2008-09-07, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Berätta gärna hur du vet att TT ljuger? Jag är nyfiken.

Därför att jag vet att bilen är genomgången, det var säkert inte en fullständig teknisk genomgång ala CSI där de demonterar bilen i molekyler, men hela bilen är genomsökt av tekniska roteln innan den lämnades tillbaka. Exakt Vart/När/Hur detta skedde vet jag däremot inte.

Just för ev. spårsäkring och genomsökning för att leta efter mordvapen. Detta skedde dessutom med fullt medgivande av ägaren till bilen som även är källa till uppgiften.
2008-09-07, 21:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Skillnaden är att jag fullt ut påpekar att jag vet saker utifrån flera andra inhämtningsområden är ni har tillgång till. Om ni väljer att tro på det eller inte är upp till er, och jag skrev exakt samma sak till det andra trollet som inte vill vara med i den här tråden längre. Han sprang ju hem till "Mamma", men fick inget gehör där heller för sina konspirationsteorier.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12760091&postcount=400

Läs den och fundera på vad jag menar.

och ja jag kallade dig för troll igår, eftersom din uppfattningsförmåga verkade ligga på en treårings och du vägrade kategoriskt ta in bevisliga fakta i dina teser. Det är och förblir trollbeteende.

Det som enligt dig är bevisad fakta behöver inte betyda att det är sanningen.
Om vi diskuterar utifrån en teori så kan den innehålla andra fakta än vad du påstår. T.o.m. andra fakta än vad polisen tror. Häri ligger problemet. De som påstår sig veta sanningen gör allt för att förlöjliga oss som tvivlar på din sanning. Av förklarliga skäl som jag redovisat gång på gång i tråden. Jag bemöter dig med respekt men du jämför min uppfattningsförmåga med en treårings och kallar mig troll. Ska vi som vill diskutera alternativa gm utan att bli påhoppade i syfte att förlöjliga oss behöva gemensamt ignorera de som har syftet att censurera våra teorier? Nu pratar jag inte om de som försöker att motbevisa teorier utan de som vill sabotera och t.o.m. stänga tråden. Vi vill diskutera alternativa gm. Ni andra väljer själva om ni vill vara med.
2008-09-07, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det som enligt dig är bevisad fakta behöver inte betyda att det är sanningen.
Om vi diskuterar utifrån en teori så kan den innehålla andra fakta än vad du påstår. T.o.m. andra fakta än vad polisen tror. Häri ligger problemet. De som påstår sig veta sanningen gör allt för att förlöjliga oss som tvivlar på din sanning. Av förklarliga skäl som jag redovisat gång på gång i tråden. Jag bemöter dig med respekt men du jämför min uppfattningsförmåga med en treårings och kallar mig troll. Ska vi som vill diskutera alternativa gm utan att bli påhoppade i syfte att förlöjliga oss behöva gemensamt ignorera de som har syftet att censurera våra teorier? Nu pratar jag inte om de som försöker att motbevisa teorier utan de som vill sabotera och t.o.m. stänga tråden. Vi vill diskutera alternativa gm. Ni andra väljer själva om ni vill vara med.

Bevisat fakta är ovedersägligt, det kan du aldrig argumentera bort.
Ta tiden när T klockades för samtalet utanför Köping, det är ett bevisat fakta och du kan inte hur mycket du än vill argumentera bort det. Han sågs av vittnen lämna lokalen en viss tid, för att kort därefter ringa ett samtal bara några kilometer bort som stämmer tidsmässigt - då kan han inte befinna sig nästan 2 mil längre bort, d.v.s hemma i Arboga.
Ovedersägligt fakta.
2008-09-07, 22:14
Medlem
shaquetts avatar
Alternativt

Fakta är att T kom först till brottsplatsen, T:s skor håller SKL öppna, strumpor/huvtröja är inte inlämnat till polis, mobil inlämnad 22 dagar senare -

Fingeravtryck på hammare/trappräck oidentifierade - hårstrån oidentifierade - hårtuss ur E:s hand oidentifierad.

Körde T i sin egen bil mordkvällen?
2008-09-07, 22:19
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Därför att jag vet att bilen är genomgången, det var säkert inte en fullständig teknisk genomgång ala CSI där de demonterar bilen i molekyler, men hela bilen är genomsökt av tekniska roteln innan den lämnades tillbaka. Exakt Vart/När/Hur detta skedde vet jag däremot inte.

