a7
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Allt detta ältande om att E's sambo skulle kunna vara gärningsman är ju såinihelvete jävla galet så jag vill bara spy när jag läser all den rappakalja ni levererar!
Det spelar ingen roll hur många gånger de pålästa skribenterna här beskriver, förklarar och tillrättalägger omständigheter och fakta, ni bara blundar och hoppar snyggt över alla argument som påvisar hur galet ni tänker!
Elegant avfärdar ni även de mest kompetenta och insatta debatörer på detta forum, dessa som uppenbarligen har mångårig erfarenhet av att följa olika kriminalfall!
MEN: Det ni helt verkar glömma (ni som tror CS är oskyldig) är att Emma nu idag minns väldigt mycket. Ni glömmer att den person som hon sökt tröst hos hela tiden efter detta fasansfulla dåd är T. Dvs samma person som ni försöker få till som gärningsman
Först av allt vill jag personligen säga att CS mycket väl kan vara skyldig men jag tycker att hon ska frias i brist på bevis. För rättssäkerhetens skull.
Bristen på bevis får mig också att tvivla på om CS verkligen är gm? Åtminstone ensam? Det finns ju som bekant inga spår efter henne på brottsplatsen. Däremot oidentifierade spår som kan tillhöra en medskyldig eller helt annan alt.gm.
E:s minne är av en mängd kända skäl ej tillförlitligt. Det är inte hennes fel att hon fick så omfattande skador. Hon vill så gärna minnas så att den hon och de runt henne tror är skyldig åker fast. En enorm press på E som redan innan TR förstod att det skulle hänga på hennes utpekande.(även om det i slutändan officiellt inte gjorde det) Kusligt nog så skulle den person som E söker tröst hos kunna vara mördaren om man nu som TR inte finner hennes minne tillförlitligt. Hon kanske inte då alls minns mördaren.
T är en av de givna kandidaterna till alt.gm. Han kan ha både motiv och möjlighet till dådet. Oavsett vad vissa försöker påskina angående hemresan och klädesanalys. T avskrevs redan mordkvällen. Han blev tidigt målsägande, "offer". Polisen gjorde inledningsvis en del misstag som möjliggör dessa diskussioner om T som alt.gm överhuvudtaget. Åklagaren fortsatte med misstagen att inte noggrant undersöka de självklara alternativ som fanns till CS. Det är en utopi att tro att inga misstag skett i utredningen. Misstag som möjliggör alternativ.
Vilka pålästa och kompetenta skribenter syftar du på?