2009-02-08, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
a6

Jag påstår ingenting. Jag visar bara på att möjligheten finns. Och det är ju en grundförutsättning i en teori. Eller hur?

Och är möjligheten att CS skulle ha en vän i Gävle som mördat för hennes skull större eller mindre än din teori? Eller att vännen skulle bo i Nässjö, Göteborg, Karlstad eller Arjeplog? Eller varför inte i Tyskland? Du har ju inget handfast bevis som stöder din teori, därför är ju alla dylika gissningar precis lika goda (eller dåliga).

Jag förstår inte poängen med att sitta och gissa rakt ut i det blå. Jag kan också producera ostyrkta gissningar på samma sätt, t ex kan jag ju gissa på att Robert Lindeman i Kramfors har utfört morden. Eller kungen kanske. Har man inga krav på att ens gissning ska stödjas av någon bevisning alls så kan man ju gissa på vad som helst. Hur intressant är det?
2009-02-08, 16:27
Medlem
nackepas avatar
a7
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Allt detta ältande om att E's sambo skulle kunna vara gärningsman är ju såinihelvete jävla galet så jag vill bara spy när jag läser all den rappakalja ni levererar!

Det spelar ingen roll hur många gånger de pålästa skribenterna här beskriver, förklarar och tillrättalägger omständigheter och fakta, ni bara blundar och hoppar snyggt över alla argument som påvisar hur galet ni tänker!

Elegant avfärdar ni även de mest kompetenta och insatta debatörer på detta forum, dessa som uppenbarligen har mångårig erfarenhet av att följa olika kriminalfall!

MEN: Det ni helt verkar glömma (ni som tror CS är oskyldig) är att Emma nu idag minns väldigt mycket. Ni glömmer att den person som hon sökt tröst hos hela tiden efter detta fasansfulla dåd är T. Dvs samma person som ni försöker få till som gärningsman

Först av allt vill jag personligen säga att CS mycket väl kan vara skyldig men jag tycker att hon ska frias i brist på bevis. För rättssäkerhetens skull.

Bristen på bevis får mig också att tvivla på om CS verkligen är gm? Åtminstone ensam? Det finns ju som bekant inga spår efter henne på brottsplatsen. Däremot oidentifierade spår som kan tillhöra en medskyldig eller helt annan alt.gm.

E:s minne är av en mängd kända skäl ej tillförlitligt. Det är inte hennes fel att hon fick så omfattande skador. Hon vill så gärna minnas så att den hon och de runt henne tror är skyldig åker fast. En enorm press på E som redan innan TR förstod att det skulle hänga på hennes utpekande.(även om det i slutändan officiellt inte gjorde det) Kusligt nog så skulle den person som E söker tröst hos kunna vara mördaren om man nu som TR inte finner hennes minne tillförlitligt. Hon kanske inte då alls minns mördaren.

T är en av de givna kandidaterna till alt.gm. Han kan ha både motiv och möjlighet till dådet. Oavsett vad vissa försöker påskina angående hemresan och klädesanalys. T avskrevs redan mordkvällen. Han blev tidigt målsägande, "offer". Polisen gjorde inledningsvis en del misstag som möjliggör dessa diskussioner om T som alt.gm överhuvudtaget. Åklagaren fortsatte med misstagen att inte noggrant undersöka de självklara alternativ som fanns till CS. Det är en utopi att tro att inga misstag skett i utredningen. Misstag som möjliggör alternativ.

Vilka pålästa och kompetenta skribenter syftar du på?
Senast redigerad av nackepa 2009-02-08 kl. 16:57.
2009-02-08, 17:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
T är en av de givna kandidaterna till alt.gm. Han kan ha både motiv och möjlighet till dådet. Oavsett vad vissa försöker påskina angående hemresan och klädesanalys. T avskrevs redan mordkvällen.
Vilka motiv anser du att T skulle ha haft?

Blev han verkligen avskriven redan mordkvällen? Helt och hållet? Varför skickades då hans kläder på analys, där frågan ställdes:
tillhör blodfläckarna någon som har begått dåden eller någon som har försökt hjälpa offren? Ungefär så ställdes frågan, jag minns inte exakta ordalydelsen.

Jag vill ha det till att det inte skulle ha funnits någon anledning alls att skicka kläderna om han avskrevs redan mordkvällen.
2009-02-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vilka motiv anser du att T skulle ha haft?

Blev han verkligen avskriven redan mordkvällen? Helt och hållet? Varför skickades då hans kläder på analys, där frågan ställdes:
tillhör blodfläckarna någon som har begått dåden eller någon som har försökt hjälpa offren? Ungefär så ställdes frågan, jag minns inte exakta ordalydelsen.

Jag vill ha det till att det inte skulle ha funnits någon anledning alls att skicka kläderna om han avskrevs redan mordkvällen.

Här har du det:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=15012070&postcount=11680
2009-02-08, 18:06
Medlem
nackepas avatar
a9
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
s11

Visst är det tråkigt när de inte kan det utan pratar om att de mår illa mm, eller så blir det bara prat om debattören.
Men man får väl inse att det blir inte bättre topic i tråden.

