2008-10-09, 19:49
Bannlyst
Fast en tanke slog mig.

De ville visa på att E och NJ hade haft kontakt bara dagarna före morden, den kontakten ang. att NJ skulle komma förbi med någon jacka var det väl.

Kanske är det så att de inte får publicera bara valda delar ur ett sådant utdrag och var tvungen att redovisa hela.

Bara en tanke som slog mig att de får nog inte redigera material såvida det inte är sekretess på det, allt eller inget är nog det som gäller.
Kan ju vara en förklaring, kan också vara att jag har fel i det fallet.
2008-10-09, 19:51
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
"Ack o Oh" (med fånigt pipig röst) En sååå manlig sport!
Började inte den säsongen ganska nyligen?
Du har ju vatt borta i evigheeeter!

Nej, man BEHÖVER inte känna någon för att anse denne suspekt, själv tycker jag att Bävern är väldigt suspekt!
Däremot UNDERLÄTTAR det om man känner personen om man nu ska
tycka något, eller hur?

Det är ju därför det är så svårt att få grepp om CS, vi känner henne inte (inte jag i alla fall!)

Nu finns det ju personer här i tråden som känner L mycket väl - ooooo
o då jag kan svara för ooooos goda omdöme är jag säker på att det hon skrivit om L är klart distanserat, faktiskt.

Bisexualitet i sig vet jag inte om jag kategoriserar som suspekt överhuvudtaget?

Jo, försäsongen började nyligen. Angående Lutten och ooooo, så kanske man ska ta personliga omdömen med en gnutta salt, speciellt om de känner varandra riktigt väl. Det kan ju gå emot att rapa upp lite obekväma saker om nära vänner, dvs utan alkohol i kroppen.
Däremot kan man lätt se en bättre motivbild för Lutten än för CS. Där CS motiv är på C-skräckisnivå är Luttens tänkta motiv åtminstone på B-nivå ā la "bortskuffad kvinna tar blodig hämnd". Hon gillar väl Vans-skor också, och skickade sitt skumma sms precis innan våldsdådet. De kanske borde kolla vilken mast hennes mobil var uppkopplad mot.
2008-10-09, 19:59
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Fast en tanke slog mig.

De ville visa på att E och NJ hade haft kontakt bara dagarna före morden, den kontakten ang. att NJ skulle komma förbi med någon jacka var det väl.

Kanske är det så att de inte får publicera bara valda delar ur ett sådant utdrag och var tvungen att redovisa hela.

Bara en tanke som slog mig att de får nog inte redigera material såvida det inte är sekretess på det, allt eller inget är nog det som gäller.
Kan ju vara en förklaring, kan också vara att jag har fel i det fallet.
Finns nog ingen rak linje vad som ska hamna var, är nog samma luddiga linje som att polis/åklagare ska arbeta lika mycket på att fria den åtalade som att fälla.

Problemet är att har de bestämt sig så finns det bara en linje.
2008-10-09, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Finns nog ingen rak linje vad som ska hamna var, är nog samma luddiga linje som att polis/åklagare ska arbeta lika mycket på att fria den åtalade som att fälla.

Det är ju rätt svårt att försöka arbeta med att fria en misstänkt när den misstänkta kategoriskt vägrar att samarbeta och hänvisar till Pippi Långstrump i förhör.

En linje blir det när alla bevis pekar på skyldig, ingenting konstigt med det.

Sen ska du vara medveten om att CS och dennes advokat(er) har full tillgång till slasken och kan begära att material där ska flyttas till FUP eller undersökas närmare.

Vad jag vet har ingen sådan begäran framkommit.
2008-10-09, 20:03
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Jag vill helt ärligt veta vad du grundar detta på? Det kan ju inte enbart vara innehållet i FUP?
2008-10-09, 20:21
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det är ju rätt svårt att försöka arbeta med att fria en misstänkt när den misstänkta kategoriskt vägrar att samarbeta och hänvisar till Pippi Långstrump i förhör.

En linje blir det när alla bevis pekar på skyldig, ingenting konstigt med det.

Sen ska du vara medveten om att CS och dennes advokat(er) har full tillgång till slasken och kan begära att material där ska flyttas till FUP eller undersökas närmare.

