2008-09-28, 01:19
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Med tanke på att det nog har stötts och blötts i drygt två månader innan mig och jag har varit verksam där i en dryg månad så har den blötts och stötts en hel del innan jag kom in i bilden. Som jag ser det, och jag är inte helt säker, så tror jag att över halva arbetet är gjort. Men varje del i den teorin dras det och slits i till ingenting annat återstår än de enda tänkbara möjligheter. Det är väldigt komplext nätverk som har satts ihop.

Komplexiteten är att det är flera personer inblandade och alla går bakom ryggen på varandra och det finns hållhakar till höger och vänster. Det som nagelfars mest är vilka sorts hållhakar det finns på vem och vilka som utnyttjar detta till sin egen fördel till andras nackdel. Det är inga dumskallar som sitter och drar i alla trådar och teorier. Dessutom är alla konstant källkritiska till alla uppgifter som gör att man måste ifrågasätta det man postar om det är rimligt eller inte.

[...]

Synd jag inte får avslöja adressen dit där teorin har stötts och blötts. Men det är slutet sällskap och man måste få en inbjudan vilket är något jag inte kan göra.

Du behöver inte avslöja adressen, jag har klurat ut det ändå.......Det är SMHI du pratar om ovan här va?
2008-09-28, 01:50
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Har du inte tillgång till FUP??? Det har jag utgått från. Hur kan du ha så många tankar, spekulationer och synpunkter på morden och mordförsöket utan den?

Det jag syftade på var det som framkom i rättegången.
2008-09-28, 06:32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Med tanke på att det nog har stötts och blötts i drygt två månader innan mig och jag har varit verksam där i en dryg månad så har den blötts och stötts en hel del innan jag kom in i bilden. Som jag ser det, och jag är inte helt säker, så tror jag att över halva arbetet är gjort. Men varje del i den teorin dras det och slits i till ingenting annat återstår än de enda tänkbara möjligheter. Det är väldigt komplext nätverk som har satts ihop.

Komplexiteten är att det är flera personer inblandade och alla går bakom ryggen på varandra och det finns hållhakar till höger och vänster. Det som nagelfars mest är vilka sorts hållhakar det finns på vem och vilka som utnyttjar detta till sin egen fördel till andras nackdel. Det är inga dumskallar som sitter och drar i alla trådar och teorier. Dessutom är alla konstant källkritiska till alla uppgifter som gör att man måste ifrågasätta det man postar om det är rimligt eller inte.

Emma nämnde att det foto som fanns i arbetsrummet hade blivit besudlat. En som hade ingående kunskap om fotografier ansåg att skadan är en sådan som ofta brukar uppstå när man tar bort en bit tejp från fotografiet.

Synd jag inte får avslöja adressen dit där teorin har stötts och blötts. Men det är slutet sällskap och man måste få en inbjudan vilket är något jag inte kan göra
.

Bekymra dej inte om fetmarkeringen, vår gemensamme vän Johannes var vänlig nog att övereösa flera av oss med pm om var ni höll hus!
2008-09-28, 09:30
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Bekymra dej inte om fetmarkeringen, vår gemensamme vän Johannes var vänlig nog att övereösa flera av oss med pm om var ni höll hus!

Så fint, då borde du vara medveten om varför Christine inte skulle kunna ha utfört dådet som ensam gärningsperson.
2008-09-28, 09:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Varför blir vittnet så osäker in i på förhöret om könet på individen. Det som är beklagligt är att dessa förhör spelas inte in. Nu vet vi inte vad polisen frågar eller säger. Det intressanta är inte det som står i ett sådant förhör utan vad som utelämnats, och det är något vi aldrig får reda på.
Jag tror att vittnet är osäker på könet av det enkla skälet att personen hon såg dolde sitt ansikte, vad tror du?
2008-09-28, 10:28
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror att vittnet är osäker på könet av det enkla skälet att personen hon såg dolde sitt ansikte, vad tror du?

Det finns många anledningar. Många blandar ihop tid och rum. Man kan se något som man sett vid annat tillfälle som man tror sig ha sett vid det aktuella tillfället. Minne är en färskvara med kort bäst före datum. Är man osäker så kan man säkerligen ta mycket miste då också, mest för att folk vill förstärka sina intryck.

Men det finns faktiskt folk som berättar sådant polisen som de tror att polisen vill höra för de tror att det är bäst även om det är helt uppåt väggarna. I det fallet så tror jag vi har det lysande exemplet om den gamle mannen som ringde in och berättade att hans väninnor hade sett saker. Dels att någon kastar något i Arbogaån och sedan hade han en väninna som hade gett en pappersservett till en kvinna på stationen så hon kunde torka av blod. Hade mannen haft den sistnämnda kvinnans uppgift om polisen hade gått ut med att christine hade misstänkts åka bil från brottsplatsen? Då hade han säkerligen haft en väninna på en bensinmack och sett en kvinna som tankade och var blodig på kläderna.

