2008-09-20, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
T pratade med Sebbe. Mer du undrar över?

Det finns fan i mig ingen användare på fb som gör mig mer förbannad än du... Lögnare!

Kan du förklara hur du kan placera T på brottsplatsen vid brottstillfället?

Edit: Det är märkligt att du ser mina inlägg ibland....

HUR vet du att T talade med Sebbe? Har polisen förhört Sebbe om det ? Alltså inte bara slagit en pling och frågat "snackade du med T då?" Sebbe: " ja visst".

Alltså ett ordentligt förhör?

Om de inte gjort det så förbehåller jag mej rätten att jaga dej sida upp och sida ner och kalla dej lögnare i varje inlägg.
Vill du ha det så? Sure I'm game.

Är det sådant debattklimat det ska vara här ?

JA och när vi ändå har frågan om beaver uppe, hur kan det komma sej att Boisaren får använda både sin signatur och avatar för att förfölja medlemmar på FB?

Jag har haft väldigt mycket tålamod med detta, du boisarn börjar med att ta bort din avatar och signatur till att börja med.
Senast redigerad av vhyt 2008-09-20 kl. 20:35.
2008-09-20, 20:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Anonyma telefonsamtal

Har en fundering.

Den 17/3 arbetade T, enligt egen uppgift, hemma. Han fick då två anonyma telefonsamtal. Eller rättare sagt, han svarade aldrig, eftersom han såg att samtalen var anonyma.

Ni som känner T, vet ni om detta var kutym hos honom, dvs att INTE svara i telefon, om han såg att samtalen var anonyma? Han måste ju ha fått - och få - många telefonsamtal från personer han inte känner, varav en del torde ha hemliga nummer, eller från företag m.m., från vilka telefonnummer inte brukar synas (Det brukar stå anonym eller något annat på displayern.)

Alltså:

* Brukar T strunta i att svara om displayern visar "anonym"?

* Har polisen kollat om T faktiskt svarade på de två telefonsamtalen, samma dag som morden begicks?

* Skulle det gå att se vem som ringde till T (eller familjens tel.nr?), även om T inte svarade? (Kanske dum fråga, men jag är inte så hemma på telefonloggningar...)

Det skulle ju kunna ha varit en gm som ringde för att kolla vem/vilka som var hemma...

(FUP, s. 1256f)

P.S. Om frågorna ställts tidigare - sorry i förhand!
2008-09-20, 20:43
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Tror du inte polisen vet om T pratade med Sebbe?
Om det inte vore T så menar du att en annan bil åkte samtidigt som T från Köping med T:s mobil?
För vi vet ju att T åkte från Köping kl 19.
I FUP så står det inte att T pratat med Sebbe utan att nr. istället går till en dam L-M.Ö.
Är det Sebbes morsa?
2008-09-20, 20:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I FUP så står det inte att T pratat med Sebbe utan att nr. istället går till en dam L-M.Ö.
Är det Sebbes morsa?

Behöver det stå i Fup att de talat med Sebbe?
2008-09-20, 21:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Observera att vi kan följa ungefär vilken hastighet T hade medan han snackade i mobilen, och den är inte anmärkningsvärt hög ens om man antar att han blev uppkopplad precis i ytterkanten av respektive cell.
Men vilken omkrets i km hade masterna?
2008-09-20, 21:13
Bannlyst
Citat:
Men vilken omkrets i km hade masterna?
Tror masterna brukar ha en omkrets på 1,5 meter.
Sändarräckvidden kan vara upp till en mil.
2008-09-20, 21:21
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Du är guilty by association.

Ja ta dej den tid du behöver för att slå upp alla de konstiga orden och vad det betyder osv.

Trist för dig att du inte kan hänvisa till några källor.
2008-09-20, 21:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Tror masterna brukar ha en omkrets på 1,5 meter.
Sändarräckvidden kan vara upp till en mil.
Och jag antar att i detta område gick det inte att kryssmasta för att få en exakt position var T befann sig då samtalet avslutades.
En mil är ju halva sträckan till Köping.
2008-09-20, 21:31
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Och jag antar att i detta område gick det inte att kryssmasta för att få en exakt position var T befann sig då samtalet avslutades.

Det enda jag vet är att masten i Köping där samtalet startar har en räckvidd på ca 4 km. Mycket möjligt att Valskogmasten har det också då den har samma effekt.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-20 kl. 21:42.
2008-09-20, 21:44
Bannlyst
Citat:

Du kan aldrig krysspejla i efterhand. Masten i köping har ungefär 5 km räckvidd mot valskog, riktad sändare , masten i valskog något mindre då det är en omnisändare.
2008-09-20, 21:51
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Observera att vi kan följa ungefär vilken hastighet T hade medan han snackade i mobilen, och den är inte anmärkningsvärt hög ens om man antar att han blev uppkopplad precis i ytterkanten av respektive cell.

Han kan ha ökat farten rejält efter samtalet.
2008-09-20, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Du kan aldrig krysspejla i efterhand. Masten i köping har ungefär 5 km räckvidd mot valskog, riktad sändare , masten i valskog något mindre då det är en omnisändare.

Hur vet du att det var T som talade i telefonen? Har Sebbe förhörts? Om ja. källa tack?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in