Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Då kanske ni börjar förstå nu, tolkningen är gjord på det sätt som ni tolkar och dömer en kvinna före rättegången är avslutad. Ni tycker det känns otäckt när man synar T, men samma sak är för er helt okey av CS.
De allra flesta av oss tror att CS har begått brottet i fråga. Och de allra flesta av oss kan argumentera för varför vi tror att det är så. Det går alldeles utmärkt att bilda sig en egen uppfattning om man är på det humöret men det är bra - inbillar jag mig - om man håller sig till det som är så nära etablerade sanningar som man nu kan komma. Vi vet var T var 19:10. Vi vet ungefär hur lång tid det tar att köra från Vallskog till brottsplatsen. Vi vet när samtalet kom in till SOS Alarm. (19:20:57? Jag minns inte på rak arm.) Vi kan sluta oss till att givet att han inte har en bil med raketmotor, alternativt kapacitet att teleportera, så har han inte möjlighet att begå brottet i fråga. Det finns inte heller någonting i den tekniska bevisningen som talar för att han skulle ha gjort det.
NJ är avförd från utredning av goda anledningar. Återstår således en okänd gärningsman. Det vore väsentligt intressantare att diskutera möjligheten att en okänd gärningsman hade begått det här, exempelvis samme gärningsman som i dubbelmordet i Norrköping 2004. Men det verkar vara fullkomligt ointressant trots att det är oändligt mycket mer sannolikt än att T (eller för den delen NJ) skulle kunna teleportera. Det verkar helt enkelt som om det finns en låsning vid de här två herrarna som ter sig som osund minst sagt.
Personligen tror jag att det du och några till sysslar med är trollande. Inläggen är så genomsyrade av halvsanningar, syrligheter, personangrepp och lögner (eller hur var det med din bakgrund inom neurologin? Jag är faktiskt fortfarande nyfiken eftersom det ter sig som en så orimligt poänglös lögn) att man inte kan dra någon annan slutsats. Och det är väl en tidsspillansövning så god som någon att reta gallfeber på ett antal människor på FB. Men vad leder det till. Egentligen?
Citat:
Läser man sedan era inlägg mot de som vill se en rättvis rättegång, rör det sig ofta om. Personen sätt att skriva, försök att förlöjliga. Olika öknamn. Samt att håna.
En gammal sanning säger att man bör bemöta andra som man själv vill bli bemött. Det vill säga att det är lämpligt att man själv ska sopa framför egen dörr innan man klagar på grannens oreda. Och att hävda att du och andra vill se en rättvis rättegång är tämligen underhållande i sig. Det tyder på att du (och andra) har missförstått vad en rättegång är. Vare sig du eller jag (eller andra här på FB vad vi vet) är kallade som nämndemän eller sitter som rådmän i tingsrätten i fråga. Ingen har kunnat presentera några som helst tecken på att det finns bevis av tvivelaktigt ursprung. Ingen har kunnat presentera några tecken på att det skulle finnas tecken på att domstolen skulle vara mer benägen att fälla än att fria av anledningar som inte skulle finna stöd i bevisningen. Inte minst därför att domen inte har fallit än. En rättvis rättegång pågår. Den åtalade har en försvarare. En åklagare för talan. Det är inte konstigare än så. Det är möjligt att du har åsikter om bevisningens tyngd men det är något helt annat.
Citat:
En undran just med språk och skrift, denna är direkt riktad till miapetter. Anser du verkligen att invandrare bosatta i Sverige inte har rätt att uttrycka sig i detta forum, att hånas för sitt sätt man skriver på. För det har ju inget men sakfrågan vi diskuterar och göra. Finns fler av din sort och det är tråkigt för de som vill leva och arbeta i Sverige, men kanske inte är duktiga på språket.
Om du nu skulle råka vara invandrare, vilket jag betvivlar för tillfället eftersom du inte klarat av att presentera några som helst bevis för att du är neurolog och det kanske kan vara bra att börja med sitt första påstående innan man klämmer ur sig nya, så tycker jag att du skriver på sin höjd halvtaskigt. Därmed inte sant att du inte får leva med att acceptera kritik för ditt sätt att uttrycka dig, på samma sätt som en svensk som skriver på engelska forum kommer att få en eller annan pik för sin oförmåga att använda och/eller förstå idiomatiska uttryck. Livet är hårt. Att gömma sig bakom invandrarstatus för att skyla över sin usla språkkänsla är dessutom tämligen fånigt. Det finns ett antal invandrare som skriver mer eller mindre hygglig skönlitteratur och jag föreslår att du istället för att satsa på kvantitet övergår till att fokusera på kvalitet. Det mår nog både trådarna och din framtida förmåga att hantera språket bara bra av.
..