2008-09-21, 02:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Och den teorin är ju också helt osannolik, vilket du borde insett vid det här laget.

Den teorin är inte mer osannolik än CS-teorin. Hittills har inget framkommit som omöjliggör denna teori att två gm kan vara inblandade.
2008-09-21, 02:03
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Den teorin är inte mer osannolik än CS-teorin. Hittills har inget framkommit som omöjliggör denna teori att två gm kan vara inblandade.

Då kan jag bara konstatera att du är dummare än jag trodde, och hur det kan vara möjligt har jag svårt att förstå.
2008-09-21, 02:04
Medlem
Citat:

Huruvida sådant kommer fram eller ej är ju er fullständigt irrelevant då ni ändå inte tar till er fakta som inte passar era teorier.
2008-09-21, 02:05
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Nej, men suck me sideways! Du kan inte mena att er ev. teori om 2 gm ska vara lika trovärdig som att CS begått brotten själv!? Hur då??? Nu har du inte alla makaroner i kastrullen, nackepa.
2008-09-21, 02:08
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
1 och 2. Du har alltså inte varit med på något av mötena på smedjan?

Hur känner du då pastor togge och L och E , hur känner du mp?

3. Mhm aha ok, vilka är det då som står bakom dessa hot? vilka är de 4-5 personer som "sitter och väntar på att få ett namn" kan du kanske hjälpa till att reda ut det? För du tycker väl inte att det är ok det som Lu**** och miapetter sysslar med att försöka fiska fram foks namn i uttalat syfte att komma åt deras barn?
Om du inte tycker att det är bra, så kan du väl vara snäll och hjälpa till och reda ut dessa missförstånd? Så att de ansvariga dessa 4-5 får stå till svars, så DU slipper bli dragen i smutsen menar jag, för att rentvå ditt namn?

(nej mod detta är hur on/ t som helst för detta har sagts HÄR på flashback och ingen annanstans.

Nej, som jag redanskrivit så har jag aldrig haft nåt med ABF att göra och jag har aldrig vart på Smedjan.

T känner jag genom E, E och L känner jag sedan länge.

Jag kan inte hjälpa till att reda ut några missförstånd, jag vet inte vilka de 4-5 personerna skulle vara. Jag har aldrig ens hört talas om några 4-5 personer, okej?? Ja har bara hört här att Mariooo skrev att MP har hotat en bloggares barn och att hon gjorde det för att få reda på bloggarens namn för att kunna polisanmäla densamme,och att L ska ha skrivit på sin blogg att hon tyckte att det var en bra idé. Inte att hota folks barn, men att försöka få reda p vem bloggaren var för att kunna polisanmäla densamme. SÅ, nu vet du allt jag vet, kan du lägga ner att påstå att jag har nåt med detta att göra nu??
2008-09-21, 02:21
Bannlyst
Quiz:

Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
1 och 2. Du har alltså inte varit med på något av mötena på smedjan?

Hur känner du då pastor togge och L och E , hur känner du mp?

3. Mhm aha ok, vilka är det då som står bakom dessa hot? vilka är de 4-5 personer som "sitter och väntar på att få ett namn" kan du kanske hjälpa till att reda ut det? För du tycker väl inte att det är ok det som Lu**** och miapetter sysslar med att försöka fiska fram foks namn i uttalat syfte att komma åt deras barn?
Om du inte tycker att det är bra, så kan du väl vara snäll och hjälpa till och reda ut dessa missförstånd? Så att de ansvariga dessa 4-5 får stå till svars, så DU slipper bli dragen i smutsen menar jag, för att rentvå ditt namn?

(nej mod detta är hur on/ t som helst för detta har sagts HÄR på flashback och ingen annanstans.

Det är hemskt vad VHYT är aggressiv idag. Kanske så arg att du skulle kunna slå ihjäl två barn
Kan du bevisa att du inte hade hunnit köra till Arboga och vara på plats i tid för att mörda barnen, gömma mordvapnet och smita igen?
PS. Vet ni vad det är för likhet mellan CS och VHYT? Båda har ätit SSRI-preparat och slutat. Något som är känt att ge aggressiva utbrott.
(Nej, det bryter inte mot 1.08. Eftersom VHYT själv berättat om det förutsätter jag att det inte kan betraktas som personangrepp. I den här tråden får vi ju dessutom diskutera alternativa gm och jag tycker Zoloftspåret är intressant.
2008-09-21, 02:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jo, den är osannolik ungefär som kvadraten på CS-teorin. Oavsett vem som är gärningsman kan vi väl alla vara överens om att man måste vara rejält psykiskt störd för att begå ett brott som att banka ihjäl två små barn med en hammare?

