2008-09-06, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du har ju faktiskt inte en aning.
Även dessa jurister kan väl påverkas av känslor?

En jurist som dömer i domstol FÅR inte påverkas av känslor, de som kommit längre i sin karriär anses duktiga just därför att de kan bortse från känslor och därmed dömer efter lagen.
2008-09-06, 12:29
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ditt svar visar bara att du inte har en aning om vad du pratar om.
Tror du att för att man är jurist i hovrätten automatiskt är bättre en alla lagmän i de olika tingsrätterna?

Du har ingen aning om hur det fungerar i praktiken. I Hovrätten gäspar man åt tingsrättsdomarna i sådana här "känsloladdade" mål.
2008-09-06, 12:30
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Nej utan har vi tur sitter det 3 opartiska jurister som håller lagboken högst och inte påverkas av känslor.

CH och Boisarn, försvann ni när ni blev överbevisade?
Nej, jag skrev ett inlägg som skjuter ditt inlägg i sank. Nåt mer du ville?

Provokatör kan man kalla dig, om man är snäll...
2008-09-06, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Och nu blir man kallad lögnare igen.

Varför inte prova att slå in skallen på dig själv? Ta en hammare och slå dig, hårt, i huvudet 15 gånger.

Det står inget om antalet slag i det du citerar. Det står "talrika" slag. Dessutom fördelade över hela kroppen.

Det ger ingen relevant info i detta fallet.

Jag misstog mig å det grövsta vad gäller dig. Hälsa på dina nya vänner Tulpanpernilla och beaver_se.

Men det bevisar man kan begå självmord genom att slå sig själv upprepade gånger, jag visade även ett troligt självmord där 32 hammarslag förekommit.

Även du ska få stå till svars för dina lögner inte bara beaver.

Bevisa nu din teori om att det är omöjligt, Försök själv kanske? och lyckas vi inte så vet vi.

Jag ska hitta fler fall där människor orsakat sig extemt svåra skador alternativt dödat sig själv m,ed hammare eller trubbiga föremål.

Hur kan du då påstå att det är omöjligt, hur kan du veta när vi hittat fall som påvisar motsatsen?

Boisarn det tog en dag att avslöja dig som hycklare.
2008-09-06, 12:32
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
NEJ men EN jurist kontra tre öppnar för en annorlunda diskussionjämfört med i TR.

Att sen de flesta driftiga människor siktar framåt i karriären är givet, Du jämför dagisfröknar med universitetslektorer, Iaf om man jämför HD - TR

Kan bara konstatera att du inte har en aning om vad du pratar om.
Som jag skrev så finns det en massa lagmän som har högre kompetens än vad en del hovrättsjurister har.
Om man bara kollar vad folk har för titel och bedömer kompetensen därefter är man ute och seglar.
Det finns det väl hur många exempel som helst på.
Vad gäller just hovrätten så finns det lagmän på tingsrätter som inte vill sitta där utan hellre vill vara kvar i sin tingsrätt i sin stad där de trivs.
Sedan finns det som alltid en viss svågerpolitk även där vid tillsättandet av jurister.
2008-09-06, 12:33
Bannlyst
Det behövs provokation här, vi vet inte allt bakom detta fall det blir tydligt när man se eran angelägenhet att tysta allt.

varför får så många intrycket att E är lättad över dåden?
2008-09-06, 12:34
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
En jurist som dömer i domstol FÅR inte påverkas av känslor, de som kommit längre i sin karriär anses duktiga just därför att de kan bortse från känslor och därmed dömer efter lagen.

Men lilla vän.
Får och kan är väl helt olika saker.
Det finns ingen som vet om någon dömer efter känslor, inte ens den som gör det är troligen medveten om det.
2008-09-06, 12:36
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det behövs provokation här, vi vet inte allt bakom detta fall det blir tydligt när man se eran angelägenhet att tysta allt.

De som berättat detta för mig är uteslutande människor som sett TV-programmet.
2008-09-06, 12:36
Bannlyst
Citat:
Men lilla vän.
Får och kan är väl helt olika saker.
Det finns ingen som vet om någon dömer efter känslor, inte ens den som gör det är troligen medveten om det.

En bra jurist dömer utan känslor, det är vad de får lära sig på högskolan.

Lagboken är en jurists bibel, även om man inte håller med lagen så är det gentemot sveriges rikes lag deras lojalitet ska ligga om man dömer i svenska domstolar.
2008-09-06, 12:37
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Ingen har uttryckt något sådant till mig i alla fall.
Att du inte vet allt har vi ju förstått men merparten av oss anser nog att vi vet tillräckligt.
2008-09-06, 12:37
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Men det bevisar man kan begå självmord genom att slå sig själv upprepade gånger, jag visade ett troligt självmord där 32 hammarslag förekommit.

Även du ska få stå till svars för dina lögner inte bara beaver.

Bevisa nu din teori om att det är omöjligt, Försök själv kanske? och lyckas vi inte så vet vi.
Och det tycker du bävern har gjort? Du sa själv att det var 200 sidor sen och nu drar du upp det?

Du har nu klart valt sida och visat ditt rätta ansikte.

Att kalla det jag skrev för lögn är att gå för långt enligt mig, men visst, jag kan omformulera mig och be om ursäkt för "lögnen":
Du är fullständigt dum i huvudet om du tror att det går att slå sig själv så fördärvad som E var. 15 hårda hammarslag!

Eftersom du nu har visat dig vara ytterliggare ett troll så kommer jag inte längre att bemöta dina patetiska inlägg.
2008-09-06, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ingen har uttryckt något sådant till mig i alla fall.
Att du inte vet allt har vi ju förstått men merparten av oss anser nog att vi vet tillräckligt.

Jag har hört frågeställningen i fika rummet på jobbet bland annat.

Att innan dom fallit och någon är dömd gå ut i dokumentärer och tidningar är sånt som får folk fundera - tänk vi lever i jantelagens sverige.
Senast redigerad av Ondskapt 2008-09-06 kl. 12:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in