2008-08-16, 14:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Detta har jag också märkt och försöker att hålla mig till fakta. Men ibland blir det bara för mycket skitsnack och jag vill ge igen. Det är mänskligt.
Visst vore tråden trevligare om alla höll sams men då skulle det inte bli någon diskussion heller.

Fast det är ju inte fakta när du säger att de inte hittat huvtröjan, eller att de inte undersökt den.
Det kan ju ingen av oss veta utan att ev. titta i slasken eller kolla upp det med polis eller åklagare.
Sen blir det självklart irritation när man inte svarar på en fråga utan kommer med andra märkliga påståenden.
Själv ställde jag en enkel fråga till Bävern om han rengör en hammare efter inköp? Då får man en massa lustiga svar om att jag har det nog skitit hemma eftersom jag inte rengör smutsiga verktyg.
Sen påpekade jag att den gamla redogörelsen vad gäller T:s snitthastighet res. hemkomst var felaktig eftersom den baserade sig på ca 6km för kort ressträcka.
Då får man en massa skit för det.
Är det lustig att man blir förbannad.?
Annars håller jag med dig, det vore trevligare med en hövligare ton mellan varandra.
2008-08-16, 14:59
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Den första tabellen ljuger inte, den har sina givna preferenser i sina beräkningar och är fullständig sanningsenlig. Det är du som inte kan göra en omberäkning. Det är nu konstaterat.

Men eftersom den är baserad på felaktiga uppgifter så är den inte korrekt.
Och eftersom du själv antog att sträckan var 10km istället för 16 så blir det inget annat än rent lurendrejeri.
Det var du som hävdade att T var 10 km hemifrån 19.06.
Nu när du vet att T var 16 km hemifrån så blev du till och med tvungen att ta med högre hastigheter för att det skulle passa in i din teori.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-16 kl. 15:26.
2008-08-16, 15:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Och när du köper dina verktyg så är du säker på att ingen annan rört dem innan du innhandlade dem.?

Här har du min fråga till bävern.
2008-08-16, 15:04
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Svar på frågan själv din patetiska lilla narcissist. En adoption kan alltid hävas skrev jag. Vart finns det statuerat att en adoption inte kan hävas som du påstår.

Så här skrev du förut.
2008-08-16, 15:10
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte fakta när du säger att de inte hittat huvtröjan, eller att de inte undersökt den.
Det kan ju ingen av oss veta utan att ev. titta i slasken eller kolla upp det med polis eller åklagare.
Sen blir det självklart irritation när man inte svarar på en fråga utan kommer med andra märkliga påståenden.
Själv ställde jag en enkel fråga till Bävern om han rengör en hammare efter inköp? Då får man en massa lustiga svar om att jag har det nog skitit hemma eftersom jag inte rengör smutsiga verktyg.
Sen påpekade jag att den gamla redogörelsen vad gäller T:s snitthastighet res. hemkomst var felaktig eftersom den baserade sig på ca 6km för kort ressträcka.
Då får man en massa skit för det.
Är det lustig att man blir förbannad.?
Annars håller jag med dig, det vore trevligare med en hövligare ton mellan varandra.

Jag säger att huvtröjan inte finns i FUP bland beslagtagna kläder. Det är väl fakta. Har du FUP så kolla där.
2008-08-16, 15:20
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag säger att huvtröjan inte finns i FUP bland beslagtagna kläder. Det är väl fakta. Har du FUP så kolla där.

Förlåt.
Det var någon annan.
Den finns inte med i FUP, det vet jag men som jag skrivit förut så vet vi ju inte varför.
Du får kolla med åklagaren eller polisen.
2008-08-16, 15:26
Bannlyst
Citat:

Om det finns en medbrottsling, typ den med fingeravtrycken kan denna ha lånat den svarta tröjan och då förklaras att den inte hittats.

E pratar om trappan, där finns ett avtryck. iomed avtrycket på hammaren bör det inte vara svårt att söka i rätt grupp efter vem denna person är.
2008-08-16, 15:29
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om det finns en medbrottsling, typ den med fingeravtrycken kan denna ha lånat den svarta tröjan och då förklaras att den inte hittats.

E pratar om trappan, där finns ett avtryck. iomed avtrycket på hammaren bör det inte vara svårt att söka i rätt grupp efter vem denna person är.

Vadå "rätt grupp"?
2008-08-16, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Vadå "rätt grupp"?

Ursprungligen postat av beaver_se

Grupp av individer, istället för att söka i hela Arboga. Så kan man titta på de i närheten, vänner grannar mm
2008-08-16, 16:33
Medlem
Citat:
Men det är baserat på att han är 10 km hemifrån kl 19.06.
Kl 19.06.33 är han 16 kilometer hemifrån.

Jag förstår inte varifrån den uppgiften kommer ifrån att T är 16 km hemifrån kl 19:06?
Jag har kollat i eniro kartor och där står det att det är 9,7 km från Valskog till Verktygsgatan.

Samtalet påbörjades före Valskog och avslutades efter
Valskog.
2008-08-16, 16:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag förstår inte varifrån den uppgiften kommer ifrån att T är 16 km hemifrån kl 19:06?
Jag har kollat i eniro kartor och där står det att det är 9,7 km från Valskog till Verktygsgatan.

Valskog.

Kan det vara så att området Valskog är ganska långt? (Eller utsträckt) Jag har ingen aning eftersom jag inte bor där, men det kanske kan vara en förklaring? Om samtalet började i ena kanten av V och avslutades vid andra kanten, så kanske han hade åkt en bra bit?
2008-08-16, 16:42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Valskog.

Om han åkte motorvägen så är de minst 16 km till Arboga eftersom samtalet började norr om Hedströmmen.
Eller åkte han den mindre vägen?
Jag har tolkat som han åkte motorväg.
Du själv skrev ju att vägen är en 2 filig 110 väg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in