En teori med två gärningsmän förutsätter alltså två separata psykfall som båda har nån typ av hangup på E:s ungar. Och det är så osannolikt att det bara inte finns.
2008-09-21, 02:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är hemskt vad VHYT är aggressiv idag. Kanske så arg att du skulle kunna slå ihjäl två barn
Kan du bevisa att du inte hade hunnit köra till Arboga och vara på plats i tid för att mörda barnen, gömma mordvapnet och smita igen?
PS. Vet ni vad det är för likhet mellan CS och VHYT? Båda har ätit SSRI-preparat och slutat. Något som är känt att ge aggressiva utbrott.
(Nej, det bryter inte mot 1.08. Eftersom VHYT själv berättat om det förutsätter jag att det inte kan betraktas som personangrepp. I den här tråden får vi ju dessutom diskutera alternativa gm och jag tycker Zoloftspåret är intressant.

Finns även andra alt. gm som är förtjusta i t.ex. benzopreparat. Kanske även gillar andra droger?

Droger kan förändra människors personlighet och kan lättare utlösa aggressiva utbrott. Kan vara en förklaring att alt. gm. tappade besinningen och dödade barnen samt skadade E svårt.
Senast redigerad av nackepa 2008-09-21 kl. 02:38.
2008-09-21, 02:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jo, den är osannolik ungefär som kvadraten på CS-teorin. Oavsett vem som är gärningsman kan vi väl alla vara överens om att man måste vara rejält psykiskt störd för att begå ett brott som att banka ihjäl två små barn med en hammare?

En teori med två gärningsmän förutsätter alltså två separata psykfall som båda har nån typ av hangup på E:s ungar. Och det är så osannolikt att det bara inte finns.

Jag menar inte att båda isåfall har attackerat offren. Den medskyldige kan ha varit behjälplig på annat sätt. Sen är ju din tes om två psykfall lite intressant. Kan ha en förmåga att dras till varandra.
2008-09-21, 02:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag menar inte att båda isåfall har attackerat offren. Den medskyldige kan ha varit behjälplig på annat sätt.
Utan att vara medveten om slutresultatet isåfall. Vem medverkar med vett och vilje till barnamord, för att inte tala om att två små barn slås ihjäl med en hammare?

Citat:
Sen är ju din tes om två psykfall lite intressant. Kan ha en förmåga att dras till varandra.
Men det kompenseras å andra sidan av att psykfall har svårare att samarbeta än vanliga människor.
2008-09-21, 02:46
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Utan att vara medveten om slutresultatet isåfall. Vem medverkar med vett och vilje till barnamord, för att inte tala om att två små barn slås ihjäl med en hammare?

Men det kompenseras å andra sidan av att psykfall har svårare att samarbeta än vanliga människor.

Kan vara behjälplig före om det är planerat men går överstyr.

Eller om det är oplanerat så kan någon vara behjälplig efteråt om gm ber om hjälp. Kan vara någon som står gm nära och absolut inte vill att gm ska åka fast.
2008-09-21, 02:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ingen som känner sig manad att svara på/kommentera mitt inlägg om att T inte svarade i telefon morddagen, för att de två samtalen var anonyma och att han inte ville svara, eftersom han inte visste vilka det var som ringde?

T ex wildone, du som är bekant/släkt med familjen, vet du om T vanligen inte svarar på "anonyma telefonsamtal", eftersom han inte vet vem det är som ringer? Om det går att kolla vilka det var som ringde, trots att han inte svarade? (Har för mig att du har koll på telefonloggar och sådant).

(FUP, s. 1256f)
Läser man i FUP så kände T av orohetskänslor hela helgen och även dagen för morden. Frågan polisen borde ställt är varför T känt av denna oro till att inte ens vilja svara på två samtal som inkom på morddagen då T jobbade hemma..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in