2008-09-20, 19:09
  #6913
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Befann sej T eller befann sej Ts mobil är den relevanta frågan här.
T, eftersom han pratade i telefon.
2008-09-20, 19:12
  #6914
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
T, eftersom han pratade i telefon.

Hur vet du det? Förklara gärna trovärdigt...

För att veta krävs följande...
Antingen ha varit närvarande och sett han samtala, eller vara den som samtalet hålls med.
Annars är det hörsägen då man idag inte är i symbios med sin mobiltelefon.
__________________
Senast redigerad av beaver_se 2008-09-20 kl. 19:20. Anledning: Förtydligande så boisis förstår
2008-09-20, 19:35
  #6915
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur vet du det? Förklara gärna trovärdigt...

För att veta krävs följande...
Antingen ha varit närvarande och sett han samtala, eller vara den som samtalet hålls med.
Annars är det hörsägen då man idag inte är i symbios med sin mobiltelefon.
T pratade med Sebbe. Mer du undrar över?

Det finns fan i mig ingen användare på fb som gör mig mer förbannad än du... Lögnare!

Kan du förklara hur du kan placera T på brottsplatsen vid brottstillfället?

Edit: Det är märkligt att du ser mina inlägg ibland....
2008-09-20, 19:43
  #6916
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
T pratade med Sebbe. Mer du undrar över?

Det finns fan i mig ingen användare på fb som gör mig mer förbannad än du... Lögnare!

Kan du förklara hur du kan placera T på brottsplatsen vid brottstillfället?

Edit: Det är märkligt att du ser mina inlägg ibland....
Du senilSven denna fråga är besvarad för länge sedan...
Man bör ha syn för att kunna vara på nätet? är det klurigt tycker du???

T´s mobil har varit uppkopplad till Sebbes, så långt är det okey men inte att det var T som samtalade i fonen. För det måste du sett T ringa eller så bör du vara Sebbe, för att inte det du säger skall bli ett lögnaktigt påstående.. Typ. fjolla.
__________________
Senast redigerad av beaver_se 2008-09-20 kl. 19:44. Anledning: fixa fel
2008-09-20, 19:54
  #6917
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
du är medveten om att det beryktade vans skoavtrycket dök upp först EN MÅNAD efter morden? I det PÅSTÅTT plomberade huset?
Alltså bara liten OBS på detta.

Var inte det skoavtrycket avsatt i blod?
2008-09-20, 19:54
  #6918
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du senilSven denna fråga är besvarad för länge sedan...
Man bör ha syn för att kunna vara på nätet? är det klurigt tycker du???

T´s mobil har varit uppkopplad till Sebbes, så långt är det okey men inte att det var T som samtalade i fonen. För det måste du sett T ringa eller så bör du vara Sebbe, för att inte det du säger skall bli ett lögnaktigt påstående.. Typ. fjolla.

Tror du inte polisen vet om T pratade med Sebbe?
Om det inte vore T så menar du att en annan bil åkte samtidigt som T från Köping med T:s mobil?
För vi vet ju att T åkte från Köping kl 19.
2008-09-20, 19:56
  #6919
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Var inte det skoavtrycket avsatt i blod?

Jo, och det var dessutom 3 avtryck i blod från en vansssko.
2008-09-20, 19:57
  #6920
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
du är medveten om att det beryktade vans skoavtrycket dök upp först EN MÅNAD efter morden? I det PÅSTÅTT plomberade huset?
Alltså bara liten OBS på detta.

Så någon har smugit in i det plomberade huset med en påse "utvalt" blod, hällt ut detta på golvet och sedan planterat ett stycke Vans-skoavtryck?

Ja, men det låter riktigt troligt!
2008-09-20, 20:00
  #6921
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
du är medveten om att det beryktade vans skoavtrycket dök upp först EN MÅNAD efter morden? I det PÅSTÅTT plomberade huset?
Alltså bara liten OBS på detta.
Risken med att inte göra en ordentlig teknisk undersökning är att vissa alltid får möjlighet att hävda att brottsplatsen är kontaminerad.
Eller för att tala FB-språk - polisens tekniker matar trollen.
2008-09-20, 20:03
  #6922
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
T kan också ha kommit hem tidigare än polisens beräkningar. De räknade bara med att T körde 5 km/h över tillåten hastighet. Körde han fortare än det så kom han hem ännu tidigare. Varje minut tidigare är värdefull tid.
Observera att vi kan följa ungefär vilken hastighet T hade medan han snackade i mobilen, och den är inte anmärkningsvärt hög ens om man antar att han blev uppkopplad precis i ytterkanten av respektive cell.
2008-09-20, 20:25
  #6923
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
T, eftersom han pratade i telefon.
Med Sebbe? Har sebbe förhörts om detta? eller ens FRÅGATS av polisen öga mot öga om detta? innan någon säger "jamen det är väl klart " så säger jag :

KÄLLA TACK.
2008-09-20, 20:29
  #6924
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
du är medveten om att det beryktade vans skoavtrycket dök upp först EN MÅNAD efter morden? I det PÅSTÅTT plomberade huset?
Alltså bara liten OBS på detta.

Vart är din källa angående det här då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in