2008-09-20, 23:51
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
/../
Då kommer man ju att börja nysta i hela härvan som är den varböld vi känner som KAK triangeln, dvs köping arboga kungsör.
Jag talar också om de pengar som ABF antagligen har blivit blåsta på av Togge med vänner (flurpo , ooooo , irriterad mfl. ) samt vänner som sitter i kultur och fritidsnämnden, bland annat Fr***k Kl*ev**h*us , som har som hobby att fota L****n och hennes små väninnor i naziutstyrslar, lättklätt med mera. Vilket det fläskberget F. K. med starka peddovibbar , inte vill ska komma ut.

/../

Fattar ni att ni får lov att börja tala sanning nu ?

Mina fetmarkeringar:

Nu kastar du allt sten i glashus! Dra inte in mig i några ABF-föreningar, jag har inte och har aldrig haft något med några möten eller med ABF att göra! Och när har Togge och hans vänner blåst ABF på pengar? För du sitter väl inte och ljuger?

Tack för PM:t förresten, alltid trevligt när folk visar upp sig från sin rätta sida
2008-09-20, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Sakfel efter sakfel efter sakfel..

Kryp ner i ditt hål igen och dra nåt stort och tungt över öppningen så du inte kommer ut på ett tag, känns som du behöver växa till dig ett par år.

eller....undrar om Säter saknar fler personer än vad som läckt ut i tidningen?

Jag har aldrig jobbat åt Telia, vare sig direkt eller indirekt, jag är kund hos dem däremot. Men vad har Telia med den här diskussionen att göra?
Jaså vad är det som inte stämmer? Please enlighten us, telia eller telenor eller whatever det är ointressant och hör inte hit. Är det något annat här som inte stämmer? Vill du exempelvis berätta lite mer om F. K. för oss?
2008-09-20, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är klart att han inte var misstänkt då, han var ju avskriven eftersom han hade alibi.
I nte var misstänkt DÅ? nähä..när var han misstänkt då enligt dej?
2008-09-20, 23:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Fler i familjen fick lämna DNA, hans kläder togs omhand efter förhöret på polisstationen, alltså när han ej längre var misstänkt. Hans bil lyste man bara in i utifrån med ficklampa. Proffsigt! T:s alibi verkar ej ha blivit granskat ordentligt. Man har utgått från T:s egna uppgifter.

Samtalet avslutades söder om Valskog, inte Hedströmmen. Enligt provkörningar och beräkningar av sträckan är det ganska rimligt att T kan ha kommit hem redan kl 19.15. Och det utan att han kört som en idiot. Då kommer han hem ännu tidigare.

T har lika mycket tid som CS. Henne har dessutom ingen ens sett efter dådet.

Larmsamtalet innehåller en del frågetecken. Bl.a. detta att T nämner hacken i huvudet precis som han ej sett det innan han ringer?

Motiv kan finnas flera olika. En del har tagits upp tidigare i tråden. Betydligt normalare motiv än det nästan osannolika motiv som CS påstås ha.
Källa på det fetstilta? Förutom lögner på FB alltså...

Kl. 19.11 befinner han sig, som närmst, 6-7 km hemifrån. Hur fort måste han köra för att vara hemma, innanför dörren, 19.15?

Jag är riktigt trög på matte men detta får jag det till:
Man kör ca 6,13 km på 3 min och 45 sekunder om man håller 100 km/h i snitt. Har han kunnat göra det, tror du?
2008-09-20, 23:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
I nte var misstänkt DÅ? nähä..när var han misstänkt då enligt dej?

I början.
Går du på nåt eller?
2008-09-21, 00:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Källa på det fetstilta? Förutom lögner på FB alltså...

Kl. 19.11 befinner han sig, som närmst, 6-7 km hemifrån. Hur fort måste han köra för att vara hemma, innanför dörren, 19.15?

Jag är riktigt trög på matte men detta får jag det till:
Man kör ca 6,13 km på 3 min och 45 sekunder om man håller 100 km/h i snitt. Har han kunnat göra det, tror du?

Hur vet du det? Var T befann sig exakt ca kl19.10?
2008-09-21, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
I början.
Går du på nåt eller?

Togge var alltså misstänkt i början av vad?
Kan du vara mer specifik tack?
NÄR var togge misstänkt för dubbelmord och när avfördes han från den misstanken? Exakt tid tack.
Hur länge var han misstänkt och vad var det som fick polisen att släppa den misstanken?

DO TELL!
2008-09-21, 00:05
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Mina fetmarkeringar:

Nu kastar du allt sten i glashus! Dra inte in mig i några ABF-föreningar, jag har inte och har aldrig haft något med några möten eller med ABF att göra! Och när har Togge och hans vänner blåst ABF på pengar? För du sitter väl inte och ljuger?

Tack för PM:t förresten, alltid trevligt när folk visar upp sig från sin rätta sida

Ja,det började ju liksom inte bra, alibit som Han gav, den som "hade betalt för att skriva det här" i flera sidor på 1:a tråden, egendomligt när ett sådant brott har begåtts.
2008-09-21, 00:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Hur vet du det? Var T befann sig exakt ca kl19.10?
Får man hänvisa till FUP utan att bli kallad lögnare? Kl. 19:10:56 t.om.

FUP sid 101

Gonatt...

Svarar på mer ni inte förstår i morgon.
2008-09-21, 00:11
Bannlyst
Citat:
Precis. Och detta blev han samma kväll på polisstationen.
Som jag konstaterat innan. Han är förhörd som "övrigt vittne" på polisstationen. Det innebär att han inte var misstänkt när förhöret inleddes, då hade det varit ett förhör enligt RB 24:8.

Däremot är han uppenbart misstänkt när polisen tvingar honom att sätta sig i en bil och bevakar honom.
2008-09-21, 00:14
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Ja,det började ju liksom inte bra, alibit som Han gav, den som "hade betalt för att skriva det här" i flera sidor på 1:a tråden, egendomligt när ett sådant brott har begåtts.

Jag kanske är för trött för att läsa här just nu, men jag förstår inte vad du menar... Vem är Han som fått betalt för att skriva saker i 1:a tråden? Eller missuppfattar jag det du skriver?
2008-09-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett

Vad syftar du på nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in