2008-09-06, 04:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det stämmer det du säger. Nedanför trappan var en ny uppgift som lägligt dök upp för att passa in. Just detta med E:s minne och det minnesexperten sa i TV-programmet tror jag är orsaken till att fler nu tvivlar på CS skuld.

Jag har också hört att en del ställer sig mer tvivlande till E´s vittnesmål nu efter programmet, pga detta och det du tagit upp ovan.
2008-09-06, 04:18
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är inte det litet långsökt? Vad skulle han ha för motiv?

Om vi ska diskutera alla möjligheter så kanske inget är för långsökt? Motiv kan man ju undra över isåfall men det skulle kunna finnas.
2008-09-06, 04:18
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Och var det inte så också att E innan hon varit inne på FB inte hade nämnt det att gm stod nedanför trappan? Här inne diskuterades ju detta.

Nu hänger jag inte riktigt med här. Varför skulle vi på FB ha diskuterat en GM nedanför trappsteget, innan det ens pratat om någon längd på den misstänkta/tänkte?

De enda diskussioner jag har sett angående trappsteg hit och dit, de har uppkommit efter E's signalement gällande längden på den person som den akutella kvällen tog sig in i hennes bostad.

Vidare så är det väl inte så underligt om man minns mer ju längre tiden går, även efter ett trauma mot skallen. Detta har ju ett flertal kunnat vittna om i den här tråden.
2008-09-06, 04:21
Medlem
Snacket om att vissa här i tråden har "hört många" som ställer sig frågande till E´s vittnesmål, till CS som skyldig och faktiskt till och med pekar ut E som den skyldige efter Kalla Fakta avfärdar jag som rent jävla trams.

Det här är något som ni har diktat ihop via PM med varandra och ingenting annat.
2008-09-06, 04:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Nu hänger jag inte riktigt med här. Varför skulle vi på FB ha diskuterat en GM nedanför trappsteget, innan det ens pratat om någon längd på den misstänkta/tänkte?

De enda diskussioner jag har sett angående trappsteg hit och dit, de har uppkommit efter E's signalement gällande längden på den person som den akutella kvällen tog sig in i hennes bostad.

Vidare så är det väl inte så underligt om man minns mer ju längre tiden går, även efter ett trauma mot skallen. Detta har ju ett flertal kunnat vittna om i den här tråden.

Det har diskuterats här med tanke på att E från början beskrev en gm med helt annat utseende; bl a 160-165 cm lång. När CS blev aktuell (och var 183 cm) så kom tanken att en möjlig förklaring kunde vara att hon först stod nedanför trappan. Senare sa E att gm (CS) var lång och då kunde det ju vara så att gm först stått nedanför och det var det E kom ihåg först och sedan klev upp och in i hallen (när E kom ihåg CS).

Den kopplingen har inte E gjort i FUP:en, men den diskuterades här på FB.
2008-09-06, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
De kan man kalla att kvinns kan ha många bollar i luften samtidigt.

Tror man snarare kan kalla en sån person;

Förföljelsemani.

Varför man har det? Möjligtvist för man själv förföljer någon. Vilket är bevisat att CS gjort.
2008-09-06, 04:43
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ja, hon kan ha försökt ta till alla knep hon trodde var bra, i sin "kamp för att få T tillbaka".

"Gravidknepet" är ganska vanligt. Även om det inte finns något barn så kanske T trodde detta vid tidpunkten för händelsen. T och E diskuterade ju en del om detta. T och CS kan ha träffats i smyg för att diskutera detta. Hur är det med mastningen av CS ankomster till Arboga de dagar hon varit där? Kan hon ha kommit andra tider än vad man trott? Kan CS ha gått av tåget innan Arboga någon gång? Stannar tåget även i Köping t.ex.?
2008-09-06, 04:44
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Det har diskuterats här med tanke på att E från början beskrev en gm med helt annat utseende; bl a 160-165 cm lång. När CS blev aktuell (och var 183 cm) så kom tanken att en möjlig förklaring kunde vara att hon först stod nedanför trappan. Senare sa E att gm (CS) var lång och då kunde det ju vara så att gm först stått nedanför och det var det E kom ihåg först och sedan klev upp och in i hallen (när E kom ihåg CS).

Den kopplingen har inte E gjort i FUP:en, men den diskuterades här på FB.

Jag måste nog kika lite på när, var och hur det där har diskuterats.
2008-09-06, 04:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
"Gravidknepet" är ganska vanligt. Även om det inte finns något barn så kanske T trodde detta vid tidpunkten för händelsen. T och E diskuterade ju en del om detta. T och CS kan ha träffats i smyg för att diskutera detta. Hur är det med mastningen av CS ankomster till Arboga de dagar hon varit där? Kan hon ha kommit andra tider än vad man trott? Kan CS ha gått av tåget innan Arboga någon gång? Stannar tåget även i Köping t.ex.?

Kan hon ha fått skjuts med bil? Dvs, hon kanske inte var ensam (om hon är gm).
2008-09-06, 04:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag måste nog kika lite på när, var och hur det där har diskuterats.

Ja, hoppas att det inte raderats
2008-09-06, 04:52
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Kan hon ha fått skjuts med bil? Dvs, hon kanske inte var ensam (om hon är gm).

Ingen aning. Men en intressant tanke eftersom bilderna från Arboga station är ganska tveksamma. Kanske inte är CS på bilderna? Därför jag undrar över vad det finns för bevis att hon har kommit till Arboga de tider som nu påstås?
2008-09-06, 04:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ingen aning. Men en intressant tanke eftersom bilderna från Arboga station är ganska tveksamma. Kanske inte är CS på bilderna? Därför jag undrar över vad det finns för bevis att hon har kommit till Arboga de tider som nu påstås?

Jag håller med dig att bilderna kan ses som litet tveksamma. Speciellt de två sista, tycker jag. De översta fyra tycker jag mer verkar "höra ihop"; kunna vara samma person. Men de två sista? Man kanske lurar sig på suddiga bilder, olika vinklar, skuggor, jag vet inte, men de är inte klara och tydliga, tycker jag.

De två sista är väl från "morddagen"? Om det är någon annan på just dessa bilder? Om hon fått skjuts? Många frågor.

Kommer någon förresten ihåg om åklagaren tryckte på dessa bilder? Eller var det mest att C ljugit om graviditet och annat samt motivbild?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in