CIA http://www.cia.gov/ hade en ganska kul grej på sin hemsida för några år sedan, kollade av nyss men hittade inget sådant, att sålla bort idioter från att söka jobb. Kanske den finns på någon subundersida. De beskrev en arbetssituation som liknande den James Bond hade på film. Det fanns ett antal som trodde att det funkade så och att det var hur CIA-agenter jobbade ute på fältet.

I det svenska militära fick man lära sig vad som var viktigt. "Berätta inte vad du tror, berätta bara vad du vet".
2008-09-28, 10:34
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det finns många anledningar. Många blandar ihop tid och rum. Man kan se något som man sett vid annat tillfälle som man tror sig ha sett vid det aktuella tillfället. Minne är en färskvara med kort bäst före datum. Är man osäker så kan man säkerligen ta mycket miste då också, mest för att folk vill förstärka sina intryck.

Men det finns faktiskt folk som berättar sådant polisen som de tror att polisen vill höra för de tror att det är bäst även om det är helt uppåt väggarna. I det fallet så tror jag vi har det lysande exemplet om den gamle mannen som ringde in och berättade att hans väninnor hade sett saker. Dels att någon kastar något i Arbogaån och sedan hade han en väninna som hade gett en pappersservett till en kvinna på stationen så hon kunde torka av blod. Hade mannen haft den sistnämnda kvinnans uppgift om polisen hade gått ut med att christine hade misstänkts åka bil från brottsplatsen? Då hade han säkerligen haft en väninna på en bensinmack och sett en kvinna som tankade och var blodig på kläderna.

CIA http://www.cia.gov/ hade en ganska kul grej på sin hemsida för några år sedan, kollade av nyss men hittade inget sådant, att sålla bort idioter från att söka jobb. Kanske den finns på någon subundersida. De beskrev en arbetssituation som liknande den James Bond hade på film. Det fanns ett antal som trodde att det funkade så och att det var hur CIA-agenter jobbade ute på fältet.

I det svenska militära fick man lära sig vad som var viktigt. "Berätta inte vad du tror, berätta bara vad du vet".
Det kommer alltid att finnas virrpannor som lämnar konstiga vittnesmål vis uppmärksammade fall, men när det gäller grannen förstår jag inte vad det är som du hakar upp dig på.
Hon har efter bästa förmåga lämnat sitt vittnesmål, varken mer eller mindre...
2008-09-28, 11:44
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Synd jag inte får avslöja adressen dit där teorin har stötts och blötts. Men det är slutet sällskap och man måste få en inbjudan vilket är något jag inte kan göra.

Du menar denna adress? Jätteslutet och det tog mig en hel Googlesökning för att hitta.
2008-09-28, 11:51
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det kommer alltid att finnas virrpannor som lämnar konstiga vittnesmål vis uppmärksammade fall, men när det gäller grannen förstår jag inte vad det är som du hakar upp dig på.
Hon har efter bästa förmåga lämnat sitt vittnesmål, varken mer eller mindre...

Hon är helt enkelt för osäker. Visst, hon lämnade efter bästa förmåga. Men hur skall man objektivt ranka hennes förmåga?
2008-09-28, 12:32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Så fint, då borde du vara medveten om varför Christine inte skulle kunna ha utfört dådet som ensam gärningsperson.

Den teorin var mycket fantasifull, ja!
O den innehöll dessutom en del rena felaktigheter,
jag tycker gott att du kan prasentera den här, vore roligt.

William Haines:
Det var inte "kakan-tråden" SS menade, den är redan outad här.
De har en annan oxå, mer superhemlig!
Jag pmar dej!
2008-09-28, 13:46
Moderator
blomvattnares avatar
Alltså. I en del inlägg i den här tråden pratas det om andra forum, där andra teorier diskuteras. Inget fel i det. Vad som stör är att ni i denna tråd diskuterar kryptiskt om dessa teorier.

Jag, som bara är här på FB och läser och skriver, blir förvirrad. Har jag missat några inlägg? Nej, visar det sig, ni diskuterar andra forum som hemliga.

Då tycker jag att ni även ska lägga fram teorierna här. Vill ni inte det, håll då käften om dem.
2008-09-28, 16:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vi kan ju ta det här angående vart polisen startade sin mätning angående T:s färdväg.

Sen måste jag fråga om du minns medlemmen som sa att det var halt den kvällen?
Du trodde honom då, tror du honom fortfarande?
Här har vi medlemmen som sa att hans bil krängde..men inte pga halka.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12654552&postcount=4174

Citat:
Då bilen var tvättad såg dom svarta plåtfälgarna med vinterdäck helt plötsligt för jävliga ut och i garaget lyste dom nya 17"" M3 fälgarna som följde med bilen och bara skrek att jag skulle montera dessa trots att det inte riktigt var lagligt att köra på sommardäck än. Dagen efter (=morddagen) då min fru kommit hem från jobbet klagade hon på att bilen uppförde sig vingligt sedan däcksbytet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in