2008-09-03, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
E kommer väl ihåg att barnen såg på barnprogram? Vad kommer hon mer ihåg innan händelsen? Typ sista timmen.

Ja hon kommer ihåg att hon öppnade dörren för CS och sen fick en smäll i huvudet bland annat. det är väl den viktigaste pusselbiten.

och OM det nu skulle vara enligt din "teori", är det inte rätt dumt att dunka på någon för att något inte ska komma ut, och sen inte säkerställa att dunkandet hade avsedd effekt? E överlevde om du missat det.
2008-09-03, 13:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Mötet var inte ett reguljärt inplanerat möte, och hans "normala" arbetstider var ca 13-20

OK! Men kunde hon ha fått reda på hans arbetstider för just den dagen på något sätt; genom någon hemsida eller så?
2008-09-03, 13:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja hon kommer ihåg att hon öppnade dörren för CS och sen fick en smäll i huvudet bland annat. det är väl den viktigaste pusselbiten.

och OM det nu skulle vara enligt din "teori", är det inte rätt dumt att dunka på någon för att något inte ska komma ut, och sen inte säkerställa att dunkandet hade avsedd effekt? E överlevde om du missat det.

Det skulle väl i så fall kunna vara så att gm trodde att E var död, att hon just då inte gav ljud ifrån sig, inte rörde sig osv.

Men, om vi tänker oss samma sak med CS som gm: Varför "avslutade" inte hon "jobbet"?
2008-09-03, 13:35
Medlem
nackepas avatar
Citat:

E överlevde oavsett om det är CS eller alt. gm.

Jag tror att gm trodde E var död. Hon kan ha varit medvetslös och helt tyst först men sen vaknat till och gett ifrån sig ljud mm. när T kom hem.
2008-09-03, 13:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det skulle väl i så fall kunna vara så att gm trodde att E var död, att hon just då inte gav ljud ifrån sig, inte rörde sig osv.

Men, om vi tänker oss samma sak med CS som gm: Varför "avslutade" inte hon "jobbet"?
Hon hade ett tåg att hinna till...
2008-09-03, 13:39
Bannlyst
Citat:
OK! Men kunde hon ha fått reda på hans arbetstider för just den dagen på något sätt; genom någon hemsida eller så?

Jag kan inte säga säkert, men jag tvivlar på att det fanns angivet någonstans att de hade ett arbetsmöte den här dagen. Det var däremot "väldigt vanligt" att T var borta kvällstid, så om nu CS har haft huset under uppsikt så är det nog en av sakerna hon observerat.

och det var .._väldigt_.. ovanligt att Emma hade besök på kvällarna , sådana här vanliga gråa vardagskvällar pratar jag om nu.
Klart att det hände, men det var mer sällsynt än vanligt förekommande.
Därav köper jag inte någon alt.gm som var på besök, då har denna alt.gm haft väldigt god insyn i deras vardag och lyckats lura båda emmas systrar via msn om saker som egentligen ingen utomstående har någon kunskap om..

men sånt lämnar vi utanför "teorierna" för de passar ju inte in.. eller hur nackepa
2008-09-03, 13:41
Bannlyst
Citat:
E överlevde oavsett om det är CS eller alt. gm.

Jag tror att gm trodde E var död. Hon kan ha varit medvetslös och helt tyst först men sen vaknat till och gett ifrån sig ljud mm. när T kom hem.

CS intentioner var nog inte att tysta Emma om något hon visste, vilket din sanslöst dåligt underbyggda "teori" går ut på.
2008-09-03, 13:43
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men inte ens E visste ju exakt när T skulle komma hem! Anledningen till att T kom hem tidigare var ju för att han glömt nycklar hemma. Med CS som gm så hade hon ju möjlighet att kolla upp T´s arbetsschema för kvällen och sen hade hon helt enkelt tur som inte "krockade" med T i dörren. Som sagts tidigare hade de ju inte behövt springa på varandra efter att CS lämnat huset eftersom hennes väg till tåget inte är densamma som T kom på med bilen. Jag tror mer på att CS till slut blev så desperat i sitt förvridna tänkande, därav hennes "desperata" Arboga-besök kvällen innan hon ska resa till Tyskland (hon var ju t.o.m tvungen att låna pengar till resan). Hade E haft besök, när CS ringer på dörren, hade händelseförloppet självklart sett annorlunda ut. Antingen hade fler personer blivit nedslagna, eller så hade kanske CS inte ens tänkt attackera om fler vuxna än E var hemma. Vi lär nog aldrig få veta detta...
Ja, och vi får inte glömma att CS troligast gjort försök i flera dagar, men att det misslyckats just för att T inte följde tiderna utan var hemma etc.
2008-09-03, 13:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:
CS intentioner var nog inte att tysta Emma om något hon visste, vilket din sanslöst dåligt underbyggda "teori" går ut på.

Vet du vad E mindes mer sista timmen?
2008-09-03, 13:47
Bannlyst
Citat:
Vet du vad E mindes mer sista timmen?

Inte i detalj nej, msn-konversationen kommer hon ihåg, däremot inte vad den innehöll förrän hennes syster fyllde i luckorna, så det kan lika gärna vara framkallat minne, men att hon satt vid datorn och hade en konversation kom hon ihåg.
2008-09-03, 13:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Varför väntade då CS till ca 19.10 innan hon ringde på?
Den tiden kan inte stämma, dvs jag kan inte påminna mig att det var så bestämt. När var senaste msn-konversationen? Det är väl den sista hållpunkten vi har, och allt kan ha hänt direkt därefter.
[ edit: 'F verkade
säker på att sista svaret hon fick från Emma var kl. 18.54' FUP s 49]
2008-09-03, 13:54
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Inte i detalj nej, msn-konversationen kommer hon ihåg, däremot inte vad den innehöll förrän hennes syster fyllde i luckorna, så det kan lika gärna vara framkallat minne, men att hon satt vid datorn och hade en konversation kom hon ihåg.

Okej! Tack för svar. Det hade varit intressant om hon hade kommit ihåg lite mer, t.ex. om hon höll på att fixa droppet mm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in