Vad jag vet har ingen sådan begäran framkommit.
Att en misstänkt vägrar blotta sin person, vilket allt som oftast krävs, ska inte hindra polisen/åklagaren eller snarare sluta till att utreda/leta alternativ gärningsman. Bristande resurser är ingen ursäkt, inte heller att man tror man har den rätta misstänkta gärningsmannen. Ett fall där någon blir tagen på bar gärning kan man säkert ursäkta, men inte i detta fall med två mord och ett mordförsök där enbart indicier förekommer.

Någon som tror på att åklagaren och polisen arbetar lika hårt på att som fria eller fälla
2008-10-09, 20:24
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag vill helt ärligt veta vad du grundar detta på? Det kan ju inte enbart vara innehållet i FUP?
Detta målet är nog inget undantag av deras arbetssätt kontra deras förbannande skyldighet.
2008-10-09, 20:25
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jo, försäsongen började nyligen. Angående Lutten och ooooo, så kanske man ska ta personliga omdömen med en gnutta salt, speciellt om de känner varandra riktigt väl. Det kan ju gå emot att rapa upp lite obekväma saker om nära vänner, dvs utan alkohol i kroppen.
Däremot kan man lätt se en bättre motivbild för Lutten än för CS. Där CS motiv är på C-skräckisnivå är Luttens tänkta motiv åtminstone på B-nivå ā la "bortskuffad kvinna tar blodig hämnd". Hon gillar väl Vans-skor också, och skickade sitt skumma sms precis innan våldsdådet. De kanske borde kolla vilken mast hennes mobil var uppkopplad mot.

Hon var uppkopplad mot Brudaremossens Tv-mast!

http://en.wikipedia.org/wiki/Brudaremossen_masts
2008-10-09, 20:32
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Detta målet är nog inget undantag av deras arbetssätt kontra deras förbannande skyldighet.

Ok så man skulle alltså kunna ponera att polisen siktar in sig på "passande" misstänkt och sen kör man bara raka spåret utan att titta åt sidan?

Är inte det ett ganska riskabelt agerande isf? Eftersom te x försvaret har rätt att begära ändringar i ett förundersökningsprotokoll? Slasken är något som försvaret fått ta del av, och däri så borde det te sig ganska tydligt hur man arbetat...eller?
2008-10-09, 20:43
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ok så man skulle alltså kunna ponera att polisen siktar in sig på "passande" misstänkt och sen kör man bara raka spåret utan att titta åt sidan?

Är inte det ett ganska riskabelt agerande isf? Eftersom te x försvaret har rätt att begära ändringar i ett förundersökningsprotokoll? Slasken är något som försvaret fått ta del av, och däri så borde det te sig ganska tydligt hur man arbetat...eller?[/quote]

Framförallt är det riskabelt för den misstänkte Försvaret kan inte styra förundersökningen, den åtalade/försvarsadvokaten kan begära att vissa saker undersöks, om det nu sker är en annan sak.

Slasken kan ofta ge försvaret några frågetecken, men slasken har oftast samma inriktning som fup, dvs, fälla i deras ögon den misstänkta gärningsmannen, att försöka fria är inte lika aktuellt. Ett stort hyckleri med nuvarande tanke.
2008-10-09, 20:48
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Intressant att det skrivs att inga barn var ute, samtidigt påpekar en annan att det inte går att köra fort då det är barn på vägen.

Men detta barnskrik samt den unge mannen som så gärna vill glömmas bort är intressant, denne unge man som visa ambulansen fram samtidigt som det finns hår av en ung man på mordplatsen samt fingeravtryck... Man kan ju titta på det innan man jagar gm i Tyskland kanske, bra och betat av det runt om.

Det har inte gått att bestämma ålder på personen det håret tillhör
2008-10-09, 20:50
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja men hon flydde landet hastig och lustigt, en resa till Indien på obestämd tid.
Hon verka inte så glad åt relationen mellan T & E, sen var det visst lite konstiga sidor hon besökt strax före dådet...

CS flydde landet dagen efter morden

CS var inte glad åt relationen mellan T och E heller

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in