2008-08-04, 23:51
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Alla dessa ? kommer fram i rättegången.
Enligt polisen beräkning om hemkomst står i FUP tillägg ca 19.15.
Har T alibi för dessa ca 5 min innan SOS larmades?
Innan polis kom så parkerade T om bilen. Har bilen vart på teknisk undersökning? Om detta finns ingenstans i FUP att läsa.

Nu är det ju så att han omöjligt kunnat var hemma 19.15.
2008-08-04, 23:51
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tycker mest att det verkar som att du försöker hitta på så konstiga scenarion som möjligt....

För att ändå svara dig så undrar jag om din tanke är att han hade tänkt att mörda barnen och sedan såg CS som en möjlig väg att klara sig ur detta, eller om han kom på att han skulle mörda barnen när han såg CS?

Nej jag försöker inte hitta på så konstiga scenarion som möjligt! Däremot ger jag mig aldrig när det gäller att hitta andra möjligheter, jag menar att om du själv Carl Hamilton, skulle råka ut för att bli misstänkt för en grej och du visste att du var oskyldig, men polisen hade dig som huvudmisstänkt, skulle inte du då villa att polisen utredde andra möjligheter, eller skulle du nöja dig med förklaringen att du var den mest troliga gärningsmannen så därför behöver inte polisen utreda andra alternativ? Nej tror jag du svarar på den frågan eller? Och vad beträffar Es minnes bild den dagen så kan det inte uteslutas att hon har blivit påverkad av någon och fått en "fake" minnesbild!

Hur en eventuell gärningsman har tänkt vid en speciell tidpunkt eller situation är jävligt svårt att svara på om man inte är mera insatt, men det viktigaste är inte att få fram hurvida han har tänkt eller inte,(kom ihåg en del tänker inte alls) utan det viktigaste är om han kan vara en möjlig gärningsman, rent praktiskt! Vilket jag anser att han kan!
2008-08-04, 23:52
Medlem
Citat:
T sprang även in i arbetsrummet och hämtade Es mobil. Dock finns inga blodiga sulspår på golvet i arbetsrummet.

Men hur ser golvet ut då? Jag kan tänka mig att om golvet är lite "kamouflageaktigt" i färg och struktur kanske inte utspätt blod är så synligt. Det är ju inte så att om man trampar i en blodpöl blir det som ett tjockt lager röd färg som lämnar tjocka, röda avtryck efter sig om man gått/sprungit en bit på en yta som inte är helt vit. Snarare blir ju blodet väldigt utsmetat redan då man gått en bit och syns inte så mkt.

Ett förslag: Köp en påse grisblod. Häll ut det någonstans och trampa i det med en gymnastiksko. Gå några meter framåt in i ett rum med t ex en ljusbrun golvmatta. Betvivlar att det är så markant iögonfallande synliga spår.
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Tulpanpernilla säger
DNA har spårats från familjemedlemmar och räddningspersonal men inget från C.
T säger sig ha varit inne i arbetsrummet och hämtat Es mobil till att ringa SOS. Dock har inga spår från blodiga sulor hittats i det rummet.

FUP sid 268.
Är det den här texten du menar?

På hallgolvet utanför dörröppningen in till ett arbets/datarum framkallades delar av
skoavtryck märkt 24 på bilden (spår U1 405-08/S172), som inte har kunnat härledas
till någon behörig person. Likadant sulmönster framkallades på ytterligare två ställen
på hallgolvet. Även på en mattkant till en av hallmattorna kunde man se fragment av
likadant sulmönster.
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
T sprang även in i arbetsrummet och hämtade Es mobil. Dock finns inga blodiga sulspår på golvet i arbetsrummet.

På sid 239 säger undersökningen att de hittat 33 skoavtryck avsatta i blod på undervåningen-
På sid 268 vad gäller skospårsundersökningen är nr 14 ett skospår i arbetsrummet.
2008-08-04, 23:54
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Men hur skulle han ha hunnit gömma mordvapnet så att polisens tekniker inte hittade det? Och framför allt: Hur skulle han ha kunnat hinna byta kläder från de gamla med massor med stänk på ärmarna från hammarslagen till nya, och sedan bloda ner dem på ett nytt sätt som stämmer med att ha hjälpt skadade. blödande människor?

I ett hus finns det massor av gömställen som man kan använda provisoriskt!
Även trädgården går bra!
2008-08-04, 23:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Nu är det ju så att han omöjligt kunnat var hemma 19.15.
Varför då?
2008-08-04, 23:56
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
FUP sid 268.
Är det den här texten du menar?

På hallgolvet utanför dörröppningen in till ett arbets/datarum framkallades delar av
skoavtryck märkt 24 på bilden (spår U1 405-08/S172), som inte har kunnat härledas
till någon behörig person. Likadant sulmönster framkallades på ytterligare två ställen
på hallgolvet. Även på en mattkant till en av hallmattorna kunde man se fragment av
likadant sulmönster.

