare...korsriddare i moralismens namn"
2008-09-14, 08:57
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad är det här för jävla trams, jag ställde en fråga, varken mer eller mindre.

"Moralens väktare...korsriddare i moralismens namn"

Jag har länge undrat vad de menar, som ihärdigt påstår att alternativa gärningsmän inte får diskuteras.

Nu vet vi.

Brottet mot tryckfrihet består i klartext av att ställa enkla och sakliga frågor, i ditt fall:

"Du utesluter alltså helt och hållet CS som ensam gärningsman?"

Med andra ord: stolligare kunde det inte vara.
2008-09-14, 11:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Kan du verkligen inte skriva på begriplig svenska så alla fattar?
Jag försöker bara lära er lite nya ord, så ni får större intellektuellt utbyte av Flashback Det var ju bara ett konstigt ord, vars betydelse enkelt gick att räkna ut, i en eljest synnerligen språkligt och syntaktiskt enkel mening.

Så nu vet du vad "modicum" betyder. Bra va?
2008-09-14, 17:45
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag försöker bara lära er lite nya ord, så ni får större intellektuellt utbyte av Flashback Det var ju bara ett konstigt ord, vars betydelse enkelt gick att räkna ut, i en eljest synnerligen språkligt och syntaktiskt enkel mening.

Så nu vet du vad "modicum" betyder. Bra va?
Jag uppskattar det, har lärt mig mycket av att läsa dina inlägg. Jag är tacksam för att du vill dela med dig av dina kunskaper.
2008-09-14, 19:06
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Glömde det. Ursäkta!
Sid 440 FUP:
Beskrivning av material
Material för undersökning är de kläder vilka bars av Hellberg, Jan TORGNY 791015-
6913.
Plaggen utgörs av en rock, skjorta, byxor med livrem och ett par skor.
Kläderna tagna i beslag den 080317 kl 23:00 på polisstationen i Köping

Vet du om T satt i sin bil ända tills han skulle åka till polisstation?

Hur kom T till polisstationen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in