Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tycker mest att det verkar som att du försöker hitta på så konstiga scenarion som möjligt....
För att ändå svara dig så undrar jag om din tanke är att han hade tänkt att mörda barnen och sedan såg CS som en möjlig väg att klara sig ur detta, eller om han kom på att han skulle mörda barnen när han såg CS?
Nej jag försöker inte hitta på så konstiga scenarion som möjligt! Däremot ger jag mig aldrig när det gäller att hitta andra möjligheter, jag menar att om du själv Carl Hamilton, skulle råka ut för att bli misstänkt för en grej och du visste att du var oskyldig, men polisen hade dig som huvudmisstänkt, skulle inte du då villa att polisen utredde andra möjligheter, eller skulle du nöja dig med förklaringen att du var den mest troliga gärningsmannen så därför behöver inte polisen utreda andra alternativ? Nej tror jag du svarar på den frågan eller? Och vad beträffar Es minnes bild den dagen så kan det inte uteslutas att hon har blivit påverkad av någon och fått en "fake" minnesbild!
Hur en eventuell gärningsman har tänkt vid en speciell tidpunkt eller situation är jävligt svårt att svara på om man inte är mera insatt, men det viktigaste är inte att få fram hurvida han har tänkt eller inte,(kom ihåg en del tänker inte alls) utan det viktigaste är om han kan vara en möjlig gärningsman, rent praktiskt! Vilket jag anser att han kan!