Nr 24 är det som det som kan matchas mot ett par vans. Om du tittar på nr 14 så är det ett spår innanför dörren i kontoret.
Att det ska vara så svårt att se.
2008-08-04, 23:57
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Men det är skillnad på blodiga sulspår och blodspår. Det behöver ju inte vara fullständiga sulspår men kan fortfarande vara blod på golvet som han på ett eller annat sätt klivit i. Och varför skulle han hitta på att han gick in i arbetsrummet (om han nu trots allt inte gjorde det)? Han ringde ju från E´s mobil som fanns i arbetsrummet och har han inte väldigt långa armar så måste han ju ha gått in dit för att få tag på den!
2008-08-04, 23:57
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Varför då?
Då får han väl köra i 200 km/h ända fram till dörren
2008-08-04, 23:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men hur ser golvet ut då? Jag kan tänka mig att om golvet är lite "kamouflageaktigt" i färg och struktur kanske inte utspätt blod är så synligt. Det är ju inte så att om man trampar i en blodpöl blir det som ett tjockt lager röd färg som lämnar tjocka, röda avtryck efter sig om man gått/sprungit en bit på en yta som inte är helt vit. Snarare blir ju blodet väldigt utsmetat redan då man gått en bit och syns inte så mkt.

Ett förslag: Köp en påse grisblod. Häll ut det någonstans och trampa i det med en gymnastiksko. Gå några meter framåt in i ett rum med t ex en ljusbrun golvmatta. Betvivlar att det är så markant iögonfallande synliga spår.
Nu är det så att tekniker är utbildade på att få fram spår.
Så jag behöver inte doppa mina skor i grisblod och gå runt i mitt hus för att se eventuella spår.
2008-08-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Jag tänkte på en grej! Vad är det som säger att inte sambon och mamman planerade allt tillsammans, och för att det skulle se verkligt ut så mördade de båda barnen och sedan fick mamman ta emot lite slag av hammarn från sambon, för att ingen skulle misstänka henne, och mamman är sedan alibi till sambon och säger att det var tyskan, som råkade befinna sig i arboga, kanske visste det om att tyskan befann sig i arboga, eller så hade de lite tur, för vad jag förstår så har tyskan varit ofta i arboga och därför är det inte så konstig att hon även denna dag befann sig där, det är ju inte precis som det var första gången som tyskan var där!

Eller så kan det ha varit sambon ensam och bara missat att döda mamman han kanske trodde att hon skulle dö senare? Han kan också ha blivit handlingsförlamad och ångrat sig och som en del påstod ingen vet ju hur man hade reagerat i en sådan situation, kanske han ångrade sig och kunde inte längre döda mamman, men han kan ju gärna inte erkänna att han dödade barnen, så nu spelar han hjälten istället som ringde ambulansen och sedan järntvättar han mamman med info om tyskan!

Det finns ialla fall 100 olka sätt som sambon kunnat utföra och planerat dessa mord, man vet inte om han visste att tyskan var i området eller inte, jag tycker det är förbannat dåligt att bara misstänka tyskan av åklagarn, sambon är minst lika skyldig i mina ögon!

Om tyskan döms till livstid, så hoppas jag att sambon när han är 90år eller något avslöjar att det var han som mördade alla och tyskan är oskyldig!

Till er som tror att tyskan kan dömas till vård, glöm det! För att dömas till vård krävs det att tyskan var såpas sjuk att hon vid mordtillfället inte visste vad hon gjorde, och detta kan uteslutas, genom att hon visste att hon skulle dölja blodfläckar slänga kläder hammare mm. hon drog till och med till tyskland, så hon kommer om hon döms garanterat att dömas till livstid och inget annat det är också uteslutet med 10år, då morden var såpas planerade och brutalt utförda som de var, dessutom på barn, så döms hon blir det livstid till 100% det sätter jag mitt medlemskap på FB på!

Men med dagens bevis får och kan hon enligt svensk lag ej dömas, speciellt inte när det finns en sambo som är minst lika misstänkt! Men det är domaren som avgör i slutändan och inte lagen!

Den teorin känns som en dålig B-film tycker ju jag. Det finns väl "bättre" sätt att döda två små barn på för övrigt. Typ kväva dem eller något, det krävs nog någon psyksjuk person med udda förflutet flör att klara en sådan här makabert blodig gärning och varken Emma eller trubaduren Torgny hade sådana bekymmer, möjligtvis att det skulle kunna ha varit Torgny som ville begå självmord och ta med sig familjen i döden, fast ångrade sig, men..det verkar inte troligt. Tror mer på en random galning isådanafall eller exet som kanske ville sluta betala underhåll, fast han har ju sitt glasskvinttoalibi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in