2009-04-18, 14:28
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om barnamördaren (och kanske medhjälpare eller anstiftare) fortfarande är på fri fot så kan det förklara oron för att sanningen isåfall ska komma fram. Kan också bero på att "snaskigheter" eller "skumraskaffärer" absolut inte får komma fram i ljuset. Eller en kombination av ovanstående?
Eller att de drabbade får lugn och ro efter ett år av jakt på deras personer? Eller efter ett år av smutskastning av offren i det här? Att få sörja "på riktigt" efter att brottet har klarats upp? Att slippa vidriga kommentarer här? Att försöka leva ett normalt liv igen?

Det finns hur många förklaringar som helst som kommer före dina sensationslystna "teorier".

Barnamörderskan Christine Schürrer sitter äntligen på Hinseberg och lär vara kvar där i många, många år. Åtminstone kommer hon att sitta inspärrad. Skit samma var nånstans.

Nu ska jag följa rådet jag ger andra i den här tråden (se min avatar).

Länge leve sanningen...
2009-04-18, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Eller att de drabbade får lugn och ro efter ett år av jakt på deras personer? Eller efter ett år av smutskastning av offren i det här? Att få sörja "på riktigt" efter att brottet har klarats upp? Att slippa vidriga kommentarer här? Att försöka leva ett normalt liv igen?

Det finns hur många förklaringar som helst som kommer före dina sensationslystna "teorier".

Barnamörderskan Christine Schürrer sitter äntligen på Hinseberg och lär vara kvar där i många, många år. Åtminstone kommer hon att sitta inspärrad. Skit samma var nånstans.

Länge leve sanningen...

Det skulle vara jättebra om offren tänkte som du där....men nu gör de inte det utan fasar för när rampljusen släcks...jag tror vi alla önskar att Emma ska släppa allt detta med media och börja sörja sina barn..då kan de kanske gå vidare sen?
Jag menar, det är ju lätt för offren att hålla sig härifrån ialla fall...eller finns det en osäkerhet även hos dem om rätt gm verkligen fällts?
2009-04-18, 14:50
Medlem
redheadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Klart pie blev glad för de bilderna då de så klockrent stämmer in på emmas beskrivning av gm, och det är inte CS som är på bilderna. Det är ju en annan kvinna...

Undra hur redhead känner till detta då bara fyra vet om detta 2 poliser pie och åklagaren, poliserna höll i förhöret och pie och åklagaren fick materialet sedan. Detta skede ju rätt nyligen så man undrar...

SnyggBäver

pie har fått konstiga saker skickat till sig vid flera tillfällen, inget av detta tog han med på rättegången undra då vad han tyckte om det
advokater pratar gärna sinsemellan om det inte handrar om deras klienter, så de har fått sig nåra glada skratt!
ps. ja bor granne med en!
Senast redigerad av redheadgirl 2009-04-18 kl. 14:54.
2009-04-18, 14:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du får allt behålla din perversa syn på det sexuella, men då blir du kanske singel ett bra tag framöver.

Hur som, menar du T`s svarta huvtröja ja den försvann ju rätt märkligt. Så man vet ju inte vad som fanns på den, sen kan man inte bestämma att det är en viss försvunnen hammare som är det aktuella vapnet, det kan likaväl vara den granens hammare som försvann på Verktygsgatan... Så gissar man som du kan det vara många hammare i trakten som är mordvapnet, om man inte behöver hitta dem och bevisa att det var just de...

Tänk om jag skulle anklaga grannen för att ha sabbat min bil, typ repat lacken med en kniv som inte finns. Han bor ju singel så han kan inte styrka att han är oskyldig, han har ingen som kan bevisa att han sovit. Å mina kompisar fantiserar ihop en story om att han varit besatt av mig snygga bil. Å en granne har minsann sett något gå förbi en kväll,,,

Hur fan skall han ta sig ur det...

Du har nog missförstått, det är du som är pervers som drömmer om att betäcka C.S.
Det är ju inte vårat fel att du vaknar mitt i natten med kladdigga kallingar.