Just för ev. spårsäkring och genomsökning för att leta efter mordvapen. Detta skedde dessutom med fullt medgivande av ägaren till bilen som även är källa till uppgiften.
OK, bilen är enligt din källa i någon mån genomgången. Tack för informationen!
Kan det finnas ytterligare någon nivå av undersökning som inte har gjorts? I så fall är din uppgift förenlig med den från Thailandstrolls källa.

Kanske någon som är insatt i polisens arbetsmetoder kan hjälpa till?
2008-09-07, 22:23
Medlem
Citat:
Kan det finnas ytterligare någon nivå av undersökning som inte har gjorts? I så fall är din uppgift förenlig med den från Thailandstrolls källa.

Det lättaste måste väl vara att Thailandstrollet ger oss en länk till de uppgifter han hänvisar till?
2008-09-07, 22:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Bevisat fakta är ovedersägligt, det kan du aldrig argumentera bort.
Ta tiden när T klockades för samtalet utanför Köping, det är ett bevisat fakta och du kan inte hur mycket du än vill argumentera bort det. Han sågs av vittnen lämna lokalen en viss tid, för att kort därefter ringa ett samtal bara några kilometer bort som stämmer tidsmässigt - då kan han inte befinna sig nästan 2 mil längre bort, d.v.s hemma i Arboga.
Ovedersägligt fakta.
Ska man vara petig så är det bara 15,7 km från Stora Forsby till Verktygsgatan. Det var den sträckan som polisen gjorde sin testkörning.
2008-09-07, 22:29
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Detta är inget emot dig personligen. Men det blir problem om du redovisar fakta och hänvisar till källan som samtidigt diskuteras som en alternativ gm.
2008-09-07, 22:29
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ska man vara petig så är det bara 15,7 km från Stora Forsby till Verktygsgatan. Det var den sträckan som polisen gjorde sin testkörning.

Skönt att du har insett att det inte var 10 km, som du hänvisade till i ett annat inlägg.
2008-09-07, 22:30
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta är inget emot dig personligen. Men det blir problem om du redovisar fakta och hänvisar till källan som samtidigt diskuteras som en alternativ gm.

Men du har inga problem att lita på thailandstroll.?
2008-09-07, 22:33
Bannlyst
Citat:

Nej mina uppgifter är inte förenliga med trollets.

Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Teknisk undersökning i polishuset genomfördes ej av Torgnys bil.
Okulär besiktning, dvs polis lyste utifrån in i bilen med ficklampa, var den enda undersökning som skedde. Ett helt felaktigt beslut med tanke på att T påträffades blodig på brottsplatsen samt att mordvapnet saknades.

Det är en fullständig lögn. Däremot kan hans nästa inlägg vara helt sant.

Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Uttalande av västmanlands läns polisdistrikt. "TH ej misstänkt, grund för teknisk undersökning av hans fordon saknas" , slut tjänsteanteckn.

Att grund saknas för undersökning utesluter inte att de gjort en undersökning, och det har i detta fall skett trots att "TH inte var misstänkt".

Uppgiften om okulär besiktning genom bilens fönster med ficklampa är också helt sann, det gjordes på mordkvällen av polispatrull, men de ska heller inte göra en utvidgad undersökning av brottsplats för att säkra bevis, sånt sköter tekniska om.
2008-09-07, 22:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Skönt att du har insett att det inte var 10 km, som du hänvisade till i ett annat inlägg.
Utgår man från arbogavägen där polisen började sin körning så är det bara 9,6km.

Tidtagningen startade på Arbogavägen vid Stora Forsby mellan korsningen Rv. 56 och
Valskog. Hastigheten ca. 5 km/h den tillåtna. Efter 4 minuter och 23 sekunder befann vi oss
efter Valskog i riktning mot Arboga (vilket styrker påståendet att samtalet började före
Valskog och avslutades efter) fortsatt tidtagning fram till adressen oberoende på vägval
(antingen genom Arboga Centrum eller lv.249 Fellingsbrovägen till Västerleden) visade på
en tid för hemkosten till kl.19:18:30 eller kl.19:18:15 plus minus 1 minut för hastighet och
platsen där mätningen startade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in