2008-09-08, 16:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Från T:s SOS-samtal.

"MAN. Men dom blöder ingenting från jacken nu, så det ser ut som om det har koagulerat,
men det har alltså runnit blod över hela dom." Källa: FUP sid 201

Denna iaktagelse om koagulerat blod gör ju att de kan ha legat i upp mot en timme innan SOS-samtalet, kanske ännu längre. Förändrar en alternativ tidsram ytterligare. T larmar SOS ca kl 19.21.
Senast redigerad av nackepa 2008-09-08 kl. 16:52. Anledning: Ändring av tidsuppgift
2008-09-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Denna iaktagelse om koagulerat blod gör ju att de kan ha legat i upp mot en timme innan SOS-samtalet, kanske ännu längre. Förändrar en alternativ tidsram ytterligare. T larmar SOS kl 19.23.

Jaha så nu litar du helt plötsligt på T:s ord till 100%?
2008-09-08, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Du ljuger. Torgnys bil genomgick ej teknisk undersökning.Hammaren kan ha gömts där innan polis anlände. Det gick som du vet 12-15 minuter innan först polispatrull var på plats.

Och som du vet var T mestadels i telefon med larmcentralen under den tiden. Vem är det som ljuger?
2008-09-08, 16:20
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Från T:s SOS-samtal.

"MAN. Men dom blöder ingenting från jacken nu, så det ser ut som om det har koagulerat,
men det har alltså runnit blod över hela dom." Källa: FUP sid 201

antagligen har ju barnen blödigt väldigt och puls och hjärta nästan slutat helt slå. barn kan väl inte ha 5 l blod som vuxna. livet rann ur dem.

blodet från hallbilderna ser inte ens ut att koagulerat.

t måste såklart varit väldans, väldans chockad och inte förstått situationen helt ut.

personen från sjukhuset borde sagt ABC, framstupa sidoläge och 'kompress' på, lite mer rakt.

cs gör bort sig totalt i de svenska förhören angående aktuell brottstidpunkt, annars klarade hon sig bra, tiden runt om.

annars kunde det finnas tvivel.

sen polisen, som när vittnena i området haft fel om datum när en stalker varit i området, gett dem en hint att rethinka, utan att polisen tar upp det i protokollet (alltså uppmaningen från polis protokollförs ej helt synlig, men går att läsa mellan raderna, när ett antal vittnen minns 'fel').

finns brister i undersökningen enligt min mening, men tyskan är skyldig, om hon inte ger fel svar i förhören för att villa verka misstänkt.
2008-09-08, 16:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jaha så nu litar du helt plötsligt på T:s ord till 100%?

Hur ser du på det T säger i SOS-samtalet? Han beskriver ju tydligt att blodet har koagulerat tycker jag. Kan du tolka det annorlunda?
2008-09-08, 16:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Denna iaktagelse om koagulerat blod gör ju att de kan ha legat i upp mot en timme innan SOS-samtalet, kanske ännu längre. Förändrar en alternativ tidsram ytterligare. T larmar SOS kl 19.23.

Vart får du det till att det tar en timme för blod att koagulera?
Sen säger T "att det ser ut som" att det koagulerat.
Det är ett antagande, inget konstaterande.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-08 kl. 16:30.
2008-09-08, 16:28
Medlem
egots avatar
Citat:
Hur ser du på det T säger i SOS-samtalet? Han beskriver ju tydligt att blodet har koagulerat tycker jag. Kan du tolka det annorlunda?

antagligen ser han det slutat 'pumpa', chockad som vem som helst skulle bli i
kaoset efter kommit hem till sådan syn.
2008-09-08, 16:30
Medlem
Citat:

Hur jag ser på det är irrelevant, frågan var hur det kommer sig att du litar på T:s ord till 100% helt plötsligt?
2008-09-08, 16:32
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
antagligen har ju barnen blödigt väldigt och puls och hjärta nästan slutat helt slå. barn kan väl inte ha 5 l blod som vuxna. livet rann ur dem.

blodet från hallbilderna ser inte ens ut att koagulerat.

t måste såklart varit väldans, väldans chockad och inte förstått situationen helt ut.

personen från sjukhuset borde sagt ABC, framstupa sidoläge och 'kompress' på, lite mer rakt.

cs gör bort sig totalt i de svenska förhören angående aktuell brottstidpunkt, annars klarade hon sig bra, tiden runt om.

annars kunde det finnas tvivel.

sen polisen, som när vittnena i området haft fel om datum när en stalker varit i området, gett dem en hint att rethinka, utan att polisen tar upp det i protokollet (alltså uppmaningen från polis protokollförs ej helt synlig, men går att läsa mellan raderna, när ett antal vittnen minns 'fel').

finns brister i undersökningen enligt min mening, men tyskan är skyldig, om hon inte ger fel svar i förhören för att villa verka misstänkt.

Håller med dig i kritiken mot den som pratade med T i SOS-samtalet. T kunde fått raka direktiv om vad han kunde göra innan ambulansen skulle komma.
2008-09-08, 16:38
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Hur jag ser på det är irrelevant, frågan var hur det kommer sig att du litar på T:s ord till 100% helt plötsligt?

Jag har flera olika teorier angående alt. gm.

T ingår inte i alla.

Om T skulle vara gm så är det självklart så att han har ljugit om vissa saker.
2008-09-08, 16:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

T ingår inte i alla.

Om du nu vill ha det till att blodet koagulerat, så innebär det att vi kan utesluta T som gärningsman eller???
2008-09-08, 16:47
Medlem
Citat:

T ingår inte i alla.

Jaha så lite beroende på vilken teori du har i huvudet för tillfället så ifrågasätter du personerna olika mycket, kul lek...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in