Vad du inte begriper trots att du säkert försöker är att C.S var ingen granne till E. C.S är en f.d flckvän som bodde i Stockholm.
Bara det är en stark indicie, en mycket starkare indicie än att någon är granne.
Att denna person som bor i Stockholm befinner sig i Arboga vid mordtillfället, att hennes skor och kläder är mystiskt försvunna och att en hammare från hennes hyresvärd är spårlöst försvunnen är ingen slump. Det är kraftiga indicier på att C.S är den skyldiga, vilket dessutom H.R anser till skillnad från dig.
2009-04-18, 14:55
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Länge leve sanningen...
Då får vi hoppas att Emma efter denna intervju gör försök att återgå till ett normalt liv.
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=744839&treeId=100724&renderingdepartment=2 .757
2009-04-18, 14:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men lägg ner dina barnsligheter! Sluta projicera era sjuka tankar och fantasier på andra medlemmar. Så länge som jag känt beaver och läst hans inlägg har jag då aldrig fått samma sjuka funderingar som du och watsson....

CS är dömd..jag vet, men tvivlen om hon verkligen är rätt gm kommer för alltid finnas kvar så länge det inte finns ett erkännande eller helt odiskutabla bevis.
Skulle vara intressant att få veta hur DU genom media kan avgöra en persons psykiska hälsa?

Att du inte får samma funderingar som oss säger nog rätt mycket om dig.
2009-04-18, 15:01
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
CS är dömd enbart på indicier där det starkaste och kanske helt avgörande, nämligen Emmas minnesöar, bevisligen har bedömts felaktigt. Det hemska för rättssäkerheten är att en domstol kan göra ett allvarligt misstag/fel men att domen ändå är juridiskt oantastlig.

Du är väl knappast rätt person att avgöra vad som är rätt o fel.
De som du kallade de opartiska proffsen är helt plötsligt odugliga i dina ögon.
2009-04-18, 15:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Intressant teori, inte minst statistiskt. Men då måste någon ha kommit till platsen och tagit hand om mordvapnet. Någon närstående som ville skydda E från att bli misstänkt??

Som vanligt kommer du med påståenden som du inte kan styrka.
Du har blivit ombedd att styrka det förut , men det har du inte gjort.
2009-04-19, 13:14
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Klart pie blev glad för de bilderna då de så klockrent stämmer in på emmas beskrivning av gm, och det är inte CS som är på bilderna. Det är ju en annan kvinna...

Undra hur redhead känner till detta då bara fyra vet om detta 2 poliser pie och åklagaren, poliserna höll i förhöret och pie och åklagaren fick materialet sedan. Detta skede ju rätt nyligen så man undrar...

SnyggBäver

Efter rättegången?
2009-04-19, 13:27
Medlem
redheadgirls avatar
Citat:
Efter rättegången?

vad advokaten fått eller inte fått efter rättegången vet ja inte men jag vet att han fick saker före ock under rättegången - mail o foton o det var dom jag hörde om ock som dom haft kul åt.
2009-04-19, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redheadgirl
vad advokaten fått eller inte fått efter rättegången vet ja inte men jag vet att han fick saker före ock under rättegången - mail o foton o det var dom jag hörde om ock som dom haft kul åt.

Det som är skärmande nu är att du har tagit del av hemliga uppgifter, köper inte att det gått via advokaten då det var PIE som tog det till Polisen, sen gjorde de en undersökning med förhör som just bara PIE Åkis och 2 poliser vet om. Ingen skrattade under eller på något sätt såg det som roligt utan tog det ytterst allvarligt, om det nu är så att du har tillgång till detta bör det bli en Polisanmälan.
2009-04-19, 14:31
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Det som är skärmande nu är att du har tagit del av hemliga uppgifter, köper inte att det gått via advokaten då det var PIE som tog det till Polisen, sen gjorde de en undersökning med förhör som just bara PIE Åkis och 2 poliser vet om. Ingen skrattade under eller på något sätt såg det som roligt utan tog det ytterst allvarligt, om det nu är så att du har tillgång till detta bör det bli en Polisanmälan.

Nu drömmer du väl fortfarande? Sätt klockan på ringning så du vaknar i nutid.

Hur många gånger har inte du och ditt gäng skrivit om era "fabricerade" bevis? Klart att man inte tror att ni förvarar dem i byrålådan utan jag ser det som självklart att det sprids för vinden.
Men polisanmäl du, det kan ju eventuellt vara någon som tror på det ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in