2008-09-01, 14:34
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, man blir ju mörkrädd när man ser vilka metoder som tas till. Har man inget att oroa sig för så har man inte.

Dessa metoder och även vissas reaktion här i tråden gör att man verkligen undrar om det är något som döljs? Vad isåfall?
2008-09-01, 14:34
Medlem
Citat:
Jag ändrade mitt tidigare inlägg så det finns svar där. Om man skiter i händelsen i sig och tänker på hur de agerade? Den stora frågan är, hur långt är folk beredda att gå för att försvara "de sina?". Och är det inte OVANLIGT osmakligt att ge sig på barn just i det här sammanhanget? Jaja, det är "mina barn och andras ungar" mentalitet över det hela. Hoppas de skäms!
Jävligt lätt för dej och sitta och kalla det för osmakligt. Är det okej för folk att använda barnbilder i skumma syften borde väl den personen ha tänkt till lite innan han gjorde det? Man baxnar ju! Vart har civilkuraget tagit vägen
2008-09-01, 14:36
Bannlyst
Citat:
Jag ändrade mitt tidigare inlägg så det finns svar där. Om man skiter i händelsen i sig och tänker på hur de agerade? Den stora frågan är, hur långt är folk beredda att gå för att försvara "de sina?". Och är det inte OVANLIGT osmakligt att ge sig på barn just i det här sammanhanget? Jaja, det är "mina barn och andras ungar" mentalitet över det hela. Hoppas de skäms!

Jag tror inte någon skäms, det finns fyra eller fem st som bara väntar på att ett namn på always on my mind ska dyka upp. Hon har gjort sig skyldig till flertal brott i sin förbannade blogg. Varför ska man skita i det? Så du tycker det är helt ok att kalla folk för pedofiler och mördare? Tycker du det är smakfullt att säga att M talar till en och bara hälsar till sin pappa men inte till sin mamma och verkligen poängtera ut det? Att verkligen hänga ut folk och säga, den gjorde det jag är helt säker? Skäms på dig för fan, du är inte bättre än någon annan.
2008-09-01, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
Jävligt lätt för dej och sitta och kalla det för osmakligt. Är det okej för folk att använda barnbilder i skumma syften borde väl den personen ha tänkt till lite innan han gjorde det? Man baxnar ju! Vart har civilkuraget tagit vägen

civilkurage? Är det det CS har? Hon gjorde slag i saken och hämnades på dem som kränkt henne? hon nöjde sig inte med att bara hota, är det så du menar?

Skumma syften? vilka syften?
2008-09-01, 14:38
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Dessa metoder och även vissas reaktion här i tråden gör att man verkligen undrar om det är något som döljs? Vad isåfall?

Gissningsvis så börjar vissa bli lite irriterande på att samma saker dras upp hela tiden och man hela tiden får förklara samma sak om och om igen bara för att det ska bortses i nästa sekund för nästa hispliga teori där man bortser från struntsaker som alibin och motiv?
2008-09-01, 14:38
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Visst kan du ha en poäng i det du säger.
Jag kan bara svara för mig själv. Jag vräker inte ur mig vadsomhelst. Om någon annan gör det så får det stå för dem.

Sen tycker jag i.o.f.s. att man ska kunna skriva utan att bli hotad.

Detta är tråden om alternativa gm.

Så om någon känner en person som ni hoppar på för att ni inte vet sanningen om den/dom
Det som vissa andra hur pålitliga källor/personer här har försökt tala om.

Vem ska försvara dom då?
Vet dom ens om att dom är hånade anklagde eller något annat?

Ni snackar om alternativa..Tyvärr så har ni bara snackat om utredda och rentvådda personer.

OM precis OM inte det är rätt GM som sitter så är det en barnamördare lös.

Hur hotade är arbogabor då tror ni?
Grannar med småbarn här hur mår dom?
Grannar som vittnat hur mår dom?
Och om det är rätt GM som sitter men blir fri läs om dom 3 raderna över.

Nu är inte det här något som helst emot vad E O NJ har blivit utsatta för.
Men endå anklagar ni t.o.m.familjen.
Hur sjukt är det då?
Senast redigerad av John A Genzale 2008-09-01 kl. 14:46.
2008-09-01, 14:40
Medlem
A-Hs avatar
En tanke som slog mig under dokumentären igår och intervjun med mamman är att hon inte hade några hämnd känslor mot den tyska kvinnan. Det jag gissar på är.

1. Tyskan är egentligen oskyldig.

2. Det var sambon som gjorde det.
2008-09-01, 14:40
Medlem
Citat:
civilkurage? Är det det CS har? Hon gjorde slag i saken och hämnades på dem som kränkt henne? hon nöjde sig inte med att bara hota, är det så du menar?

Skumma syften? vilka syften?
Det är väl ändå en jävla skillnad.. vi snackar liksom om helt andra människor nu! Lär dej att skilja på brottsoffer och förövare till att börja med! herregud
2008-09-01, 14:41
Bannlyst
Citat:

Alla vuxna skall tänka sig för innan de lägger ut bilder på sina barn, man får aldrig glömma att det som läggs upp kommer att finnas kvar för evigt i princip. Men om de nu skall lägga upp bilder så är det bra att ha låg upplösning så att de inte går att trycka med större kvalitet, man kan även märka sina bilder på olika sätt så det syns vart de kommer från, vattenmärkning eller text över bilden.
2008-09-01, 14:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Finns det uppgifter som är styrkta på när hon åkte till Göteborg, t.ex mastning av hennes fon under dagen.

Kanske tillägga att jag efter söker inte hörsägen eller 4 hands uppgifter.
När hon åkte till Göteborg? Finns det uppgifter på att hon åkt till Göteborg? Bor hon inte där?
2008-09-01, 14:42
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FUP sid 49
F uppgav då att hon bor och arbetar i Sälen. Under gårdagen den 17 mars 2008, skrev hon
och Emma till varandra på MSN. (De brukar ha daglig kontakt via MSN.) F verkade
säker på att sista svaret hon fick från Emma var kl. 18.54, då Emma skrev något liknande: –
Nej jag klickade bort din adress. Detta som ett svar på tidigare konversation.
För säkerhets skull ringde F till en kompis i Sälen, vilken gick in i Emmas dator och
kontrollerade senaste logg från Emma. Kompisen kunde bekräfta klockslaget 18.54. De
kontrollerade också att klockan på datorn gick rätt, vilket den verkade göra.

Jag har för mig att detta har varit upp tidigare i någon av trådarna. Det ska tydligen vara så att det är ett skrivfel i FUP. E:s syster ringde en kompis som gick in i systerns dator i Sälen, alltså inte i E:s.
Jag känner inte till om detta varit uppe i tråden förut. Men visst kan ett skrivfel ligga bakom denna utomordentligt konstiga uppgift. Det vore bra om någon insatt kan bekräfta det.
2008-09-01, 14:46
Bannlyst
Citat:
Det är väl ändå en jävla skillnad.. vi snackar liksom om helt andra människor nu! Lär dej att skilja på brottsoffer och förövare till att börja med! herregud

Så det är okej för brottsoffer att bete sig hur idiotiskt som helst?
Du har verkligen missförstått precis allt jag velat få fram.
Det MP och L gjorde är helt förkastligt. Jag har tagit upp saken för det har intresse i tråden, och jag ska inte behöva gå in på min personliga åsikt om bloggaren, förstår du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in