2008-09-21, 04:08
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är ju inte många här inne som känner T eller E.
De flesta av oss har ingen som helst anknytning till E eller T eller Arbogatrakten.

Jag har svårt att svårt att förstå att du inte vill låta vänner till de åtalade messa hör inne.

Säkert.

Jag tycker det är märkligt, på gränsen till sjukt att familj och vänner skriver här. Det är min åsikt.

Märks tydligt vilka som debatterar normalt och vilka som är partiska.

Om vi nu diskuterar T som alt. gm så undrar jag varför T kände oro innan händelsen?
2008-09-21, 04:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja det stämmer, men om man enkom baserat på detta kan påstå att han därmed var att betrakta som helt avförd från utredningen anser jag tveksamt.
Men någon med bättre kunskap om polisarbete borde kunna svara på det, eller kan du det?
Med detta underlag så var T avförd redan 19.40 och sen inkallad som vittne till Köping polisstation Kl.21.20-21.45.
Sen går det att utläsa i FUP att T som anmälare blev sittande i sin bil medans polis kollade igenom villan efter g.m.
Kan tydas på att T aldrig varit en misstänkt g.m
2008-09-21, 04:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja det stämmer, men om man enkom baserat på detta kan påstå att han därmed var att betrakta som helt avförd från utredningen anser jag tveksamt.
Men någon med bättre kunskap om polisarbete borde kunna svara på det, eller kan du det?

Han är inte misstänkt när han kommer till polisstationen som övrigt vittne. Det är fakta. Finns inget mer att diskutera kring detta faktum.
2008-09-21, 04:15
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Säkert.

Jag tycker det är märkligt, på gränsen till sjukt att familj och vänner skriver här. Det är min åsikt.

Märks tydligt vilka som debatterar normalt och vilka som är partiska.

Om vi nu diskuterar T som alt. gm så undrar jag varför T kände oro innan händelsen?

Du tycker att du vi andra är fullt friska som sitter här och messar varandra.?
De du anser är partiska är de som överbevisar dig, inget annat.
Du får väl fråga honom?
2008-09-21, 04:24
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Du tycker att du vi andra är fullt friska som sitter här och messar varandra.?
De du anser är partiska är de som överbevisar dig, inget annat.
Du får väl fråga honom?

Detta är ju tråden om alt. gm. Du verkar inte vilja diskutera detta överhuvudtaget? Du verkar inte heller förstå skillnaden mellan att vara partisk och opartisk.

Varför kände nu T oro innan händelsen? Har du någon teori om detta?
2008-09-21, 04:25
Bannlyst
Citat:
Eftersom jag hänvisar till ett gammalt inlägg så var jag tvungen att nämna det igen.

Ett gammalt inlägg i trådarna om Arbogamorden eller?
2008-09-21, 04:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Detta är ju tråden om alt. gm. Du verkar inte vilja diskutera detta överhuvudtaget? Du verkar inte heller förstå skillnaden mellan att vara partisk och opartisk.

Varför kände nu T oro innan händelsen? Har du någon teori om detta?

Varför skulle jag ha någon teori om det?
Eftersom du vill ha T till gärningsman så kan jag anta att du har en teori om det.
De som har varit här inne som är släkt eller vänner är det först och främst med E.
Tror du att de är partiska?
2008-09-21, 04:28
Bannlyst
Åsna

Till saken. Åsna du nämnde att du vill att dessa mord klaras upp,menar du att du inte tror att CS är skyldig? Vem tror du då kan vara alternativ GM (ja förutom jag då som smålandstintin framkastade)
Senast redigerad av vhyt 2008-09-21 kl. 04:36.
2008-09-21, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
T blev därefter inkallad som vittne till förhör 080317 21.20-21.45 efter att polisens händelserapport rapporterat att ingen gm är kvar 080317 Kl.19.40.32

Det är en definitionsfråga. Tills motsatsen är bevisad benämns den som ringt som [anmälare] i en händelserapport.
Det är i princip omöjligt att kalla någon [misstänkt] innan en FU inletts och så här tidigt hade man inte gjort det. Vid mord brukar man ofta ha underhandskontakt med åklagaren, men denne går in som FU-ledare först då det finns en skäligt misstänkt, vilket NJ relativt snabbt blev.
Man hade MAO inte på fötterna för att betrakta T som det juridiska begreppet [misstänkt]. Därav att det står att ingen GM är kvar. Det överkorrekta hade varit att ingen utomstående gm var kvar.
2008-09-21, 04:36
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Trivs du inte med att diskutera alt gm läs en annan tråd, eller tryck på ignorknappen. Hojta till om du vill diskutera det vi pratar om...
Jag deltar ju i diskussionen kring T och tider, däremot finner jag det mesta av det senaste dygnets övriga ämnen - vem som ljuger, vem som har barn, etc etc - som väldigt off topic och tröttande.
2008-09-21, 05:00
Bannlyst
Citat:
Finns även andra alt. gm som är förtjusta i t.ex. benzopreparat. Kanske även gillar andra droger?

Droger kan förändra människors personlighet och kan lättare utlösa aggressiva utbrott. Kan vara en förklaring att alt. gm. tappade besinningen och dödade barnen samt skadade E svårt.
Ja det stämmer bra det och eftersom temat här ikväll verkar vara droger , så kan vi ju lika gärna tala om drogbruket i Arboga. Det är ganska omfattande såvitt jag förstått. En hel del anabola i omlopp där omkring också . T var ju ANMÄRKNINGSVÄRT stor och muskulös, steroider kanske? Det gör ju en person väldigt labil inte sant, samt han verkar ju vara tillräcklgt stark för att klara av att slå en hammare det femtiotal på ca en minut som ju rättsmedicinaren sa, att det tagit en minut alltså? Kan en tjej klara det? det behövs ju mycket kraft för ett sådant dåd.
2008-09-21, 05:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det stämmer bra det och eftersom temat här ikväll verkar vara droger , så kan vi ju lika gärna tala om drogbruket i Arboga. Det är ganska omfattande såvitt jag förstått. En hel del anabola i omlopp där omkring också . T var ju ANMÄRKNINGSVÄRT stor och muskulös, steroider kanske? Det gör ju en person väldigt labil inte sant, samt han verkar ju vara tillräcklgt stark för att klara av att slå en hammare det femtiotal på ca en minut som ju rättsmedicinaren sa, att det tagit en minut alltså? Kan en tjej klara det? det behövs ju mycket kraft för ett sådant dåd.

Var T "större" vid tiden för händelsen än han är nu? Tränade han?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in