2008-09-01, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag kommer inte på rak arm ihåg vad det resulterade i, men jag har för mig att det skulle ha blivit en tid runt 19.16 Det man ska komma ihåg är att T körde hem i mitten av mars och det var mörkt och blött. Jag har för mig att någon har skrivit att det hade kommit snö, men här är jag osäker.

Min poäng är att du kör inte lika snabbt under de förutsättningarna...

kan tillägga att det var runt noll grader i luften just den dagen, sen beror det lite på chaffisens kunskaper hur fort man kan blåsa på. Jag känner inte till T´s förmåga att ratta bil. Ifall nån undrar har jag A BE CE.
2008-09-01, 02:07
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Då kommer ju nästa fråga...och det är isf hur mycket snabbare. Om hans mobil blivit upptagen av en mast kl 19:11 som någon nämnde, så ska han hinna hem på 4 minuter för att vara hemma den tid han själv angett. Man har väl kommit fram till att det inte är möjligt för T att ta sig hem såpass snabbt så han skulle hinna begå detta?

Det var dessutom halt väglag. Jag vet! Jag blev iaktagen i en fyrhjulsslad i en rondell!
2008-09-01, 02:08
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Då kommer ju nästa fråga...och det är isf hur mycket snabbare. Om hans mobil blivit upptagen av en mast kl 19:11 som någon nämnde, så ska han hinna hem på 4 minuter för att vara hemma den tid han själv angett. Man har väl kommit fram till att det inte är möjligt för T att ta sig hem såpass snabbt så han skulle hinna begå detta?

En minut för den tiden han själv skall ha angett första gången...

Sedan så får man tänka på att den sista sträckan så kör man genom stan med fartgupp och annat.

Dessvärre så har vissa hasplat upp sig på irrelevanta detaljer.
2008-09-01, 02:12
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Helt klart är det att tiden varit tajt från beräknad överfall om man utgår från FUP.
Men man kanske kan vända på steken och ställa frågan om dådet skett tidigare än vad som nu är beräknat.
Det polis utgår från är att sista aktiviteten på Es dator är inloggning på bilddagboken är ca 19.10 till Ts hemkomst 19.17-19.19.
Men kan E ha haft besök denna kväll?

Någon som varit inloggad på E:s dator? Någon annan än E själv?
2008-09-01, 02:16
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Det var dessutom halt väglag. Jag vet! Jag blev iaktagen i en fyrhjulsslad i en rondell!

Ja det är fler i tråden som har bekräftat det osannolika i att han skulle ha hunnit hem. Så jag begriper inte varför man fortfarande ältar om det.

William Haines: Ja man verkar plocka lite hur som helst för att få pusslet att gå ihop.
2008-09-01, 02:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Det hade ju krävts en jävla tid för Togge att iscensätta en brottsplats som skulle dålt att han var mördare och bara den som hittade offren. Om dom häktade NJ i Motala utan andra grunder än hans brottsregister och ren statistik så lär ju inte polisen ha släppt Togge utan att syna hans historia eftersom han ju rent statistiskt låg på andraplats som möjlig gärningsman. Bara Emma fick ju ta imot 15 hammarslag och det gör man ju inte utan blodiga stänk.
Naturligtvis så har ju blod hittats på T. Livräddare eller ej låter jag vara osagt.

FUP sid 1252
Efter några minuter kommer den första ambulansen till platsen och därefter kommer även
polis till platsen och flera ambulanser. På grund av att han har försökt att lyfta upp Emma från
golvet här så har han blod på sina kläder och även blod i ansiktet och på händerna. Han är
införstådd med att han kommer att undersökas av rättsläkare och har naturligtvis ingenting att
erinra emot detta. Han är fortfarande chockad över det inträffade och kan inte förstå vad som
har hänt.
2008-09-01, 02:22
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Naturligtvis så har ju blod hittats på T. Livräddare eller ej låter jag vara osagt.

FUP sid 1252
Efter några minuter kommer den första ambulansen till platsen och därefter kommer även
polis till platsen och flera ambulanser. På grund av att han har försökt att lyfta upp Emma från
golvet här så har han blod på sina kläder och även blod i ansiktet och på händerna. Han är
införstådd med att han kommer att undersökas av rättsläkare och har naturligtvis ingenting att
erinra emot detta. Han är fortfarande chockad över det inträffade och kan inte förstå vad som
har hänt.

SKL säger i alla fall att jeansen inte tillhör en gärningsman.
-3 har de graderat dem till där -4 är det lägsta.
-4 antar jag kan bara jeans få som inte har något blod alls på sig.
Lite märkligt att du inte vill hänvisa till FUP angående jeansen.
2008-09-01, 02:22
Medlem
nackepas avatar
Kan någon hjälpa mig?

Förutom chattandet och E:s sms: När sågs E sista gången innan överfallet?
Senast redigerad av nackepa 2008-09-01 kl. 02:27.
2008-09-01, 02:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ja det är fler i tråden som har bekräftat det osannolika i att han skulle ha hunnit hem. Så jag begriper inte varför man fortfarande ältar om det.

William Haines: Ja man verkar plocka lite hur som helst för att få pusslet att gå ihop.

Men om vi lämnar T:s hemkomst då? Om vi skiter i när han kom hem?

Kan E haft besök av någon?
2008-09-01, 02:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Förutom chattandet och E:s sms: När sågs E sista gången innan överfallet?
Sist var av T ca 16.40 då han åkte till Kungsörmusikanterna.
FUP sid. 1285

FUP sid.1251
2008-09-01, 02:36
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Denna fixering har polisen och det var Wildone som tog upp ett tidigare inlägg från mig som just handlade om Ts hemkomst och därav är vi kvar i snacket då Carl Hamilton hackat på.
Jag har spekulerat om dådet kan ha skett tidigare än just dessa 7-9 minuter då gm har haft fritt fram att utföra det betsialiska morden samt lämna plats obemärkt innan Ts hemkomst.
Det måste då varit ren tur att gm prickat in dessa få minuter.

Ja detta är intressant. E kanske hade besök av någon som utförde brottet innan T kom hem? Då finns mer tid.
2008-09-01, 02:37
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men om vi lämnar T:s hemkomst då? Om vi skiter i när han kom hem?

Kan E haft besök av någon?

Hon indikerar inget om det i chattloggarna (då detta säkerligen hade kommit upp) och att döma av vart kropparna hittades så attackerades hon av någon som var på väg in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in