2008-08-06, 00:01
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten_ann
Jäkla tjat om DNA, fattar inte folk att om det fanns DNS spår där så blev dom förstörda!!??
16 människor klampade in på brottsplatsen.... & dom HAR hittat nåt. nämligen fotspår, har du missat det?

DNA avhänder du dig hela tiden, om du slår så hårt och intensivt som gärningspersonen har gjort, 110 hårda slag. Vissa slag på barnen hade fått blodet att fullkomligt sprätta iväg lång sträcka in i vardagsrummet. Det ser man på bilderna i FUn. Det skulle vara i det närmaste en omöjlighet att inte kunna lämna några DNA-spår efter sig efter en sådan slagbatalj som genomfördes.

Det finns några intressanta detaljer i obduktionsprotokollen som jag tänker titta närmare på.
2008-08-06, 00:04
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tekniker har dock kunnat spåra dessa 16 personer.

Spårat dem behövde de nog inte då de visste att de var i villan.
Däremot har 30 av de 33 fotspåren visats tillhöra behöriga personer.
Sen vet jag inte om alla 16 har lämnat skospårsavtryck i blod, och om de har hittat DNA från de 16 vet jag inte heller.
Har du hittat den uppgiften på någon sida så kan du väl delge mig det.
2008-08-06, 00:04
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag hinner inte göra det nu, men han är grundligt kontrollerad...
Skitsnack. De har ju för fan inte ens kollat hans bil, och hans mobil, när tog de in den? Var är hans svarta huvjacka? Varför var han så lugn när ambulanspersonalen kom?

Så till en annan sak. Under dagens rättegång så nämnde CS vänner som skulle finnas på en sim-kort som inte polisen har i sin ägo:
"– Jo, men det är vänner till mig som inte finns på något sim-kort som polisen har och jag vill inte dra in dem i den här saken." (http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1524851.svd)

Kan hon rentutav tala sanning att det finns ett till sim-kort? Kan T eller NJ också ha extra sim-kort? Om CS har varit inblandad i mordhärvan på något sätt, om hon kanske hade en medhjälpare, kan de ha gagnat sig av andra sim-kort?
2008-08-06, 00:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Vilken svarta luvtröja är det folk pratar om?
En svart tröja fanns på brottsplatsen, E s tröja som ambulanspersonal hade klippt sönder! Är det den ni menar?
Det är en tröja som T hade på sig denna kväll som han sagt i förhör.
Tröjan finns ej med i SKL undersökning av kläder från honom.
Däremot har åklagaren slängt in en massa klädestrasor från en klädinsamling som undersökts av SKL.
2008-08-06, 00:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memphissen
ju mer jag läser här desto mer övertyga blir jag om att styvpappan kan ligga bakom detta, som många redan skrivit så finns ju faktiskt inga dna-bevis mot CS, i huset (vad jag förstår iallafall) och vid ett sånt grovt överfall MÅSTE man ju ha hittat något iallafall

jag tror på teorin om att pappan kom hem, blev arg, spårade ur

känns som att svaret ligger för nära näsan för att folk ska se, nu har alla hakat upp sig på CS och på så sätt sitter styvpappan säkert

ska bli intressant att se hur detta utvecklas

Den bästa platsen att gräva ner ett lik så att en likhund inte kan sniffa upp det är att gräva ner liket på en kyrkogård. Det bästa stället att få din DNA att försvinna på en brottsplats är att brottsplatsen är ett ställe där du naturligt befinner dig.

Christine är för svag för många och hårda hammarslag.

Av alla vittnen som har sett någon eller något i anslutning till dådet så är det ingen som har sett en person gå in eller gå ut ur huset.
2008-08-06, 00:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
DNA avhänder du dig hela tiden, om du slår så hårt och intensivt som gärningspersonen har gjort, 110 hårda slag. Vissa slag på barnen hade fått blodet att fullkomligt sprätta iväg lång sträcka in i vardagsrummet. Det ser man på bilderna i FUn. Det skulle vara i det närmaste en omöjlighet att inte kunna lämna några DNA-spår efter sig efter en sådan slagbatalj som genomfördes.

Det finns några intressanta detaljer i obduktionsprotokollen som jag tänker titta närmare på.

Lämna DNA är en sak, men att hitta den är en annan.
Om g.m svettas och det hamnar några droppar på golvet så är ju sannolikheten att de ska finnas kvar minimala efter att 16 personer varit i hallen.
Vad barnens blodstänk har med gärningsmannnens DNA förstår jag inte riktigt.
2008-08-06, 00:10
Medlem
liten_anns avatar
Citat:

dubbla lager kläder osv hade hon nog på sig.
2008-08-06, 00:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Då ska åklagaren bevisa detta.
2008-08-06, 00:16
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Lämna DNA är en sak, men att hitta den är en annan.
Om g.m svettas och det hamnar några droppar på golvet så är ju sannolikheten att de ska finnas kvar minimala efter att 16 personer varit i hallen.
Vad barnens blodstänk har med gärningsmannnens DNA förstår jag inte riktigt.

Eftersom gärningspersonen slog många slag borde det rimligen ha utsöndrats mycket svett under slagen. Då borde det ha blivit många platser där DNA skulle ha blivit avlämnat. Även hårbitar skulle ha avsöndrats och hamnat runt om.
2008-08-06, 00:18
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Jag tackar för din teori om att motsäga Emmas vittnesmål om en person som var klädd för inomhusbruk.
2008-08-06, 00:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Eftersom gärningspersonen slog många slag borde det rimligen ha utsöndrats mycket svett under slagen. Då borde det ha blivit många platser där DNA skulle ha blivit avlämnat. Även hårbitar skulle ha avsöndrats och hamnat runt om.
Med huggrörelser så lossnar hårstrån.
Ser själv hårstrån lossna av att bara sitta vid datorn och knappa på tangenter.
2008-08-06, 00:20
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då jag kikar på bilderna i FUP så finns inga tulpaner i villan. Nu minns jag inte när dom var över till Ts släkt på kalas men kanske det var en grattisbukett till någon som fyllde år.
Däremot ligger en tågbiljett från T precis där E hittades. Han säger själv efter lite fundering då han tillfrågades om den i förhör att biljetten låg i jackan som han bar mordkvällen.

Vad var det för tågbiljett?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in