Ja, men det finns en tydlig strategi bakom tramset.

Om vi utgår från det som E själv berättar tidigt på sjukhuset kan innehålla delar av sanningen: Vem kan det då vara som stod i trappan? Det fanns ju ett oidentifierat fingeravtryck på trappräcket. Var det i närheten av där E sa att personen stod?

Att det fanns så lite spår överhuvudtaget kan ju också göra att man kan misstänka att gm har "städat" efter sig. Jag var med vid ett tillfälle privat där polisen när de sökte spår sa att det uppenbart var "för" rent på brottsplatsen. Förstår du vad jag menar?
2009-02-08, 18:10
Medlem
YONIs avatar
Polis och åklagare har ej funnit någon alternativ gm till morden/mordförsöket på Emma och hennes små barn. Tingsrätten kom fram till att den som äger motivet är just den åtalade cs. Hon är tillika dömd för detta grymma brott.
2009-02-08, 18:15
Medlem
nackepas avatar
a10
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Här har du det:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=15012070&postcount=11680

När rapporten från SKL skrevs så var T sedan länge målsägande, d.v.s. offer.

Kläderna undersöktes inte från någon misstänkt. T var avskriven redan mordkvällen men kläderna kunde bära på spår efter en gm. eftersom T varit i kontakt med brottsplatsen. Allt på och från brottsplatsen är mycket viktigt för utredningen när de söker spår för att om möjligt kunna binda en gm. till brottet.

Allt annat är rutiner som är viktiga att få med inför en rättegång.
2009-02-08, 18:17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
a10

Kläderna undersöktes inte från någon misstänkt. T var avskriven redan mordkvällen men kläderna kunde bära på spår efter en gm. eftersom T varit i kontakt med brottsplatsen. Allt på och från brottsplatsen är mycket viktigt för utredningen när de söker spår för att om möjligt kunna binda en gm. till brottet.

Hur binder du en gm till brottet genom spår på T's kläder?

Du ser väl vad meningen med undersökningen var i SKL's rapport?
2009-02-08, 18:19
Medlem
Citat:
a10

Nog lyckas väl även du att läsa den text som mycket tydligt förklarar vad syftet med undersökningen var?

Är det en lögn menar du?
2009-02-08, 18:23
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
a10

Du är störd människa.
När i helvete ska du fatta att spår på T:s kläder inte kan binda någon annan person till brottsplatsen?
Däremot kan blodspåren ge svar på om T kan vara en tänkbar gärningsman.
Och det var precis det som var syftet med analysen av T:s kläder.
Om det vore som du säger så borde de ju ha analyserat alla kläder från ambulanspersonal och poliser som varit på platsen.
Senast redigerad av watson6669 2009-02-08 kl. 18:26.
2009-02-08, 18:28
Medlem
nackepas avatar
a11
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Polis och åklagare har ej funnit någon alternativ gm till morden/mordförsöket på Emma och hennes små barn. Tingsrätten kom fram till att den som äger motivet är just den åtalade cs. Hon är tillika dömd för detta grymma brott.

Polis och åklagare har ej gjort tillräckligt mycket för att kunna utesluta en alt. gm. Efter NJ så har det varit CS för hela slanten förutom den skuggrupp som i maj försökte matcha de oidentifierade spåren mot kända kriminella våldsmän.
Det finns andra som kan ha både motiv och möjlighet att utföra brottet. Ett par av alternativen skulle t.o.m. kanske kunna bindas till brottsplatsen om de matchades mot de oidentifierade spår som hittats. CS kan ju som sagt inte bindas till brottsplatsen eller ens i närheten. Hennes mobiltelefon har mastats i Kungsör.

Sen så har förresten domen ännu ej vunnit laga kraft. CS kan ännu frias och då startar jakten mot en alt. gm. på allvar. Men nya personer i ledningen.
2009-02-08, 18:30
Medlem
BoISarens avatar
x14lp16hrst

Citat:
a11

Polis och åklagare har ej gjort tillräckligt mycket för att kunna utesluta en alt. gm. Efter NJ så har det varit CS för hela slanten förutom den skuggrupp som i maj försökte matcha de oidentifierade spåren mot kända kriminella våldsmän.
Det finns andra som kan ha både motiv och möjlighet att utföra brottet. Ett par av alternativen skulle t.o.m. kanske kunna bindas till brottsplatsen om de matchades mot de oidentifierade spår som hittats. CS kan ju som sagt inte bindas till brottsplatsen eller ens i närheten. Hennes mobiltelefon har mastats i Kungsör.

Sen så har förresten domen ännu ej vunnit laga kraft. CS kan ännu frias och då startar jakten mot en alt. gm. på allvar. Men nya personer i ledningen.
Skulle CS släppas så kommer brottet anses vara polisiärt uppklarat. Ingen alternativ gm kommer att sökas.
Senast redigerad av BoISaren 2009-02-08 kl. 18:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in